Podzim pod Zelenou Horou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Podzim Pod Zelenou horou

Je tady Nepomuk neděle 9. října 2011, výborní pořadatelé třídenního turistického putování se sobotním tanečním večerem a prostě vším co k dobré náladě patří. Časově jsme se nemohli sejít a tak nedělní putování v rámci Světového dne chůze nám přece jen vyšlo. Vyrazili jsme ze železniční stanice Nepomuk – Dvorce a pádili po červené turistické značce do Tojic ke kontrole tábořiště pod Štědrým. Kontrolní stanoviště i s občerstvovacím stánkem bylo zajištěno naprosto skvěle. Na této kontrole nás dostihla naše známá turistka, se kterou jsme se setkali na dvou ročnících Hornobřízského puchýře. Její skvělá nálada povzbuzovala všechny i tady v Tojicích. Společně jsme pak pokračovali až k cíli. Z kontroly bylo nutné překonat menší převýšení lesem na vrch Štědrý a odtud hezky lesem po zelené TZ kolem studánky k rozcestí sv. Vojtěch. Malá zastávka na rozcestí a pomalu se posouváme na náves ve Vrčeni, kde nás v hostinci Na Faře čeká cílová páska s cílovým razítkem v podobě jitrnice, což je potvrzení avizovaných vepřových hodů. Skutečně krásné vepřové hody. Jen ovar jsme nestihli, ale nevadí dáme si jitrnici, jelito, brambory a zelí. Kuchařům patřil velký dík, protože jídla chutnala skvostně. Po vynikajícím občerstvení bylo rozhodnuto navštívit modelovou železnici. Nikdo z nás nelitoval. Já poprvé a někteří nelitovali ani podruhé. Při každé návštěvě lze najít něco nového a zajímavý výklad o všem co je ještě na železnici k vidění nebo poznatky o historii, to vše stojí za prohlídku. Pohled na modely vláčků, miniaturních budov, lanovek a cestujících na peronech pod rozzářeným hvězdným nebem byť jen ze svítících žároviček musí být úchvatný. Velké díky člověku, který to vše vytvořil, uvedl do pohybu a předvádí návštěvníkům. Po prohlídce modelové železnice nás zelená TZ dovedla po 2 km zpět na vlakové nádraží. A tak pro nás skončilo nedělní putování Podzimu Pod Zelenou horou. TK Blamiš.

Chceme stihnout alespoň poslední den Mezinárodního dne chůze, hezkou přírodu kolem Nepomuka a konečně také modelovou železnici ve Vrčeni.

Možnost výborného občerstvení na kontrole Tojice a perfektní vepřové hody v hostinci Na Faře.

Na této krátké výpravě nebylo nic, co by se nám nelíbilo. Naopak líbilo se nám vše, co jsme potkali.

Při prohlídce modelové železnice je vstup skutečně dobrovolný. Jen malé upozornění. Samozřejmě, že děti budou unesené stejně tak jako dospělí, ale ti si je musí malinko ohlídat, aby nedošlo k poškození té krásy.

Poslední aktualizace: 13.11.2011
Podzim pod Zelenou Horou na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Podzim pod Zelenou Horou

S perníkem turistickým chodníkem
Poslední dubnový den jsme se vydali na pochod S perníkem turistickým…
Kostel svatého Jakuba se nachází na Přesanickém náměstí. Postaven byl ve 12. století a jedná se o nejstarší Kamennou stavbu města. Barokní věž…
Dům U České lípy se nachází na Přesanickém náměstí, naproti koste…
Budova arciděkanství stojí na Přesanickém náměstí poblíž kostela…
Kostel svatého Jana Nepomuckého se nachází v Plzeňské ulici poblíž hlavního nepomuckého náměstí Augustina Němejce. Na místě kde stojí, stával údajně rodný…
Nepomuk leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města…
Naše společná cesta začínána Exitu 73 dálnice D5. Odtud směřujeme směrem…
Městské muzeum a galerie sídlí od roku 1996 v budově bývalé školy…
O této akci jsme se dozvěděli skoro náhodou a lze říci, že i na…
Čtvrtek 21. 5. 2020 Ve Vrčeni bylo večer v autě docela teplo, k ránu však…
Stránka zde nabízí pohledy dvou webkamer z městečka Nepomuk, rodiště svat…
Výstavná budova nad historickým centrem městečka Nepomuk, cestou…
                                               P P P P P P   Podvanácté páteční pěší průzkumný pivní pochod.  V rámci…
Zámek Zelená hora stojí na výrazném vrchu (536 m) nedaleko Nepomuk…
PPPPPP – podesáté páteční pěší pivní průzkumný pochod   Zase po čtyřech…
Krásná 25kilometrová, nenáročná trasa, vedená převážně po lesních a…
Další z výletů naší jihočeské dovolené jsme zaměřili na památky a…
                                  Chodorova Vrčeň   Pořadatelé z klubu…
Úterý 19. 5. 2020 Dnes v noci bylo zase o trochu tepleji, ale pod peřinou…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam…