Pěšky do Republiky Čížkov

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Republika Čížkov

Další místo, které vzbudilo náš velký zájem byla Republika Čížkov. Místo, o kterém se mezi našimi známými docela dost hovořilo a dokonce jsme i na internetu něco našli, ale být tam osobně a hovořit s prezidentem to by bylo něco, co nás nastartovalo. A tak vláček motoráček dne 24.11.2012 s námi rozjel do stanice Nepomuk – Dvorec. Odtud pak pěšky přes Vrčeň. Do Vrčeně jsme se dostali docela bez problémů. Tam nás čekala kamarádka Hanka a společně nás cesta vedla odbočkou po polní cestě do obce Sedliště na Myť a Tam jsme přešli na zelenou turistickou značku, která nás směrovala přes Zahrádku do Čížkova. Tichým lesem a za bezvětří bylo možné do sytosti si užít krásu přírody. Jen malou chvilku bylo třeba počkat, než se náš psí průvodce opět vrátil, tedy vrátila. Dopadlo to dobře a my se pomalu dostali do Čížkova. Ihned jsme se ohlásili na audienci k panu prezidentovi, ale v dané chvíli se nám omluvil, protože se účastnil velké akce pod názvem „ Muži vaří a ženy paří. „Celá akce spočívala v tom, že muži od časných dopoledních hodin připravovali chutná jídla pro ženy a od 19 din, pak ženám předložili na slavnostně připravený stůl své kuchařské výtvory. Byli jsme proto vysláni na průzkumnou výpravu do Železného Újezdu, kde na nás čekala příjemná hospůdka s ještě příjemnějším hostinským. Výborně jsme se najedli a přitom nás pan hostinský pozval 21. 12. 2012 na akci, kdy se na konec světa pilo a jedlo zadarmo, ovšem pokud by konec nenastal, pak sikaždý veškerou svoji konzumaci minulého večerazaplatil hned druhý den. To bylo předem všem oznámeno pro případ následných reklamací. A tak se někteří z nás vydali na rozhlednu. Postupně jsme se docházeli vracejíc se zpět do Čížkova. Tady nás již čekala otevřená restaurace U Českého lva. Při prohlídce interiéru jsme si připadali jako uvnitř malého zámku. Doloženo ve Fotogalerii. Posezení bylo velmi příjemné a přátelské. Na finále se dostavil i pan starosta – prezident a po krátkém rozhovoru, vzhledem k jeho vytíženosti před devatenáctou hodinou a společným vyfotografováním jsme vyrazili zpět k Nepomuku. Ještě si všichni slíbili společný výstup na „ Pražák „, tedy vrch Praha v brdských lesích dne 12. 1. 2013.Na závěr tohoto krásného pochodu nás vláček motoráček odvezl zpět do Blatné a pak se všichni rozešli. Každému kdo si chce užít krásný den přejeme hodně dobrých zážitků. Mimo pěšího putování můžete dorazit i na kole. TK BLAMIŠ

Za krásnou krajinou kolem Čížkova a Železného Újezdu. Na návštěvu Republiky Čížkov.

Po cestě jsne konzumovali zásoby z batohů, v Železném Üjezdu pak vynikající polévku, svíčkovou a možnost dalších dobrot. Samožřejmě výborně ošetřené pivko.

Přátelští lidé v Čížkově i Železném Újezdu, pěkný výhled z rozhledny v Üjezdu vtipné upoutávky na úřadu vlády v Čížkově.

Pokud se v hospodě U čekého lva zdržíte a bude tma, doporučujeme baterky a v obci Sedliště při zpáteční cestě odbočit vpravo za poslední chalupou, jinak jste v polích a pak zase někde v prostoru, odkud není snadný návrat bez baterky.

Poslední aktualizace: 30.12.2012
Pěšky do Republiky Čížkov na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Pěšky do Republiky Čížkov

Rozhledna Na Skále a naučná stezka  Železný Újezd
Rozhledna Na Skále a naučná stezka Železný Újezd
Rozhledna je na okrese Plzeň – jih. Nejblíž je Železný Újezd, kde je zastávka autobusu a odkud vede žlutá turistická značka na…
Cestu jsme zahájili v Nových Mitrovicích, kde jsme nechali na návsi u…
U obce Železný Újezd, jen několik desítek metrů od Cyklotrasy č. 2039 v návaznosti na č. 2149, která v těchto místech vede po…
Nové Mitrovice se nalézají v Jižních Brdech. Dobré výchozí místo pro proz…
Pohádkový rybník Drahota se ukrývá v lese, nedaleko Nových Mitrov…
Přírodní rezervace vyhlášená v roce 1955 o rozloze 29,52 ha. Leží v hřebe…
                                  Chodorova Vrčeň   Pořadatelé z klubu…
Úterý 19. 5. 2020 Dnes v noci bylo zase o trochu tepleji, ale pod peřinou…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam…
Pondělí 11. 5. 2020Konečně jsem se pořádně vyspala. S několika přestávkami jsem spala snad 12 hodin. Hned ten den vypadá líp. Zvlášť…
Středa 20. 5. 2020 Večer foukal studený vítr, ale za větrem a tedy i v autě bylo teplo. Brzy jsem peřinu vyměnila za tenčí dekový sp…
Vrch Nad Maráskem se nachází v Jižních Brdech - části Brdské vrchoviny a je nejvyšším bodem Brd, ležících na Plzeňsku. Přes tento vrch vede hlavní…
Další z výletů naší jihočeské dovolené jsme zaměřili na památky a…
Pece v hutích byly vytápěny dřevěným uhlím, které zajišťovali uhlíři káce…
Třemšínská bouda byla postavena v polovině 19. století, původně z…
                                   Výstup na Třemšín …
Tento vrchol, spolu s několika dalšími, tvoří základní členitost Brdské…
Rozcestí žlutě a modře značené cesty. Modrá vede přez Rozcestí Pod Skala…
PPPPPP – podesáté páteční pěší pivní průzkumný pochod   Zase po čtyřech…
Zámek Zelená hora stojí na výrazném vrchu (536 m) nedaleko Nepomuk…