Okruh: Velký Lopeník - rozhledna, obce Březová a Lopeník

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Výchozím bodem tohoto náročnějšího výletu je autobusová zastávka Lopeník,točna , kde nastoupíme na žlutě značenou pěší trasu. Nejprve procházíme k turistické chatě Lopeník (od ní vyznačena významová odbočka k chráněnému domu - stavení s doškovou střechou) a pokračujeme mírným stoupáním loukami i lesem ke Zlatné cestě a na vrchol Grúň. Pokračujeme stále po žluté značce až k Malému Lopeníku. Zde změníme vedoucí barvu na zelenou a po 1 km dorazíme na vrchol Velkého Lopeníku k rozhledně. Sestoupáme k rozcestí Staré díly, překročíme silnici a během stoupání na Novou horu míjíme dva vývěry železitého Janáčkova pramene. Po výstupu na Novou horu, která nabízí mimořádné daleké rozhledy, změníme vedoucí barvu opět na žlutou a tato pěší trasa nás dovede kolem vysílače u Doubravy nad obec Březová. Do obce sestoupíme po místní silničce. Z Březové můžeme využít autobus zpět do Lopeníku a vytvořit tak okruh - (autobusem pouhé 4 km, lze dojít i pěšky). Celková délka trasy je asi 18 km.

Chráněný dům v Lopeníku, č.p.141 - Celá obec Lopeník je v návrhu pro Vesnickou památkovou zónu, zatím je státem chráněná usedlost 141 jako Památka lidové architektury s původní doškovou střechou, více ve fotogalerii.

Velký Lopeník - je čtvrtým nejvyšším vrchoem Bílých Karpat (911 m). Rozhledna byla postavena roku 2005, její výška je 22m a jako stavební materiál posloužil kanadský dub. Rozhledy jsou na všechny strany opravdu jedinečné, nenechte si je ujít.

Janáčkův pramen - jedná se o 2 prameny minerální vody v těsné blízkosti, s travertinovými kupami, uhličité železito-sirné vývěry.

Přímo po cestě je malá možnost osvěžení u studánky pod vrcholem V.Lopeníku, ke které je vyznačkována od rozhledny odbočka. V Březové pak u autobusové zastávky leží místní hostinec a o kousek výše nad hlavní silnicí cenově velmi přijatelná Vinárna U lípy. Drobnosti lze koupit také na rozledně.

Procházíme centrem Moravských Kopanic, míjíme domečky stavěné z nepálených cihel. Jedinečné jsou rozhledy po bělokarpatských lukách kombinované s lesy a okolními hřebeny, např.Velké Javořiny. Mimořádnost tohoto území dala vzniknout biosférické rezervaci UNESCO celé oblasti.

Vstupné na rozhlednu je 20 Kč, zlevněné 10 Kč. Ostatní místa na trase zpoplatněné nejsou. Pro výstupy i sestupy je nezbytná spolehlivá kotníková obuv.

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 17.7.2010
Okruh: Velký Lopeník - rozhledna, obce Březová a Lopeník na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Okruh: Velký Lopeník - rozhledna, obce Březová a Lopeník

Březová
Březová je velkou horskou obcí s 1140 obyvateli a najdeme ji jihovýchodní…
Rekreační středisko v srdci CHKO Bílé Karpaty obklopené krásnou přírodou …
Na hranici se Slovenskem stojí na vrcholu Velký Lopeník (911m.n.m.), 22m vysoká  stavba z dubového dřeva. K rozhledně vedou značené…
Jižní stezka je po Severní stezce druhou nejdelší trasou Via …
Pátek 10. 6. 2022 V noci nepršelo, okolní bláto doko…
Vytváří významnou krajinnou dominantu ve střední části Bílých…
Veľký Lopeník je výrazný vrch s výškou 911 m.n.n. v pohorí Biele Karpaty…
Bílé Karpaty: Velký Lopeník (06/2018) Dvojice vrcholů Velká…
Jak říká jeden můj známý, hory, které se jmenují hory a mají příd…
V letných horúčavach príjemne padne osvieženie dobrou minerálnou vodou.…
  Rímskokatolický kostol Povýšenia svätého Kríža sa nachádza na kopčeku v obci Strání. Na mieste dnešhého kostola stával pôvodný…
Rozcestí se nachází u Nové hory (552 m.n.m). Zelená turistická značka zde směřuje na severovýchod k Velkému Lopeníku. Opačným směrem se dostanete do Květné. Na sever míří žlutá turistická značka do Březové. Poblíž se nachází PR Nová hora ochraňu…
Veľký Lopeník je výrazný vrch v Bielych Karpatoch na hranici Česka a…
Údolná vodná nádrž Ordějov sa nachádza medzi obcami Suchá Loz a Bistřice…
Ačkoliv je Suchá Loz poměrně starou obcí (1261),nikdy nemívala větší svatostánek. Až v druhé polovině 19. století vznikla kaple sv. Rocha na…
Nádhernou stavbou nad obcou Suchý Loz je murovaná zvonička, ktorú…
Meteorologové v posledních dnech stále mění předpovědi, fronty se…
Mikulčin vrch je známou rekreační oblastí i východiskem mnoha turistických…
Bystřice pod Lopeníkem je malá obec ležiaca neďaleko Uherského Brodu. Prvá písomná zmienka o obci je z roku 1405. Dnes má obec okolo…
Přírodní památka (4,4 ha). Opuštěný pískovcový lom se stálým jezírkem,…