Panorama Vysokých Taur

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Na hory

Přehlédnout několik kilometrů nejvyššího rakouského pohoří je velkým lákadlem pro mnohé turisty i výletníky. Ideálním místem k tomu je krátký hřeben v Kitzbühelských Alpách táhnoucí se od Resterkogelu (1.788 m n.m.) přes Hanglhöhe (1.940 m n.m.), Hartkaserhöhe (1.900 m n.m.) po Zweitausender (2.004 m n.m.). Hřenen tvoří hranici mezi Tyrolskem a Salzburgskem.

Od Kitzbühelu jedeme silnicí do sedla Pass Thurn (1.274 m n.m.). Po jeho překonání sjíždíme necelý kilometr, abychom podle cedule odbočili vpravo na parkoviště u mezistanice kabinkové lanovky s příznačným názvem Panoramabahn. Lanovka má jinak dolní stanici v Hollersbachu, ale nemělo by smysl k ní dál sjíždět.

Bez front a čekání si nastoupíme do jedné z kabinek a další minuty můžeme vychutnávat překrásné výhledy na Vysoké Taury. S přibývajícími minutami a výškou je podívaná ještě velkolepější.

Od horní stanice lanovky na Resterkogelu se vydáváme na malou túru po hřebeni. Nejprve scházíme k retenčnímu jezírku v sedle Resterkogelu. O jezírku píšu na jiném místě, viz https://www.turistika.cz/mista/vodni-rezervoar-speichersee-resterkogel. Jsou odtud jedinečné výhledy na obě strany. Nejen na zmíněné Vysoké Taury, ale i na druhou stranu na vrcholy a hřebeny Kitzbühelských Alp. Každý se tu rád zdrží. Nikdo nikam nepospíchá.

Od jezírka mírně stoupáme po úbočí Hanglhöhe. Místy obcházíme spokojeně ležící krávy, kterým nedělá problém si ustlat uprostřed cesty. Přes Hartkaserhöhe přicházíme k Panoramaalmu (1.975 m n.m.). Zdejší restaurace je pro mnohé, zvláště německy mluvící výletníky, nejzazším místem putování.

Cesta vede dál k horní stanici lanovky pod Zweitausender. Vpravo jsou vidět další sjezdové tratě, které se už za pár měsíců dočkají lyžařů. U horní stanice lanovky, která je v provozu pouze v zimě, máme několik možností. Můžeme se vrátit, případně pohodlně dojít na vrchol Zweitausender (2.004 m n.m.) nebo pokračovat dál, například na vrchol Rossgruberkogel (2.156 mn.m.). Výstup na něj podle ukazatele trvá jednu hodinu. Kalkulujeme čas s ohledem na poslední odjezd lanovky z Resterkogelu dolů v 16 hodin. Od plánu upouštíme. Nechceme lámat časové rekordy. Dnešek jsme si také vyhradili jako odpočinkový. Vyrážíme tedy alespoň za vrchol Zweitausender, který je na dosah. O vrcholu píšu v samostatném článku. Viz https://www.turistika.cz/mista/zweitausender-velice-lehce-dostupny-vrchol.

Z Zweitausenderu se pomalu vracíme stejnou cestou zpět k Panoramaalmu, retenčnímu jezírku a k horní stanici lanovky na Resterkogelu. Ještě než sjedeme lanovkou dolů, prohlížíme si grafické panely a zjišťujeme, jak se všechny ty vrcholy jmenují. Odečíst několik desítek vrcholů pouze z mapy, není pro jejich množství vůbec jednoduché. Panely to usnadňují.

Nakonec sjíždíme lanovkou do mezistanice, u které parkujeme a odjíždíme do našeho dočasného domova.

Občerstvit a najíst se dá v restauracích na Resterkogelu a Panoramaalmu.

Nejvíce se nám líbily daleké panoramatické výhledy. Zcela oprávněně je toto místo hojně navštěvované.

Jste-li milovníky dalekých výhledů, panoramat a jedinečných horských kulis, na popsané paronamatické cestě nebudete zklamáni. Několik desítek třítisícovek a dalších o málo nižších vrcholů v dohledu jsou toho zárukou. Hřeben je dostupný pro každého. Od rodin s malými dětmi až po ty dříve narozené. Krátká procházka (třeba i kratší než popisuji) postačí k výjimečnému zážitku. Chce to jen objednat si pěkné počasí.Smile

Ceny jízdného lanovkou jsou na http://www.panoramabahn.at/de/seilbahnpreise-sommer-2011.html. Při pohledu na ně je patrné, že levnější bude nastoupit v mezistanici, u které se dá zdarma zaparkovat.

Na hřeben lze vystoupit i po svých. Chce to jen vyšlápnout přibližně 600 výškových metrů z Pass Thurnu nebo 1.100 výškových metrů z Hollersbachu a počítat s časem 2 až 3,5 hodiny podle toho, odkud by se vyšlo. Ale není to žádný nezvládnutelný výstup, zvláště když se vyjde z Pass Thurnu.

Na uvedených webových stránkách jsou další informace, a to i pro lyžaře.

Poslední aktualizace: 15.9.2011
Panorama Vysokých Taur na mapě
Autor: dupis

Příspěvky z okolí Panorama Vysokých Taur

Vodní rezervoár Speichersee Resterkogel
V kitzbühelských Alpách v malém sedle přibližně 500 m severozápadně od…
Vrchol má o čtyři výškové metry více než je uvedeno v jeho názvu. Nachází…
                         Nationalparkwelten in Mittersill 28.8.2017 …
Ranní pohled na osluněné vrcholy a předpověď počasí nás zvou po předchozím…
Ideme na celodenný výlet do rakúskeho pohoria Vysoké Taury do malebnej…
Pěší výlet z kempu u jezera Schwarzsee - Hahnenkamm - Kitzbühel. Ráno…
Vydáváme se autem na půldenní výlet do Wildparku v Aurachu. Ten se nachází 7 km j…
Hahnenkamm (v překladu Kohoutí hřeben) je součástí Kitzbühelských Alp. Z…
Pro dnešní výlet jsme si vybrali horu Gaisberg (1.770 m n.m.) a její okolí…
Město se nachází v Tyrolsku, leží na řece Kitzbühler Ache mezi vrcholy…
Přes ledovec na Grossvenediger - 3674 m.n.m. Na hranicích mezi Tyro…
Výprava do Vysokých Taur ( říjen 2006) - výstup na HOHE DOCK - 3…
Dalším výletem v této oblasti byl výjezd údolím proti proudu řeky Salzach…
Ráno skutečně lépe bylo – tedy alespoň v tom smyslu, že nepršelo a obloha byla i o něco světlejší. Vyrazil jsem proto rychle do centr…
Vodopády na toku říčky Krimmler Ache patří nejen mezi nejzajímavější…
Rakouské lyžařské středisko Saalbach Hinterglem,které se nachází poblíž…
  V předchozích dvou  článcích o Rakousku  se popisovaly výlety,…
Pokud navšívíte Kaprun nebo Zell am See, rozhodně nevynechejte návštěvu…
Městečko Zell am See najdeme v Rakouských Alpách v pohoří Vysoké Taury a z…