Okružní cesta po oblíbených místech Českého ráje

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Než jsem stačil dokončit přípravu této vycházky, objevil se na těchto stránkách podobný výlet. Nabízím možná trochu odlišný pohled návštěvy Českého ráje, ale výběr nechávám na vás.

Východištěm pro návštěvu této oblasti jsem zvolil železniční zastávku Březina nad Jizerou. Mototuristé si jistě výchozí místo upraví podle svých potřeb.

Žlutá značka nás vede od nádraží ke skalám Českáho ráje. Jdeme chvíli otevřeným terénem a za obcí Olšina vstoupíme do lesa a okrajem skal stoupáme k turistickému rozcestí Studený průchod. Již tento první, krátký úsek cesty při stoupání ke Studenému průchodu nám nabídne zajímavé pohledy na skalní masivy v okolí.

Od Studeného průchodu dále mírně stoupáme po červeně značené cestě na Krásnou vyhlídku, která si své jméno zasloží, protože nám umožňuje daleké výhledy do kraje. Pokračujeme stále po červeně značené cestě, tzv. Budovcově stezce neboli Ochozu na Příhrazy. Cesta je to jistě dobrodružná, nabízející prudké výstupy a sestupy, ale i nádherné výhledy na okolní přírodní scenérie. Za pomocí schodů a žebříků stoupáme, klesáme a proplétáme se mezi skalisky. Prohlédneme si i nepatrné zbytky skalního hrádku Staré Hrady. V Příhrazech pak jistě využijeme možnost odpočinku a načerpání sil před další cestou, třeba v restauraci Pod Kaštany.

Z Příhraz začínáme stoupat po pěšině s kamennými schody. Červená značka nás vede k dalším zajímavým skalním útvarům a výhledům do okolí. Je stále co obdivovat. Červená se nahoře odpojí vlevo a my pokražujeme žlutě značenou cestou k rozcestí Hrázka. Pod sebou vlevo vidíme prudký sestup do Hrázské rokle. My však budeme pokračovat modře značenou pěšinou, která nás vede zpět na Krásnou vyhlídku, kde můžeme chvíli posedět a vstřebat dojmy z vycházky a krásné přírody.

Z Krásné vyhlídky pokračujeme známým úsekem k rozcestí Studený průchod. Tentokrát průchodem projdeme a míříme k vyhledávanému místu – Drábským světničkám. Můžeme si vybrat, zda půjdeme výhledovou cestou po červené vedoucí po okraji skal nebo modře značenou cestou vedoucí lesem. Obě trasy nás bezpečně dovedou k Drábským světničkám, jež jsou cílem mnohých návštěvníků Českého ráje. Je to místo dalekých výhledů do kraje, místem odpočinku a rozjímání. Místo vás jistě zláká k chvilce zastavení a posezení.

Z Drábských světniček pokračujeme po červené značce ke zřícenině Skalního hradu Valečov. Po výstupu nahoru, když jdeme okrajem louky, vidíme vlevo vrchol Mužský, nejvyšší bod celé oblasti. Cestou ještě můžeme navšívit místo bývalého hradiště Klamorna se zbytky čtyř světniček, jak nás informuje cedule, tak i rozvaliny bývalého Píčova statku. Těsně nad Valečovem pak máme další možnost podívat se do vytesaných skalních světniček.

Valečov je zajímavou ukázkou skalního hradu, jeho návštěvu můžu doporučit. V posledních letech se zde pokoušejí i o rekonstrukci některých jeho částí. Za prohlídku stojí i bezprostřední okolí hradu. Z informací se také dozvíte, že se na louce pod hradem koná v sezóně řada zajímavých akcí.

Do Mnichova Hradiště, kde vycházku ukončíme, zbývá po červeně značené pěšině cca hodina chůze.

Pojďte se projít a podívat na zajímavá místa Českého ráje. Na vycházce se seznámíme s typickými místy skalních měst umožňující nádherné výhledy do kraje. Děhem jednoho celodenního výletu se projdeme zajímavými a známými místy jako je známý skalní hrad Valečov u Mnichova Hradiště, oblíbené Drábské světničky nebo malebné Příhrazské skály. Je toho však více, co na dnešní vycházce můžeme obdivovat.

Na trase je poměrně dost možností občerstvení, přesto základní občerstvení je dobré vzít do batohu. Jedna z možností občersteví je Na krásné vyhlídce, další možnost je v Příhrazech a také u hradu Valečov a na parkovišti pod hradem.

Pokud mohu doporučit, tak je to restaurace Pod Kaštany v Příhrazech.

Je těžké něco vyzdvihnou, ale asi Příhrazské skály jsou zajímavou přírodní rezervací s charakteristickým komplexem skalních měst na okraji pískovcové skalní plošiny Mužský. O Drábských světničkách a hradu Valečov jež jsou častým cílem turistů není snad ani nutno se zmiňovat.

Otevírací doba a vstupné na hrad Valečov:

Hlavní turistická sezona květen až srpen : denně mimo pondělí 9.00 - 18.00 hodin,ostatní měsíce So.,Ne.,svátky 10.00 - 17.00 hodin

Děti 20,- Kč Dospělí 35,- Kč

Poslední aktualizace: 18.7.2010
Okružní cesta po oblíbených místech Českého ráje na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Okružní cesta po oblíbených místech Českého ráje

Ze Březiny na Drábské světničky, Klamornu a Valečov do Mnichova Hradiště
Tato trasa začíná na železniční zastávce Březina nad Ji…
Rybník Žabakor byl pravděpodobně založen v 16. století a od té doby byl…
Na silnici R10 přibližně v polovině mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem.…
Z Tanvaldu jsme se po železnici přemístili do Březiny nad Jizerou-první…
Když už zamíříte za krásami Českého ráje, myslím, že kromě nejznámějších míst, je dobré též navštívit zříceninu Drábské světničky…
Skalní štěrbina Studený průchod se nachází cca v polovině cesty mezi Krásnou vyhlídkou a Drábskými světničkami. Skalní štěrbina o…
Turistický rozcestník, který se nachází u soutěsky zvané Studený průchod nedaleko drábských světniček, ukazuje turistům cestu ve…
Konečně nastal ten den, kdy s manželem začínáme naši několikadenní pouť po…
Propagovat Příhrazské skály a jejich Drábské světničky se může…
Turistický rozcestník, který se nachází u Penzionu Na Krásné vyhlídce, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po modré značce ve směru…
Drábské světničky jsou pozůstatky skalního hradu v Českém ráji. Náleží do Příhrazských skal. Je odtud výhled na…
Vracíme se z turisticko - rozhlednové dovolené, jejíž větší část jsme…
Míříme na jedno z nejkrásnějších a nejtajemnějších míst Českého ráje,…
Automobilem lze dojet na místo zvané „Na Krásné vyhlídce“, odkud vede cesta lesem po červené i modré turistické značce. Cesta o délc…
Drábské světničky
Soutěž 2 body
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint…
Turistický rozcestník, který se nachází u známé turistické lokality Drábské světničky, ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po…
Naše společná cesta začíná na Exitu 58 rychlostní silnice R10. Odtud směřujeme po trase Dobrá Voda, Boseň, Zásadka a Dneboh. Zde na…
Když jsme procházeli Zlatou stezkou Českého ráje, zaujala nás u odbočky n…
Směřujeme do západní části českého ráje k čedičovému vrchu Mužský - 463 m.…
Mužský
Skalní plošina a vyhlídkový čedičový vrch (463 m) se nachází východně od …