Podzim na Medvědí stezce.

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Medvědí stezka zcela jistě patří mezi nejhezčí a nejzajímavější cesty na Šumavě. Stezkou jsem procházel ve všech ročních obdobích už mnohokrát, ale na podzim nedám dopustit. Je tou nejpříhodnější dobou, kdy krásy tohoto koutku pohoří člověk nejlépe vnímá. Jaro sice odkrývá krásu jednotlivých skalních útvarů, ale chybí barvy. Léto je zde až příliš hlučné a v zimě průchod stezkou dá zabrat. Nu a podzim, kromě nádherných barev, je dobou i zajímavých a překrásných rozhledů. Navíc slunce je již níže nad obzorem a jeho paprsky se skalami hrají pohádkovou hru světel a stínů. Pro svoji mimořádnost se již v roce 1967 stala první naučnou stezkou nejen Šumavy, ale i celých jižních Čech. Příroda si se zdejší plekenštejnskou žulou skutečně pohrála. Z tohoto kamene jsou i masivy Třístoličníku a Plechého. Většině skal dali lidé jména, ale každý je může vidět i trochu jinak. A tak zbývá dojet motoráčkem na zastávku Ovesná a vyrazit na mimořádně hezkou cestu.

Hned od zastávky začíná stoupání a po opuštění asfaltové silnice se objevují první skalní útvary. Pěšina nás přivádí k prvním větším skalám a tak postupně jdeme od jedné ke druhé, občas se vracíme a obcházíme jednotlivé útvary. Jména, jako Skalní vyhlídka, Soutěska lapků, Dračí tlama, Skalní hrad, Kazatelna, Gotická kaple, Hřib, Viklan, Kamenná kráska, Obří kostky a další a navíc i ty bezejmenné, jsou jakoby z pohádky. Občas se na různé strany objeví výhled do údolí Vltavy či Špičák a Hvězda v Želnavských vrších. Přibližně za 1, 5 hod docházíme na skalnatý vrchol Perníku ( 1049 m.n.m.). Je odtud vidět masiv Boubína a pás hraničních hor. Stoupání máme za sebou a po 1 km se již díváme na hladinu Jeleního jezírka. Jedná se o umělou nádrž, která zásobovala vodou nedaleký plavební kanál. Za osadou Jelení vrchy docházíme k tunelu Swarzenberského plavebního kanálu. Délka tunelu je 419 m a u dolního portálu je zajímavé povídání o této unikátní stavbě. Pokračujeme po žluté a to již po hezké lesní cestě a pozvolna klesáme. K pomníčku, v místě zastřelení posledního šumavského medvěda, vede krátká odbočka. Na kameni je nápis „ Bärenstein 14. 11. 1856“. Další zajímavost je o 2 km dále. Pěšinou se dostaneme ke kulatému kameni s nápisem Rudolfstein 17. 7. 1873 a o kus dál je další nápis Kronprinz Rudolf steig. Připomínají návštěvu korunního prince Rudolfa na schwarzenberském panství. Přicházíme k mostku přes říčku Hučinu a odtud spolu s modrou to máme na nádraží v Černém Kříži necelých 20 minut, kde tento krásný výlet končí.

Jídlo a pití jsme si nesli v batohu. K posezení přímo vybízí skála na Perníku. V sezóně je otevřeno malé občerstvení v osadě Jelení vrchy anebo na konci cesty v Černém Kříži. Pokud dojde voda je možné se napít z některého potůčku při cestě.

Medvědí stezka je výlet přímo královský. Kdo ji jednou prošel, jistě se sem bude rád vracet. Šel jsem po ní mnohokrát a vždy jsem objevil něco nového. Zajímavá je velká louže na lesní cestě před Perníkem. Celá léta se tu setkávám s několika čolky. A jestli se nám něco nelíbilo. Takové místo tady prostě není.

Celá stezka, pokud se jde po žluté, má asi 14 km. Převýšení bude něco přes 300 m a když si chcete stezku užít, počítejte přibližně s pěti hodinami. První úsek až pod Perník je poměrně obtížný, zbylá část cesty je pohodlná. Okolní lesy jsou z velké části smíšené. Lépe je začínat na zastávce Ovesná, opačným směrem to prostě není to pravé ořechové. Z Jeleních vrchů do Černého Kříže je možné jít i po modré, údolím říčky Hučiny, ale žlutá je zajímavější. Autem je možné dojet do Nové Pece anebo do Stožce. Vše se najde na mapě KČT č. 66 Šumava – Trojmezí

Poslední aktualizace: 24.1.2011
Podzim na Medvědí stezce. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Podzim na Medvědí stezce.

Přes Smrčinu a Plechý na Třístoličník - hřebenovka na Šumavě.
Poslední říjnový víkend bylo nádherné počasí a tak jsme se vypravili na…
Poslední říjnový víkend se opravdu vydařil. Výborná parta,  kouzelná Šumava. Podnikli jsme několik výletů a jedním z nich byla…
Výlet na kolech na Třístoličník jsme se tentokrát rozhodli absolv…
Na Třístoličníku jsme byli již několikrát. Je to hora,…
Opět jsme si chtěli užít zdolání Třístoličníku na kolech. Tentokrát jsme si vybrali trasu přes Nové Údolí a Haidmühle. Z naší základny Na Klápě nad Novou Pecí vyrážíme po…
V posledním prázdninové týdnu jsme se vydali poznávat…
Při našem pobytu na Šumavě jsme samozřejmě měli s sebou i horská kola,…
Autem se přesuneme z okolí Lipna do Nové pece a odtud do cíle a na parkoviště do Jelení (799 m.n.m.). Odtud se vydáme po zelené…
Letošní setkání s kamarády Na Klápě nad Novou Pecí jsme strávili …
Skvělá zpráva ze Šumavy pro příznivce zimních radovánek. Skiareál…
Lyžařské non-plus-ultra pro rodiny! Sezónní skipas Sunny Card –…
Středně náročná tůra (15 km) šumavskými lesy se zajímavými skalními útvary…
Akvadukt na Schwarzenberském kanálu
Schwarzenberský plavební kanál, který je asi nejzajímavější technickou…
Malé šumavské městečko Nová Pec je známým letoviskem a výchozím místem mn…
Šestidenní přechod Šumavy z Nové Pece do Hojsovy Stráže. Přespání na nouzových nocovištích. Nová Pec-Plešné jezero-Plechý…
Na Občerstvení Říjiště narazíme v nadmořské výšce 885 metrů. Jedná se o př…
Jestliže úvodní část tohoto cestopisu byla zaměřena na cestu přes východní…
Plešné jezero.
Plešné jezero je jedním z  ledovcových jezer na české…
Plešné jezero se rozkládá na svahu hory Plechý (1.378 m) v nadmořské výšce…
Pěkně po svých ze záchytného parkoviště …