Poběžovice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou Na kole

Z Domažlic jsme jeli vlakem do Poběžovic.Prohlídli jsme si městečko a hlavně zámek.

Chtěli jsme si prohlídnout poběžovický zámek.

Na nádraží v Domažlicích jsme měli pivo a oříšky wasabi :-))Pak v Poběžovicích čaj s rumem,protože celý den pršelo a byla zima.

Líbila se nám prohlídka zámku.Přestože je v dost žalostném stavu a už dvacet let se opravuje,bylo to moc zajímavé.Průvodce ( student na brigádě) nám řekl spoustu zajímavostí a mohli jsme se zeptat na cokoliv a jeho to nijak nevyvedlo z konceptu.Bylo poznat,že nemá výklad jen nacvičený zpaměti a musí ho odříkat bez přerušení.

Věděl i o spoustě zajímavostí a pověstí z okolí.

Foto: garfula

Na zámku pořádají několikrát ročně i noční prohlídky pro děti.Plně zrekonstruované jsou tři místnosti,kde bývají výstavy fotografii z Domažlicka.

Vstupné na zámek je dobrovolné,ale myslím,si,že by mělo stanoveno,alespoň nějaké minimální,např. 50,-Kč,ten výklad za to stojí a peníze zámek potřebuje.

Poslední aktualizace: 9.9.2010
Poběžovice na mapě
Autor: garfula

Příspěvky z okolí Poběžovice

Poběžovice – historie, památky i židovský hřbitov
Jsme na dovolené na Chodsku. Když jsme se vraceli od pramene Radbuzy,…
Poběžovice, někdy Ronštejn, nebo Ronšperk, je městečko na úpatí Českého…
Jsme na dovolené na Chodsku. Po náročném výletu předcházející den a před dalším náročným výletem zítra, jsme si dali volnější…
Pátek 23. 10. 2020 Spali jsme tak hodinu, když nás vzbudil hrozný rachot. Venku snad řádila vichřice. Ještě že nejsme v lese a strom…
Ranní místní lokálkou jsme si jednou zajeli také do Postřekova, odkud jsme…
Kostelík nad Tasnovicemi je na Krásném kopečku a je z něj pěkný…
Rozhodli jsme se pobýt pár dnů na Chodsku a trochu to tam prozkoumat. Jako…
Spát se šlo pozdě, na pokoji se rozprávělo tak do půlnoci. Ale z postele…
Přírodní rezervace Starý Herštejn (uváděno též jako Starý Hirštejn) leží…
Zřícenina hradu se nachází v přírodní rezervaci s podobným…
Zříceniny hradu Starý Herštejn se ukrývají mezi stromy na strmém skalnatém kopci (878 m) v jižní části Pivoňských hor na historické…
Téměř 25 km dlouhá okružní trasa s poměrně velkým a hlavně prudkým…
Téměř 25 km dlouhá okružní trasa s poměrně velkým převýšením. Vede převážně po lesních cestách. Na zajímavých místech jsou…
Klenčí pod Čerchovem leží v Západních Čechách, západním směrem od města Dom…
Chodsko je oblast, kde se mi moc líbí a kterou můj přítel - Moravák - zná…
Rozhodli jsme se pár dnů pobýt na Chodsku a trochu se s tímto krajem blíž…
Hned první výlet naší domažlické dovolené jsme si vzhledem k ještě poměrně…
Bělá nad Radbuzou leží na soutoku řeky Radbuzy a Bezděkovského potoka v jihozápadních Čechách nedaleko hranic s…
Z Domažlic jsme vyrazili do Újezda,dále na Hrádek ,do Trhanova a do Klenčí V Újezdě jsme byli v domě Jana Sladkého Koziny,na Hrádku…
Horšovský Týn leží na jihu Západních Čech, severně od města Domažlice. Mě…
Hrad a zámek v Horšovském Týně je národní kulturní památkou České…
Hrad a zámek Horšovský Týn patří mezi nejvýznamnější architektonické skvo…
Horšovský Týn je malebné městečko vzdálené 9 kilometrů od centra Chodska Domažlic. Městečko nás oslní množstvím historických památek, kterým…
Letos byl na řadě při výběru cíle naší výpravy Vašík. Už někdy v listopadu, měsíc před plánovacím setkáním (vždy mezi Vánocemi a…
Domažlice  Máchova ulice,modrý dům - modelová železnice Úžasná modelová železnice se spoustou funkčních vláčků a dalších předmětů…
Chodský hrad, který reprezentuje styl středoevropského kastelu, je nejvyhledávanější památkou města Domažlic v Plzeňském kraji. Hrad…
Letošní dovolenou jsme trávili druhý týden v srpnu v Domažlicích. Během pobytu jsme navštívili zámek v Poběžovicích,Muzeum Jana…
Domažlice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Klatovy. Ve…
Čerchov, nejvyšší vrchol Českého lesa (1042m.n.m) se neodmyslitelně řadí…