Pět dnů v Jeseníkách - III. den - výlet k Vysokému vodopádu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na hory

Ráno vstáváme před pátou. Protože při každé návštěvě Jeseníků musíme navštívit aspoň jeden vodopád, je tomu tak i tentokrát. Chceme se podívat k Vysokému vodopádu a kaskádám Studeného potoka. Ze zastávky před hotelem Pod sedlem v Koutech nad Desnou odjíždáme v 6 hodin. Ráno je po večerní bouřce trochu chladněji, tak jak to v horách bývá - rychlé zvraty počasí jsou normální. Během dvou hodin bylo zase šílené horko. Autobusem přijíždíme serpentinami přes Červenohorské sedlo do Domašova, vystupujeme u zastávky u pošty. Odtud během pěti minut jede spoj k rozcestníku na Vysoký vodopád v Bělé pod Pradědem.

Po silničce vpravo kolem hotelu Eduard, pak lesem mírně stoupáme 3,5 km až k odpočívadlu pod Vysokým vodopádem. Jdeme kolem množství zajímavých kaskád na Studeném potoce - přítoku říčky Bělé, 3 km SZ od vrcholu Pradědu v nadm. výšce 1007 metrů.

Kdysi býval Vysoký vodopád 45 metrů vysoký, ale vlivem povodně roku 1880 byl rozrušen na mnoho kaskád a proudů. Stále je uváděn nejvyšším vodopádem Hrubého Jeseníku. Oblast Vysokého vodopádu na ploše 15 ti ha byla vyhlášena chráněnou přírodní památkou - leží v zóně klidu. Obklopuje ho smrkový, místy pralesovitý les, na velkých skalách zde rostou pozoruhodné mechorosty s kapradinami. Skály jsou i hnízdištěm sokola stěhovavého, krkavce velkého a ořešníka kropenatého. Až úplně nahoru k vodopádu šel jen Franta, měl lepší boty a mokrá cesta tudy byla strmější, dál vedla značka po mokrých kluzkých kamenech a plotnách. Já jsem se vrátila asi z poloviny úseku dolů k odpočívadlu.

Přicházeli i další turisté, také všichni něměli dobrou obuv, čast jich to také vzdala. Když se Franta vrátil, stejnou cestou po modré se vracíme zpět. Pak si ještě fotíme nějaké zajímavé kaskády, kořeny stromů. Nebe je jasně modré, vedro přes 30 stupňů. Franta udělal ještě odskok do vysoké stráně vpravo k nějakým skalám - no jinak by to ani nešlo.

Pak už scházíme lesní cestičkou k hotelu Eduard, kde si dáváme nějaké pití a polévku. Mají tu pro hotelové hosty i bazén, kozlíky a nějaké dětské atrakce. Odpočineme si zde a jdeme dolů k zastávce, jedeme na návštěvu města Jeseníku. Naposledy jsme zde byli před 6 lety. V centru se jdeme naobědvat do jídelny hotelu Praděd, pak procházíme městem až k bývalé tvrzi, kde je dnes muzeum.

Po odpočinku na lavičce se vracíme k restauraci v Pradědu v suterénu. Zde je trochu chladněji, dáme si tu nějaké pití s kávou. Pak jdeme nakoupit do nedalekého Albertu a lékárny. Vracíme se přes náměstí a zbytek času do odjezdu autobusu trávíme v místní zahrádce před nádražím u limonády s ledem a citronem. Je zde příjemný chládek. V 18 hodin jedeme autobusem do Koutů. Řidič vyrazil jak Fittipaldi velkými serpentýnami se řítil dolů, až se nám tajil dech. Z autobusu byly hezké výhledy do krajiny a propasti pod námi. Vystoupili jsme v Koutech, opět na zastávce u hotelu Pod sedlem a přiznám se, že jsem si po takové cestě oddychla. Tento den nám vyšel opět nádherný.

Poobědvali jsme v jídelně hotelu Praděd v Jeseníku, dobře zde vaří.

Vodopád, i když jsem viděla jen jeho kaskády je podle Frantových fotek zajímavý. Cesta po modré značce k odpočívadlu pod ním je pohodlná, pak už to bylo jen pro zdatné. Město Jeseník máme rádi, ale odpoledne už bylo moc velké vedro na procházení.

K Vysokému vodopádu nacházejícím se v CHKO Jeseníky - je přístup po modré turistické značce z Bělé pod Pradědem. Okolí je vyhlášenou přírodní rezervací, na ploše 141 ha v nadmořské výšce 850 metrů. Je zde možno potkat rysa ostrovida.

Poslední aktualizace: 9.8.2013
Pět dnů v Jeseníkách - III. den - výlet k Vysokému vodopádu na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Pět dnů v Jeseníkách - III. den - výlet k Vysokému vodopádu

K Vysokému vodopádu v Jeseníkách
Mezi nejatraktivnější přírodní výtvory a často navštěvovaná místa …
Vysoký vodopád - nejvyšší vodopád Jeseníků
Vysoký vodopád je jméno pro vodopád, který se nachází na Studeném potoce. Jeho výška 28 m z něj činí nejvyšší vodopád v Jeseníkách a jeden z nejvyšších v ČR. Dříve však býval j…
Přírodní rezervace (nadmořská výška: 850 -1120 m rozloha: 141,4095 ha). Tato rezervace chrání soustavu kaskád a proudů Studeného pot…
Asi 4km dlouhý levobřežní přítok Bělé. Pramení v oblasti pod Velkým Jezerníkem, v oblasti Slatí, které jsou jeho zdrojnicí ve výšce přes 1220 m. …
Jak známo, nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Přes tuto zkutečnost…
Poslední den roku 2019. Raním autobusem na Červenohorské sedlo. Ač nepláno…
Proč netradičně? Ini většinou jsme datum druhého vánočního svátku vyráželi…
Výkony aktuálního ročníku zimy (2015/16) jsou prozatím stejně…
Zima 2019/20 je stále na sníh a vlastně i mráz skoupá. Nezbývý než tedy op…
Sice jde o dva vrcholy, ale už svým názvem patří tak nějak k sobě. Oba jsou součástí hlavní Jesenické hřebenovky mezi Červenohorským sedlem a Pradědem.…
Jeseníky jsou krásné v každé roční době, podzim nevyjímaje. Proto…
Pondělí 6. 1. 2014 Sněhu skutečně moc není ani na vrcholech, má být však…
Už nějakou dobu zdobí prostranství před chatou Švýcárnou na…
Kdo nebyl na Švýcárně, nebyl v Jeseníkách. Asi poněkud neoriginál…
  Běžkařská klasika V Jeseníkách   Po oblevě, která se dostavila konce…
Přitažlivost horských penzionů a chat mimo samotné skutečnosti,…
Letošní zima si s nástupem dává načas, ale v posledním týdnu…
Tento „pozdně jarně vycházkový“ cestopis z milovaných Jeseníků může –…
Když už jsem byl letos na kole dvakrát na Dlouhých stráních, je…
Ráno na autobusové nádraží, odjezd 8.15, směr Červenohorské sedlo. Protože…