Podkrušnohorský zoopark

Máte-li času nazbyt a omrzely-li vás všeobecně známé zoologické zahrady, nechte se tentokrát pozvat do Chomutova. Pokud se do tohoto města vypravíme autem a přijedeme směrem od Teplic, jsme na té správné silnici. Zoopark totiž leží právě při hlavní silnici mířící dále na západ mezi Jirkovem a centrem Chomutova. Ze silnice je vidět po levé straně. Zláká-li nás „romantická“ cesta vláčkem, čeká nás malá exkurze naším průmyslovým severem. Pojedeme-li ranním „Valdštejnem“, nemusíme však ani přestupovat. A od zastávky Chomutov - město je to co by pověstným kamenem dohodil. Co lze považovat za hlavní taháky této utajené zoologické zahrady? Především je velice citlivě zasazena do přírody. Její zakladatelé nešli cestou kvantity, ale zpočátku se specializovali výhradně na evropskou faunu. Zvířata zde díky tomu mají obrovské výběhy a občas máme pocit, že mezi námi a nimi není ani žádná bariéra, což obzvlášť u zubrů a divokých prasat může zaskočit. Nový výběh medvědů patří mezi největší v Evropě. Medvěd vlastně zoopark proslavil za poslední dobu nejvíce - při útěku z místní karantény byl zastřelen zatím poslední český medvěd, jehož si v týdnech před jeho potupnou smrtí „oblíbili“ včelaři a bačové na Valašsku. Pokud mě paměť neklame, tak do celostátních zpráv se dostal ještě místní mýval, který do Evropy dorazil na vlastní pěst zaoceánskou lodí, přičemž přežil jen díky tomu, že spolu s ním byly v kontejneru ještě konzervy se psím žrádlem a pivem. V parku nám možná budou chybět sloni, nosorožci a jiná africká zvířata, těžko však jinde uvidíme, co dokáží udělat bobři, pokud jim ve výběhu s potokem necháte volné ruce, či spíše hlodáky. Málokde jsou k vidění rosomáci či jediné evropské opice z rodu makak žijící na Gibraltaru. V areálu nechybí prodejna s upomínkovými předměty, stánky s buřty a se zmrzlinou, staročeský statek se vším, co k němu patří, kinosál, prolezky, WC. Navíc je možné uskutečnit projížďku Safariexpresem po tzv. Eurosafari, v které pobíhají zubři, koně, sajgy či prasata. Safariexpres vyjíždí dokonce i na noční prohlídky. Na závěr by se slušilo prozradit ceny vstupného. Dospělí 45 Kč, děti 20 Kč a psi na vodítku zdarma!!!

Poslední aktualizace: 29.3.2004
Podkrušnohorský zoopark na mapě
Autor: bart

Příspěvky z okolí Podkrušnohorský zoopark

Kostel sv. Ignáce
Byvalý Kostel Sv. Ignáce v areálu jezuitské koleje je dominantou jižního cípu náměstí 1. máje v Chomutově. Stavba kostela zahájená roku 1663 byla…
Kavárna Atrium v Chomutově sídlí v objektu bývalé jezuitské koleje, kde je kromě toho ještě knihovna, galerie Špejchar, galerie Lurago a kostel svatého Ignáce. Tyto budovy jsou…
Komplex budov, které sloužili jako jezuitská kolej, je postaven do čtverce, s atriem uprostřed. Najdeme ho v Chomutově u náměstí 1. máje. Jezuitská kolej fungovala v Chomutově…
Na samém počátku třetího tisíciletí našeho letopočtu, přesně v roce 2001, započaly v Chomutově na dnešním náměstí 1. máje práce na…
Jako jedna z mála zoo nabízí zoopark vyjížďky Safari expresem. Máte tak…
Kostel patří k nejcennějším památkám Chomutova. Vznikl…
Napsat v době vánočních svátků zajímavý článek s pozvánkou na výl…
Na centrálním náměstí 1. máje v Chomutově najdeme sloup Nejsvětější Trojice, jehož základní kámen byl položen 16. července 1697. Původně byl umístěn uprostřed náměstí, ale v…
Chomutov - mestská vežaBola postavená na začiatku 16.storočia. Pôvodne…
Vyrážíme do Podkrušnohoří do města Chomutov. Jedeme do ZOO s největší…
Barokní sloup Nejsvětější trojice z křídového pískovce s trojiční…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát, bych Vás rád pozval k prohlídce Podkrušnohorského zooparku v Chomutově.Dostanete se…
V centrálním registru smírčích křížů má tento kříž číslo 0838. V popisu…
Zámek je významnou památkou města Chomutov v Ústeckém kraji.…
V Chomutově stávaly postupně tři židovské synagogy. Prv…
Před budovou SPŠ A VOŠ v Chomutově stojí památník Františka Josefa Gerstnera, chomutovského rodáka a významného fyzika, matematika a astronoma. Založil Vysoké učení technické,…
Chomutov je statutární město v nejjižnější části…
Osobnost slavného chomutovského rodáka Františeka Josef…
Kameny zmizelých jsou dlažební kostky s mosazným povrch…
Zastavit se cestou do Krušných hor v některém z měst pod jejich h…