Po hřebeni Bílých Karpat

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Cílem výletu je hřeben Bílých Karpat v oblasti Filipovského údolí.Začátek cesty pro automobilisty je na zpevněné ploše pro nakládku dřeva z okolních lesů asi 500 m nad Hotelem Filipov.Při použití VHD se nám výlet prodlouží o dalších cca 6 km díky cestě z Javorníku nad Veličkou(bus,vlak)na naše výchozí místo.Ovšem cesta Filipovským údolím po zeleně značené turistické značce je pohodová po asfaltové silničce.

Z našeho výchozího místa pokračujeme po zelené silničkou a mírně stoupáme stále po zelené podél potoka.Dojdeme na rozcestí u Liščí boudy.Zde vyvěrá pramen s krásně studenou vodou.Možnost posezení a občerstvení.

Pokračujeme dále po zelené údolím až k myslivecké chatě Megovka.Zde pozor,musíme projít podél chaty mírně z kopečka a u po pravé ruce schovaného rozcestníku odbočujeme do kopce.Začínáme stoupat lesem na hlavní hřeben Bílých Karpat.Stále stoupáme až na okraj lesa.Zde pozor na orientaci - dojdeme na vrstevnicovou cestu,po té se dáme asi 100 m doleva a poté odbočíme Doprava a přes louku stoupáme k hřebeni.

Na hřebeni se nám otevře pohled na českou část přehůří Bílých Karpat.Na hřebenové cestě narazíme na rozcestník "Kubíkův vrch".Je to nejvyšší místo našeho výletu(684 m.n.m.).

Pokračujeme dále po hřebeni a po státní hranici po modré společně se slovenským značením pohodovou lesní cestou.mineme rozcestí "Krůžok" a dorazíme k dalšímu rozcestí "Kamenná vrata".Zde opustíme modrou značku a odbočíme doprava mezi stromy na žlutou.

Začínáme sestupovat zpět do Filipovského údolí.Cesta byla v době našeho výletu(konec července 2012) dosti poznamenána lijáky a byla místy vymletá.Přejdeme svážnici a vrch Skalka a stále sestupujeme.Místy je sestup prudký.Dorazíme na nám již známé rozcestí u "Liščí boudy",kde se můžeme opět příjemě občerstvit a po silničce a zelené značce dorazíme na výchozí místo.

Celkem má výlet asi 13 km,pokud vyrazíme již z Javorníku nad Veličkou tak cca 20 km.Mimo dvou prudších stoupání na hřeben a závěrečného sestupu je cesta pohodová.Pozor na orientaci u chaty Megovka a závěru stoupání na hřeben ke Kubíkovu vrchu.jinak je značení bez problémů.

Cestou si můžeme přečíst několik tabulí NS Javořínská.

Na cestu je dobré si vzít svačinu a dodržovat pitný režim.Možnost občestvení je u Liščí boudy - pramen.

Asi 500 m od výchozího místa je hotel Filipov.Zde se nachází restaurace se venkovní zahrádkou.Alko a nealko nápoje,hotová jídla.

Nejhezčím úsekem cesty je závěrečné stoupání na hřeben Bílých Karpat.Nezapomeňte se otočit a pokochat se výhledy na předhůří Bílých Karpat wink

Mapa:edice Klub českých turistů č. 92 - Slovácko,Bílé Karpaty

Poslední aktualizace: 26.8.2012
Po hřebeni Bílých Karpat na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Po hřebeni Bílých Karpat

Filipovské údolí
Rekreační oblast Filipovské údolí se nachází jižním směrem od obce Velká …
  Horňácký soused Velké nad Veličkou s ním dnes tvoří jednu jedinou souvislou zástavbu, ale ta mnohem zajímavější část Javorníka se…
Pří výletě na Slovácko do obce Javorník nás upoutala místní část obc…
  Tento Javorník se nachází na Horňácku, obývá jej více jak 700 obyvatel…
Jazevčí je od roku 1987 národní přírodní rezervací a její rozloha je 99,2 hektarů. Oblast rezervace se rozprostírá od levého břehu řeky Veličky k…
  Po rozloučení se starým kuželovským mlýnem jsme po polní cestě zamířili…
Javorník je větší podhorskou horňáckou obcí se 700 obyvateli a najdeme ji pod severozápadními vrcholky Bílých Karpat, v blízkosti hranice se…
Obec Javorník nacházející se na Horňácku, v kraji bohaté tradice na lidové…
Neděle 5. 6. 2022 - dopoledne I když bylo večer zataženo, v noci nepršelo,…
  Zajímavou památkou horňáckého Javorníka není jen úžasná vesnická památková zóna, ale také architektonicky hodnotný (a rovněž památ…
  Drahy jsou prapodivnou rozhlednou: místo aby stála na nejbližším…
Vyrazíme od železniční zastávky v Javorníku nad Veličkou po zeleně značené…
Od větrného mlýna nad obcí Kuželov jsme se vydali po cyklostesce…
Nad obcí Javorník nad Veličkou se nachází rozhledna Drahy, ze které je…
  Nečekaně krásné horské panorámata oblaží vaše zraky při výhledu z vrchu…
Velká nad Veličkou leží na Jižní Moravě, jihovýchodním směrem od města Ve…
Stavbu najdeme asi 1 km jižně od Kuželova. Mlýn holandského typu byl…
Při našich toulkách Slováckem jsme s manželem navštívili areál větrného…
Mlýn se nachází v Bílých Karpatech nad obcí Kuželov. Postaven byl…
  Jsou dva - „Dán“ a „Holanďan“, oba vystavěny pod temenem kopce Bojiště (439 m). I když jsou od sebe vzdáleni sotva na 600 metrů,…