Ostrá, vrch nad Sušicí.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Ostrá ( 529 m.n.m.) je vrch nad východní částí města Sušice a je zařazen do Budětické vrchoviny. Nejvyšší bod je na jeho západní straně. Směrem k východu je rozlehlá pastvina a jižní část hory postupně odkusuje lom Hamr. Pod jižními svahy protéká říčka Ostružná, nad níž je menší chatová kolonie. Směrem k severu se táhne hřeben, který prostupuje až na druhou nejvyšší horu celé vrchoviny, Strážiště ( 670 m.n.m.). Menší část kopce je porostlá dosti hustými křovinami. Samotný vrchol kryje borový hájek. Z luk pod Ostrou se otevírají výhledy do všech světových stran. Probíhá tudy hranice přírodního parku Buděticko, která odděluje lom od chráněného území.

Naše cesta začíná u sušického nádraží. Přecházíme silnici od Horažďovic a pokračujeme cestou k chatám, která je přímo proti nádražní budově. Po několika desítkách metrů jsme na mostě přes Ostružnou a stoupáme jedinou cestou k chatám. Před první chatou odbočuje Doprava pěšina, která mezi křovisky stoupá vzhůru svahem. Za křovinami se před námi otevírá pohled na nedaleký vrchol a rozlehlou pastvinu. Z louky je hezký výhled k severu na Horu ( 588 m.n.m.) a Strážiště ( 670 m.n.m.). Na východě je vidět vrchol Minovky ( 555 m.n.m.). Pěšinkou prostupujeme pásem křoví a máme jako na dlani východní část Sušice i část Svatoborské vrchoviny s rozložitým Svatoborem ( 845 m.n.m.). Jihozápadním směrem jsou vidět hory Šumavy a údolí Ostružné. Musím přiznat, že při výšce Ostré jsem tak nádherný výhled nečekal. Navíc se dnes umoudřilo i počasí a sluníčko docela hřálo.

Zřejmě cesta prošlapaná zvěří nás mezi křovím dovedla na samotný vrchol. Hustý borový hájek sice brání výhledu, ale pohled do korun borovic má také něco do sebe. U kraje lesíka je vyjedený krmelec, srnčí zvěře tu žije asi hodně. Sestupujeme na pastvinu a nad okrajem lomu jdeme směrem k východu. Nečekaně se vynořila i hora Svat ( 640 m.n.m.) a je vidět i do údolí Otavy. Začínáme sestupovat k menšímu smrkovému lesu. Objevujeme torzo smrku porostlého choroši a při okraji lesa jdeme k východu z pastviny. Cesta nás vede na dno údolí, kterým protéká potůček. Moje psí dáma využívá jeho vodu k napití a já se snažím vybrat nejhezčí strom obalený kočičkami. Po levé straně se nad cestou zvedá vápencová skála a o kousek dál jsme u benzinové pumpy. K nádraží zbývá pár set metrů po silnici a krátká vycházka tímto zajímavým místem je u konce.

Zbývá se rozhodnout pro občerstvení v bufetu na nádraží nebo v nedaleké hospůdce. Vyhrává druhá varianta k mé plné spokojenosti.

Slunečný den, modrá obloha a nečekané výhledy, co si člověk může více přát. Mohu – li mluvit i za můj doprovod, tak se nám tady moc líbilo a jistě se sem budeme vracet.

Délka celé cesty je mezi třemi až čtyřmi kilometry s převýšením okolo osmdesáti metrů. Značky sem sice nevedou, ale město je na dosah a zabloudit se tady nedá. Ostrá je na mapě KČT č. 68 Pootaví.

Poslední aktualizace: 7.3.2016
Ostrá, vrch nad Sušicí. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Ostrá, vrch nad Sušicí.

Sušické vlakové nádraží v nových šatech.
Sušické nádraží je od středu města vzdálené přes tři kilometry. V…
Na sušické nádraží opět zavítal vláček ze starých časů. Samozřejmě za…
Sušické nádraží se stavělo za časů císaře pána a stále patří mezi…
Půjčujeme plastové dvoumístné a trojmístné kanoe, rafty, pálavy, …
Přírodní park Buděticko je malou perličkou na území sušicko –…
Hora ( 588 m.n.m.) se nachází v západní části Budětické vrchoviny…
Mezi zajímavá pohoří Sušicka zcela jistě patří Budětická vrchovin…
Menších i větších kopců či hor stejného jména najdeme na území naší země…
Kalovy ( 727 m.n.m.) je hora východně od města Sušice. Nalezneme …
V devadesátých létech stály u silnice ve vesnici Jiřičná chátrající…
Jedeme do Sušice a podívat se po jejím okolí. Chceme prověřit, jestli je Sušice právem nazývána "První dámou Šumavy"  .  Přijeli…
Na začátku je vhodné seznámení s naším cílem. Tím je hora Hořice …
                         Pěšky Ze Sušice do Žichovic Město Sušice, je…
Sušice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Strakonice. Město se rozkládá na okraji Šumavského podhůří a na soutoku…
Vyhlídková radniční věž Sušice
Vyhlídková radniční věž Sušice 30,5 metrů vysoká se nachází na Nám. Svobody 138 v budově Radnice Vstup je zadarmo
Muzeum v Sušici vzniklo v roce 1880 a od té doby je toho v něm dost k…
Vrch Svatobor se vypíná asi 3 km západně od Sušice do výšky 845 m. …
Rozhledna Svatobor u Sušice
Rozhlednu Svatobor nalezneme 5 km od Sušic. Až na vrchol můžete dojet autem, které je možné zaparkovat 100 metrů od rozhledny. …
Hrad Rabí
Hrad Rabí Znovu sedíme v…