Petřínská rozhledna

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Jedeme se podívat na jednu z nejznámějších dominant Prahy tyčící se nad Malou Stranou.

Můžeme zde jít pešky, ale také lanovkou, která je provozována v rámci městské hromadné Dopravy. Lanovka jezdí v intervalu 15 minut, má 3 zastávky a její jízda trvá cca 3 minuty.

Petřínská rozhledna se začala stavět roku 1891 na podnět zakladatelů Klubu českých turistů: Dr.Viléma Kurze a arch. Vratislava Pasovského. Tvůrci byli inspirováni Eiffelovou věží v Paříži.

Ocelová konstrukce věže je vysoká 63,5m a váží 175 tun. V jádru konsturkce je vybudován výtah, okolo něj se vinou dvě točitá schodiště s 299 schody. Rozhledna má dvě vyhlídkové plošiny, horní je ve výšce 55 metrů.

Foto: Rysinka

Od roku 1953 až do roku 1992 sloužila věž jako televizní vysílač.

V suterénu rozhledny je výstava věnována českému dramatikovi, Járu Cimrmanovi. Vstup na výstavu je zahrnut do vstupného na rozhlednu. Od 6. 3. 2013 do 30. 3. 2014 můžete na petřínské rozhledně navštívit výstavu Věže z Merkuru.

Petřínská rozhledna poskytuje svým návštěvníkům jeden z nejkrásnějších pohledů na Prahu. Nejen na blízké okolí, Malou Stranu, Hradčany, Staré Město, Vyšehrad, ale i na periferie města. Za dobré viditelnosti je vidět i jeho široké okolí např. Říp, Milešovka.

Foto: Rysinka

Než jsme vystoupali na vrchol petřínské rozhledny, navštívili jsme Petřínské zrcadlové bludiště. Zvenku připomíná miniaturní hrad. Uvnitř se nachází zrcadlový labyrint a síň smícha vytvořená mnoha pokřivenými zrcadly.

Najedli jsme se v PIZZERII LA FAME.

Ubytovali jsme se v bytě sestřenice, ale je zde mnoho hotelů a ubytoven.

Prošli jsem si Petřín, byla to pěkná romantika. V bludišti jsme všichni zářili úsměvem.

Počasí nám nevyšlo, byla mlha, proto nebyl výhled moc pěkný.

Délka prohlídky: cca 50 min. + výstava 20 – 30 min.

Otevírací doba:

říjen a březen : po - ne 10 - 20h

listopad - únor: po - ne 10 - 18h

duben - září: po - ne 10 - 22h

vstupné:

Opencard
- majitelé karty Opencard mají slevu ze standardní výše vstupného (100,-) na jednotnou cenu 50,- Kč za jeden vstup a 20% slevu ze zvýhodněného vstupného.

Dospělí

100 Kč

Děti od 6 do 15 let, studenti od 15 do 26 let
(po předložení dokladu o studiu, důchodců od 65 let)

50 Kč

Děti do 6 let, invalidé ZTP, ZTP+P, novináři

20 Kč

Rodinné vstupné
(max 2 dospělí + až 4 děti do 15 let)

250 Kč

Skupina žáků ZŠ v počtu až 30 osob + max. 2 dospělí
(po předložení potvrzení vydáného ZŠ)

500 Kč

Mateřské školy
skupina v počtu do 30 dětí vč. doprovodu max 2 osob

300 Kč

"10 Prague Monuments Pass"
třídenní vstupenka do všech objektů PIS

400 Kč / 200 Kč

Autor: Rysinka

Příspěvky z okolí Petřínská rozhledna

Kinského zahrada
Zahrada o výměře téměř 22 ha leží na jižním a…
"Mácha má štěstí, že je kamennej... Všichni na Petřín...", zpívá Lucie…
Štefánikova hvězdárna na Petříně se nachází nedaleko horní stanice lanovky…
Existence jednoho z nejkrásnějších celodřevěných kostelů u nás skončila požárem v závěru října roku 2020 a tato událost se tak stala dosti smutnou…
Mohutný platan javorolistý stojí nalevo od cesty poblíž vchodu do zahrady Kinských směrem od náměstí Kinských. Je to dřevina, která…
Hladová zeď, někdy nazývaná také Zubatá, je opuková hradba na pra…
V dubnu a v květnu je Petřín jedním z nejkrásnějších a nejbarevnějších…
Trasa z Petřína na Pražský hrad je jedna z nejromantičtějších v metropoli, zejména pokud si ji projdete po setmění, kdy na v…
Národopisné muzeum sídlí v Praze v letohrádku Kinských na hranicích…
Letohrádek Kinských, čp. 98 Holečkova 2, PrahA 5 - Smíchov Let…
Zavolala mi sestra, jestli s ní a jejími přáteli nechci jet na výstavu orchidejí do Drážďan. Wow, kdo by nechtěl, kd…
Petřínská rozhledna
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb…
Většina významných měst má svůj kopec, horu či návrší. V našem hlavním…
Ostrov o výměře cca 2,5 ha leží mezi Slovanským a Dětským…
Malá Strana patří k městské části Prahy 1. Tato část města se roz…
Ostrov Kampa byl postupně zvyšován přirozenými náplavami i navážkami,…
Praha, Lennonova zeď
Od sedmdesátých let minulého století známá jako Zeď nářků, kde se…
Nižší mostecká věž, též zvaná Juditina, je v jádru románská, pochází asi …
Národní Divadlo, Praha
Do roku 1852 zakoupen pozemek bývalé solnice u řetězového mostu, v roce 1…
Chrám Svatého Víta
Katedrála svatého Víta je největším a nejvýznamnějším pražským chrámem. Kromě bohoslužeb se zde odehrávaly i korunovace českých králů a královen.…