Podyjím z Podmolí do Hnanic, vinice Šobes

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Vyrazíme z malé vesničky Podmolí západně od Znojma, do které se můžeme dostat buď po vlastní ose
nebo nás sem přiveze autobus linky 830840 sm.Čížov.
Od autobusové zastávky vyrazíme jihovýchodně, na směrovky narazíme asi po 100m a vydáme se
po modré pěší trase kolem rybníčku k rozcestí Nivky. Pokračujeme dále směr U Milíře a dále dubovým
lesem postupně klesáme k vysutému mostu pro pěší přes Dyji. Dále podél řeky a kolem Gruberova
pramene přijdeme k rozcestí Pod Šobesem, odbočíme jižně na žlutě značenou trasu a ta nás vinohrady
do Hnanic, odkud se můžeme svézt autobusem zpět do Znojma. Celý výlet má necelých 10 km.

Národní park Podyjí byl vyhlášen roku 1991, svou rozlohou je nejmenším
národním parkem v České republice.
Údolí řeky Dyje má kaňonovitý charakter a Dyje zde vytváří mnoho meandrů lemovaných
skalními útvary a kamennými moři. Najdeme zde 02 km téměř neobydleného říčního údolí
– je to nejzachovalejší a nejméně dotčené říční údolí v Česku.

Šobes je jedna z nejstarších a nejznámějších viničních tratí v Česku,nachází se
v lokalitě Devět mlýnů uprostřed národního parku.
Díky své poloze na jižním úbočí skalního ostrohu v meandru řeky Dyje má specifické
mikroklima a vína z této vinice patří mezi velmi ceněná.
Lokalita byla osídlena již ve starší době kamenné. Pravěké hradiště zde bylo v době
bronzové, osídlení i v čase Keltů a v době římské. Již ve středověku byla lokalita
využívána k pěstování vinné révy. Víno bylo proslulé svojí kvalitou a zejména v minulém
století dodáváno na císařský dvůr a do význačných vídeňských restaurací.

Podmolí je malinká vinařská obec (168 obyvatel), v těsné blízkosti vesnice probíhá hranice
Národního parku Podyjí, z tohoto důvodu je Podmolí a jeho okolí oblíbeným cílem turistů.

Občerstvení nabízí Hospůdka u rybníčka (včetně menších jídel, zejména ryb),
dále pak Gruberova studánka a v konci trasy hostinec v samotných Hnanicích.

Východní část Podyjí patří i v sezonně mezi méně navštěvované národní parky,
v pracovní dny nepotkáte ani živáčka. Scenerie klikatící se Dyje mezi
zalesněnými vrchy jsou neopakovatelné. Kraj je posetý opuštěnými mlýny
a předválečnými malými pevnůstkami.

Pokud chceme projít přímo srdcem Vinice Šobes, můžeme mezi místy "U Milíře" a "Pod Šobesem" využít místo
modré červenou pěší trasu.

Pokud se rozhodnete využít železnici do Šatova, nezapomeňte, že z důvodu výstavby trasy na Vídeň je zavedena
náhradní autobusová Doprava.

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 4.8.2009
Podyjím z Podmolí do Hnanic, vinice Šobes na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Podyjím z Podmolí do Hnanic, vinice Šobes

Hnanice - kaple sv. Huberta
Okolí vinařské obce Hnanice zdobí řada kapliček, volně roztroušen…
20.9.2013   Protože jsme v Lukově po třetí (někteří i po více), můžu směle…
Turistické rozcestí se nachází na okraji areálu hotelu Vinice Hnanice. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická trasa. Zelená vede jedním…
19.8.2013 Ráno mírně zatažené, meteorologové slibují na tento den…
Havranické vřesoviště je oblast, kterou najdeme jihozápadním směrem od mě…
Vřesoviště nad obcí Havraníky je součástí rozlehlého přírodního c…
Studánka se nachází na začátku souvislého lesa v Národním parku P…
Turistické rozcestí se nachází na východním okraji Národního park…
Z Hnanic vyrazíme po žluté turistické značce směrem na…
Tato vinařská obec leží asi 6km jižně od města Znojma, při východ…
Půvabné údolí řeky Dyje kol…
Šobes (Římská cesta): skalnatý hřeben s ostohem v hluboce…
Hnanice jsou malou vinařskou příhraniční obcí s 300 obyvateli a najdeme j…
Vinařství, které v posledních letech jasně vykročilo mezi absolut…
Tak jako většina vinařských obcí mají i Hnanice svojí sklepní uli…
Úterý 24. 5. 2022 V noci pršelo a bylo nezvyklé teplo. Vstáváme v devět.…
Jezdit do vinařské oblasti na pivo je trošku protimluv, ale oni ti vinaři zase nejsou žádní zatvrzelí konzumenti jen toho svého, ale …
Kdo přijel do malebné jihomoravské vísky Hnanice, musel si minimálně při pohledu na majestát svatostánku na zdejším rynku (skoro byc…
Vzhledem k tomu, že obě sochy jsou od sebe vzdálené sotva 5 m, můžeme…
Další významné turistické rozcestí na východním okraji Národního parku Podyjí, které se nachází na okraji národního parku Podyjí nad stejnojmannou…