Petrovské studánky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Start putování je u petrovské školy, můžeme sem dojet autobusem, nebo vlakem, případně auto nechat někde u rapotínského kostela.

Společnost za obnovu kulturního dědictví údolí Desné se vcelku činí a jednou z jejich akcí je vybudování naučné stezky Petrovské studánky, kterou najdeme v okolí Petrova nad Desnou. Ten se tak i zviditelňuje po svém osamostatnění, když už není částí Sobotína, ale druhým rokem je samostatnou obcí.

Asi nejblíž je hospoda u Peterků, která je spíš svéráznou pivnicí, ale na zahrádce si vyhrají i děti (je tu elektrický vláček, pískoviště), a navíc se tu vaří, nedaleko od východiště je nakonec obchod (před rapotínským kostelem), tak i tam se dá něco pořídit.

Výchozím místem NS je u školy v Petrově. Pro zajímavost škola se nachází nedaleko hranice s Vikýřovicemii Rapotínem, všechny vesnice se tu stýkají a hranice tu tvoří Desná.

U školy teda najdeme výchozí tabulku s mapkou stezky. Stezka zatím neměla značení, ale podle plánku se dalo postupovat. Projdeme kolem hřbitova, přejedme železnici a po polní cestě směřujeme k farmě pod lesem.Poznáme ji podle roubené chalupy. U farmy je druhé zastavení stezky.

Stezka seznamuje návštěvníka se zajímavostmi zdejší přírody, ekologii KRAJINY, rostlinstvem, živočichy aj. Celkem má stezka 9 zastavení. Byl jsem tady 2. května na průzkumu a trasu jsem víceméně odhadl, takže jsem jednotlivá zastavení prošel spíš cik cak. Navíc dvě zastávky jsem minul, i když vím kde by měly být, ale už byl les dosti zarostlý a nějakou pěšinu se dalo minout. Stezka však má být otevřena slavnostně někdy v červnu t.r., takže do té doby bude určitě i trasa řádně vyznačena, aby neznalý nezabloudil. Konec trasy je pod Petrovským vrchem ve výšce kolem 600 m a na cestě od závěru stezky se dají najít v okolí i různé rokle spíše lomy, zdejší les zvaný Trousnice je známou mineralogickou lokalitou, tak můžeme narazit na nějaké pozůstatky dolování.

Vstup bude určitě volný, doufejme že u farmy nebude elektrický ohradník a trasa bude rozumně vyznačena.

Původní verze značení je vyvedeno dřevěnými šipkami s nápisem a logem stezky, část stezky na okraji lesa za ekologickou farmou je místy značná džungle. Ale naštěstí už delší dobu je stezka zahrnuta do systému značení Klubučeských tursitů. Podle nálady si můžeme vybrat zda vyrazit ve směru nebo protisměru hodinových ručiček (tedy i po číslování vzhůru nebo dolů). Značení je kombinací modré a žluté turistické značky. Důvod "dvoubarevnosti" je prostý, trasa NS je pomyslná osmička, takže aby nedošlo v křížení k mýlce.

Poslední aktualizace: 17.3.2021
Petrovské studánky na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Petrovské studánky

KKC Rapotín
Zkratka KKC ukrývá delší název Komunikační a Koordinační Centrum Rapotín.…
Za novou budovou obecního úřadu v Rapotíně můžeme na trávníku objevit…
K dokončení se pomalu chýlí budova nové radnice v Rapotíně. Ve většině…
Kulturní a komunitní centrum Rapotín najdeme u křižovatky silnic č. 11 a 44, kde se dělí směry cesty do Jeseníku na Rýmařov a…
Vyzkoušejte tuto půldenní hezkou okružní procházku s úkoly, která vás zavede až na vrchol rozhledny Bukovka. Trasa vede po naučné ste…
Do Rapotína. Zastávka je vhodná pro všechny, kteří projíždějí kolem v křížení silnic č. 11 a 44. Ač je tedy doprava zkomplikovaná…
Že se cyklistika a cykloturistika stala v pravdě masovou záležitostí není pochyb. Nicméně ne každý cyklista myslí na zadní kolečka, přesněji na fakt …
Když už bylo jasné, že na vrcholu Předního Bukového kopce vyroste…
Severní oblast dnešního Olomouckého kraje (ale i sousedního Moravskoslezského) koncem 17. století zasáhla poměrně masivní vlna honu…
Rapotín je velkou podhorskou obcí s 3060 obyvateli a najdeme ji v…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie Rapotín Stojí na místě staršího kostela. By…
Prohlásit o něčem, že je na odpis je asi dosti ošemetná věc. Asi …
Kdo projížděl jednou z hlavních uliček v Rapotíně, konkrétně tou s názvem…
Říčka Merta končí svůj necelý 17ti kilometrový tok v toku Desné v Rapotíně…
Petrov nad Desnou je vesnice na Šumpersku, ležící v podhůří Jeseníků na…
Že i stavba ve své podstatě účelová se můžeme už na vlastní oči přesvědčit…
Ačkoliv se nejedná o památkově chráněný objekt, stojí za zmínku, již díky faktu, že ulice Petrovská ve Vikýřovicích je na poměry místní komunikace sp…
Domorodcům a téměř všem návštěvníkům z blízkého i vzdálenějšího okolí je…
Poslední odpoledne první poloviny…
Ačkoliv slibný název lokality naznačuje přítomnost nějaké…
Koutecký pohádkový les 12.7.2012 565m n.m. V samotném srdci Jeseníků…
Tento cestopisně - výletní článek i…
Nejen obyvatelé Šumperka, ale i návštěvníci tohoto krás…
Vlakem jsem se vydal do obce Rapotín. Potřeboval jsem totiž natočit tip na výlet v Olomouckém kraji. Jisté bylo jen to, že je tady r…
Náš přibližně třináctikilometrový výlet začíná na vlakové zastávce Velké…
Přední Bukový – rozhledna Bukovka
Když už jsem před léty napsal článek o Předním Bukovém kopci, vcelku…
  Výrazný vrchol mezi Rapotínem a Velkými Losinami. Přístupný…
Hlavní vchod do areálu a parkoviště do Zemědělského skanzenu se nachází v ulici U Splavu.  Skanzen se nachází v Rapotíně mezi…
Velké Losiny jsou podhorskou rekreační a lázeňskou obcí a najdeme…