Po stopách Ladislava Stehlíka VI.etapa

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Šestá etapa s Ladislavem Stehlíkem Zemí zamyšlenou

Další tedy už šestá etapa našeho putování byla určena na sobotu dne 21. 11. 2015.

Předpověď počasí nebyla vůbec dobrá, ale ti co té předpovědi moc nevěřili vyrazili na trasu. A je třeba říci, že udělali moc dobře. Na trase jsme si užili všechny roční období. Chvilku lehce zapršelo, pak svítilo sluníčko, zafoukal podzimní vítr a také nám lehce zasněžilo. Úplný začátek byla prohlídka muzea koček a papírových modelů hradů a zámků v místnostech zámku lnářského. Obě výstavy rozhodně stály za návštěvu. Pak zámecký pán zavřel zámeckou bránu a vyrazil s námi po červené turistické značce do Kasejovic, kde na nás čekal pan Švagr a provedl nás přilehlými prostorami židovské synagogy. Pak otevřel synagogu k prohlídce. Dozvěděli jsme se o historii židovské komunity v Kasejovicích a s ní spojená řemesla, která byla provozována právě židovskými řemeslníky. Výklad nám profesionálně doplnil i Mgr. Vladimír Červenka historik a heraldik. Ten nám přiblížil i pozdější potíže židovského obyvatelstva v Kasejovicích, kdy židé byli pro bydlení vymezeni dojedné lokality. Přesto ale bylo mnoho z nich v obci váženými občany. Viděli jsme i niku, ve které byl umístěn Golém. Ten zmizel, nika zůstala a tak nám se jako menší golém představil sám pan Švagr. Po prohlídce synagogy nás pan Červenka provedl Kasejovicemi a my na konci obce pokračovali směrem na Újezd u Kasejovic a dále do obce Zámlyní, kde na nás čekalo v Klubu Pastouška moc dobré občerstvení včetně domácího perníku, který upekla naše kamarádka Hanka. Klobásy, pivo, nealko a kávu nám servíroval sám pan starosta. Klobásy jsme si mohli opéct venku na roštu viz. fotogalerie. Ze Zámlyní naše cesta pokračovala do obce Předmíř, Řiště a pak Záhorčice, kde bylo možné zajít na občerstvení do domácí hospůdky U Václava. Pan Václav slezl z pece a dotázal se zda si dáme pivo. Protože už nebyl čas, slíbili jsme , že na jaře podnikneme výšlap ještě jednou, až bude vidět mnohem déle a hospůdku U Václava rozhodně navštívíme. Ze Záhorčic už nebylo daleko do Lnář a tak jsme se kolem božích muk dostali kolem zámecké tvrze zpět k zámku. Tam už byl konec naší šesté etapy Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou. Jak už bylo řečeno na jaře touto krásnou krajinou půjdeme znovu ale jako samostatný pěší výlet. Věříme, že se počasí i teplotně polepší a přidají se k nám i někteří blateňáci. Za TK BLAMIŠ Vladimír Vildt.

Za hezkou krajinou kolem Lnář a Kasejovic, prohlídkou Muzea koček a papírových hradů a zámků v Lnářském zámku, prohlídkou židovské synagogy v Kasejovicích a Klubu Pastouška v Zámlyní.

Pro jednodenní pěší výlet nebylo třeba ubytování. Zpočátku jsme se najedli z vlastních zásob a pak výborně v Klubu Pastouška V Zámlyní.

Moc pěkný a odborný výklad v židovské synagoze od pana Švagra a Mgr. Vladimíra Červenky. V Zámlyní pak výborné občerstvení, které nám zajistila včetně perníku naše kamarádka Hanka a ostatní pak fyzicky pan starosta.

V případě zájmu o prohlídku zámku Lnáře: kontakt tel:604 401 432 nebo mail:zamek@dvurlnare.cz

Pro prohlídku židovské synagogy: kasej81@atlas.cz Mgr. Vladimír Červenka

Poslední aktualizace: 25.12.2015
Po stopách Ladislava Stehlíka VI.etapa na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Po stopách Ladislava Stehlíka VI.etapa

Lnáře (město)
Obec Lnáře je známá zejména díky místnímu monumentálnímu zámku a…
Obec Lnáře se nachází na severozápadním okraji okresu Strakonice …
První zmínky o tvrzi pocházejí přibližně z roku 1318. Za prvních vladyků stála, ještě dřevěná, v močálovité…
Trasa dnešního cykloputování nás povede zhruba severním směrem od…
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v…
Obec Lnáře leží v Jihočeském kraji, ve strakonickém okrese, na toku…
Kocelovické Pastviny (GPS 49°28'29.059"N, 13°49'29.691"E) je…
                       Je na západ cesta dlouhá  Je čtvrtý březen 2012 a…
                    Přes dva kraje  Dne 2. října jsme se vydali na putování krásnou krajinou na rozhraní dvou krajů a to…
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
                      Z KASEJOVIC  DO BLATNÉ   Za hezkého polojasného…
                       FORMANSKOU   STEZKOU Sobota 14. září 2013. Na tento den byl určen pěší výlet po Formanské stezce z Kasejovic. Všechno…
Každoroční Jarní výprava s kamarády se odehrála podle Petrových regulí. On byl na řadě s výběrem a volil okolí Blatné, kde kdysi…
                      Zadními vrátky za kůzlátky Tak toto putování si…
  Jedeme na západ Blatenska do míst, kde prochází hranice mezi Jihočeským…
V mírně zvlněné krajině mezi Slatinou a Kadovem, na pomezí Plzeňského a…
Sobota 3. 10. 2020 V noci byl nádherný klid, vítr se uklidnil, žaludy…
Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu…
Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti…
Za krásami rybníků na severní a severovýchodní straně Blatenska           …