Okruh Kokořínskem - Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had ...

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole Se psem

Vydejte se po stopách vynikajícího sochaře své doby - Václava Levého, který zde na Kokořínsku vytvořil hned několik plastik a reliéfů v pískovcových skalách. Narodil se a tvořil v 19. století, dosáhl mezinároního věhlasu a stal se učitelem Josefa Václava Myslbeka, který je kromě jiného autorem jezdecké sochy svatého Václava, která je dnes umístěna na Václavském náměstí. Václav Levý se původně neměl vůbec sochařem stát, rodiče ho nechali vyučit truhlářem a později pracoval jako kuchař. Když přijal místo kuchaře na zámku Liběchov u Mělníka, seznámil se zde se svým pozdějším mecenášem Antonínem Veithem, který financoval jeho další odborné sochařské vzdělání, nejdříve v Praze a později v Mnichově. To mu umožnilo zdokonalit svou techniku a dosáhnout uznání nejenom v tuzemsku, ale i v zahraničí. Podrobněji o Václavu Levém si můžete přečíst na info tabulích, které jsou rozmístěny u jeho jednotlivých děl, které v průběhu cesty uvidíte.

Pokud jste přijeli autem, zaparkujte ho u zámku Liběchov u Mělníka. Zároveň zde začneme naši pouť, hned u parkoviště je rozcestník. Vydáme se po modré turistické značce k jeskyni Klácelka. Buďte opatrní při přecházení frekventované silnice Rumburská a vydejte se po ní směrem doleva na Čertovy hlavy (je tam ukazatel). Po pár metrech vás to z této rušné silnice opět svede na modře značenou lesní stezku. Pokračujte až k jeskyni Klácelka. Až si ji a výjevy z české historie prohlédnete, pokračujte stále po modré až k nádherným 6metrovým Čertovým hlavám. Po modré pokračujte dál a dál, přes Želízy, minete kemp (zde možnost občerstvení) a pak se bude cesta dělit na modrou a žlutou, vy dále pokračujte do slušného krpálu po žluté značce. Žlutá vás dovede k dalším dílům Václava Levého - k Harfenici, Sfinze, Hadovi, a pokud se jí budete dále držet, narazíte i na Žabí jeskyni, jeskyni Modrloch a skalní útvar Sedm chlebů - krásný to příklad eroze pískovce. Zpět k zámku Liběchov se dostanete dvěma způsoby. První bude, pokud se vydáte zpět k Hadovi a zde budete pokračovat po modré turistické značce - po okruhu Václava Levého. V tomto případě ještě uvidíte Kapli svaté Máří Magdalény taktéž od Václava Levého a dále si užijete otevřený prostor a výhledy na mělnickou elektrárnu s Řípem v pozadí. Případně můžete zvolit druhou variantu a na rozcestí u Hada se vydat po žluté a dojít zpět ke kempu Želízy, k rozcestníku a zde zvolit zelenou turistickou značku přes Boží vodu, která vás dovede taktéž k zámku Liběchov. Obě trasy jsou moc hezké. V galerii naleznete mapy.

V době koronavirové narazíte na žíznivé okénko s možností občerstvení ještě v Liběchově, zhruba naproti kempu s chatičkami a fotbalovým hřištěm, dále pak doporučuji kemp Želízy s jídlem a pitím, ten se nachází u rozcestníku v Želízech.

Užijte si objevování skalních útvarů a jejich prozkoumávání. Na reliéfy a dílo V. Levého, prosím, nelezte, do skal nic nevyrývejte, plastiky a výtvory nepoškozujte. V okolí je dostatek skal, na které můžete vylézt, aniž byste poškodili umělecká díla.

Okruh se startem a cílem u zámku v Liběchově má kolem 12 km, záleží na tom, kterou z obou variant návratu zpět do Liběchova zvolíte. Okruh je vhodný i pro cyklisty, ale spíše s horským kolem. Počítejte nicméně místy s krpálovitým terénem. Nezapomeňte si také prohlédnout barokní zámek Liběchov s nádherným parkem. Sochařskou výzdobu zámku a parku zajistil také Václav Levý. Zatím si zámek můžete prohlédnou bohužel pouze zvenčí, ale na jeho rekonstrukci se usilovně pracuje. Zámek je kulturní památkou ČR a má soukromého majitele, tedy spíše majitelku. V roce 2002 byl silně poškozen povodněmi, z nichž se dodnes vzpamatovává.
Poslední aktualizace: 2.5.2021
Okruh Kokořínskem - Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had ... na mapě
Autor: Akva1

Příspěvky z okolí Okruh Kokořínskem - Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had ...

Vyhlídka Čertovy hlavy
Z údolí říčky Liběchovky od autobusové zastávky "Želízy, mateřská škola…
Několik snímků ze Želíz, středočeské obce, jež se nachází v severozápadní…
Jedeme do Želíz na Čertovy hlavy a další unikáty. Nejlepší je vyjet z…
Pátek 13. 8. 2021 V noci bylo příjemně, jen ty perseidy jsme neviděli.…
Výchozím bodem naší trasy je obec Želízy.Za místní…
Z vesničky Želízy po cyklotrase 10 na Hrad Kokořín. Z Kokořína po…
Dnešní výlet začneme v Liběchově, což je městečko nedaleko Mělníka.…
Želízy jsou vyhledávaným turistickým místem díky sochařskému umění pana Václava Levého, který v první polovině …
Blaník a jeskyně Klácelka
Soubor reliéfů od sochaře Václava Levého se nachází ve svahu v lese asi…
Křížová cesta vede z obce severovýchodně na návrší ke kostelu sv. Ducha A sv. Hrobu  a z části ji lemuje dvěstě let stará lipová ale…
Liběchov leží u soutoku říčky Liběchovky s Labem, u hranice mělnického…
Jdeme za druhými největšími skalními sochami, hned po těch v Americe, kde…
Krátká dovolená skončila a nastal standardní víkend. I během něj nám měla…
Socha znázorňující ženu hrající na harfu a několik obličejů od sochaře V. Levého. Vlastní Harfenici nalezneme v…
Barokní zámek v malém středočeském městečku Liběchov je krásnou památkou p…
Barokní zámek Liběchov stojí při ústí Liběchovky do Labe na okraji…
  Při cestě na sever republiky jsme si udělali krátkou zastávku v…
Hotel a restaurace ve stylu art deco. Hotelová restaurace v…
Přelom loňského a letošního roku byl ve znamení velkých atmosférických…
Město Liběchov ležící na pravém břehu Labe nemusí být jen výchozím bodem…