Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža

Tipy na výlet Pro zdatnější Putování (více dnů)

Letíme směr Singapur. Původně jsme měli letět Praha, Istanbul, Bankgok, Kuala Lumpur, Singapur, Bankgok a pobytovka 5 dní na ostrove Ko Samet.

Poznávačka. V ČR jsme si najali průvodce, který tam jezdí už hodně dlouho. Jelo nás 6 lidi. Bez Kambodže na 14 dní včetně poplatků a pojištění 47.500,- Kč na osobu. S kambodžou nás to stálo 57.000,- na osobu. Ubytování ve 4 hvězdičkových hotelech s bazény, snídaně formou švédských stolů. V této ceně byl v každém státě klimatizovaný mikrobus s místním průvodcem a veškeré vstupy do míst, které uvidíte na fotografiích.

Kuchyě výborná, i evropská jídla. Singapur je v Asii nejdražší destinací, ale v restauracích si nenechte dávat jídelní lístek pro cizince.

Foto: aaavikiy

Dne 14.11.2009 jsme se vydali na poznavacku po jihovchodni Asii. Po drobne reorganizaci jsme misto odletu z Prahy pres Istambul nakonec leteli z Vidne pres Pariz. Tesne pred odletem jsme nasemu pruvodci zamichali kartama, jelikoz jsme si navic nalozili jeste Kambodzu. Rekli jsme si nez se 5 dni valet na plazi to radeji objetujeme dva dny na dalsi destinaci.

Osadka nasi expedice je Libor s Majou, Honza s Jitkou, Viktor se Zuzkou a nas pruvodce Milan Chlapecek.

Na letisti ve Vidni vse probehlo hladce....samozrejme vsude draho. Leteli jsme francouzkou spolecnosti Air France a na Evropskou spolecnost kupodivu na dvou hodinovem letu plny servis.

Foto: aaavikiy

Dve hodiny ubehly velmi rychle a dosedame na Letiste v C.D.G PARIS ovsem nez dojedem k terminalu mel jsem pocit ze objizdime celou Pariz.Cesta k terminalu krizila dvakrat dalnici a take reku.Meli jsme 45 minut na presun a stihli jsme to tak tak.V arealu letiste jsme se dokoce pohybovali vlackem. Do Parize jsme leteli Airbusem a do Singapuru Boingem 777.

Na palube nas privital velmi pocetny personal. Sotva jsme vzletli uz nas zase krmili.Dokonce jsme meli vyber z menu a jidlo bylo teple.Po jidle nam rozdali spunty do usi, clony na oci a kdo chtel mohl ulehnout.Cas ubihal mnohem rychleji sledovanim filmu a hranim her na compu umisteneho na sedacce. Dokonce jsme mohli kamerou umistenou pod letadle sledovat cely let. Konecne jsme pristali a po rychlem odbaveni sup do smenarny a na hotel. Singapursky dolar je cca 12kc.Je dobre si promenit drobne bankovky jelikoz v teto zemi jsou vsichni zvykli na spropitne. Spropitne dokoce ocekavaji I jednen od druheho a ne poze od turistu.V teto zemi vladne tvrdy byznys nikomu senic neodpusti a za vsim jsou penize.Singapur je velmi moderni mesto. Presto pitna voda je zde vzacnosti.Neni zde vubec zadny zdroj jsou zavisli na Malajsii,ktera chce pozitou vodu opet zpet na zavlahy.V minulosti se Malajsie se Singapurem spojila velkou hrazi po ktere jezdi vlak a vede po ni zminovany vodovod a kanalizace.Singapur je velmi cisty, plivnout na zem nebo odhodit zvykacku je pod velkou pokutou.Vlada v minulosti nechala vycistit ulice a zakazala projistotu zvykat a kourit. Ano v Singapuru vas pokutuji za zvykani a koureni na verejnosti. Je zde velmi nizka kriminalita.Pripadal jsem si zde jak ve filmu Demolition man kde za neslusne chovani strhavali 40 moralnich kreditu. Hotelove vybaveni na spickove urovni.Ubytovani jsme byli v centru v hotelu Royal Queens.V pozdnich vecernich hodinach jsme se vydali do centra.Povecereli jsme v mistni restauraci jejich specialaty a odebrali se hledat cestu k hotelu.

V Singapuru je jedine safari v asii.Projizky jsou I v noci cca 2 hodiny za 70 singapurskych dolaru. Vsechny banky sveta maji zastoupeni v Singapuru je zde bezcelni zona v celem Singapuru.Mesto zalozil Malajsky princ.Britovezde v 18 stoleti postavili pristav a take parlament.Ve meste je nekolik pamatniku osvobozeni z druhe svetove valky.Singapur byl okupovan Japonci.Singa znamena lev a pore mesto.Mesto lvu.Mesto ma 3 velke reky.V teto dobe se v Singapuru pripravuje vanocni vyzdoba.Vanoce zde slavi krestanska komunita,ktera je zde nejmensi.Jelikoz je to ale prilezitost k byznysu je to znat skoro v celem meste.Slavi se zde take cinsky rok a lunarni vietnamsky rok.V cinske ctvrti jsou same zlute a cervene napisi protoze meli takove cisare a ma to prinaset stesti.Taoisticky chram v cinske ctvrti.Urednim jazykem je zde anglictina a jinak takzvana mandarinstina,ktera se cte zhora dolu.V minulosti cetli z prava do leve.Mandarinstina ma 15 tisic znaku kdy zakladni vzdelani obnasi 3000 znaku,aby jste si mohly precist knihu musite znat 6-7 tisic znaku a opravdu 15 tisic znaku ovlada malo lidi.Chram postavile bohata obchodnice Mao.Chram je nyni v centru,ale puvodne byl na pobrezi.Ostrov ze zavazenim zvetsuje a vznikaji bankovni a obchodni centra.Singapur je take mesto orchidei.V botanicke zahrade jich je tisice druhu.

Dokonce zde slechti nove druhy a vzdy je pojmenuji podle slavne osoby.Objevili jsme zde orchidei Livia a Vaclava Klause,princezna Daiana a take Nelson Mandela.Orchydej roste na stromech jako parazit..je to asiske jmeli.V Singapuru jsou tri ceny vozidel nejdrazsi vozidlo je to s kterym chcete jezdit denne.Potom si muzete vybrat zda budete jezdit v sude ci liche dny.

Trhy
Trhy  •  Foto: aaavikiy

Nejlevnejsi vozidlo je vikendove.Nejsou zde policiste vsichni maji cipy a pokutuji se ridici tak,ze jim je castka automaticky strzena z uctu.Nezamestnanost je zde 3% a vsichni vedi,ze I ty 3% pracuji...to je neskutecne.Cestou jsme se zastavili do tovarny kde rucne zpracovavaji polodrahokami a drahokami.

Na ostrove Sentosa nikdo z mistnich nebydli je urcen pouze k rekreovani.Zde jsme navstivili delfinarium kde je za 110 singapurskych dolaru si s nimi zaplavat, na osgrov se lze dostat autobusem pres most a nebo lanovkou.Zde jsme take navstivili podmorske akvarium.Merlion je vez ktera charakterizuje Singapur.Vstup je 12 sing.dolaru skupinove 8 sing dolaru.Vstup na ostrov je zpoplatnen.Ostrov je to velky a mistni mhd je zde zdarma.Atrakce jsou zde ve vystavbe bude tady nejrychlejsi horska draha na svete.Muzeum voskovych figurin krasne popisuje histori Singapuru a zvyky pristehovalcu.Z veze Merlion byl krasny vyhled na cely ostrov a take Indonesie.Behem pobytu zde obcas poprchavalo.V obdobi monzumu prsi denne cca 1hodinu jinak jednou za tyden take na hodinu.Jezdi se zde po leve strane.Singapurska spolecnost patri mezi tri nejlepsi a take nejbohatsi letecke spolecnosti na svete.Zvedame se od asfaltu a letusky hned podavji napoje.Let je velmi kratky vcetne pojizdek po ranveji v Singapuru a v Kuala Lumpur cesta trva 55 minut.

O cenách nemám přehled jelikož vše jsme platili v ČR, je tam spousta atrakcí a můžete utratit mnoho peněz za zábavu.

Poslední aktualizace: 13.4.2019
Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža na mapě
Autor: aaavikiy

Příspěvky z okolí Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža

Singapur
  Singapur 2. března 2008 v 17:39 Do Singapuru jsme přilétli asi ve 20…
      15.9. 2012 v 16h odlet z Prahy - Ruzyně.…
Než jsme se s přítelkyní poznali, oba jsme nezávisle na sobě proj…
Merlion  /Mořský lev/ je národní ikonou a symbolem…
Toto je druhý díl série článků o cestě do jihovýchodní Asie. Před…
Singapore, letiště Changi SIN v Singapore s titulem Nejlepší letiš…
Tento zcela nově otevřený hotel v Singapuru se nachází…
Letiště Seletar (XSP) spadá pod město Singapor…
Letiště Paya Lebar (QPG) spadá pod město Singa…