Okouzlující Frýdlantské cimbuří

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krásné výhledy do hlubokých údolí, pak Vám vřele doporučujeme navštívit skály na severní straně hor, které mají název Frýdlantské cimbuří. Výhled odsud je vskutku impozantní, pohlédnout můžeme kromě údolí říčky Smědé také na nejznámější vrcholy Jizerských hor jako Smrk nebo Paličník. Z vršku skal je rovněž vidět na všech 12 Poledních kamenů, které se nacházejí v těsné blízkosti cimbuří, spatřit můžeme rovněž skály určené sportovním horolezcům jako Nos, Kazatelna nebo Polední zub.

Foto: chantal

Samotné Frýdlantské cimbuří můžeme charakterizovat jako soustavu několika skal. Ty se nacházejí zhruba 2 kilometry vzdušnou čarou na jihovýchod od městečka Hejnice. Vyznačují se zvláštními teplotními poměry, které přispívají k výskytu mnoha vzácných živočichů a rostlin. Z mnohých jmenujme např. káně lesní, datel černý, ještěrka živorodá nebo výr velký.

Při cestě na Frýdlantské cimbuří doporučujeme využít vlaku a vystoupit na zastávce Bílý Potok (konečná zastávka na trati 038 z Raspenavy). Odsud se vydáme po červené turistické značce, která nás po chvíli dovede na rozcestí „Bílý Potok, rozc.“ Následovat bude mírné stoupání po zelené turistické značce. Zhruba po dvou kilometrech přechází mírné stoupání ve stoupání prudší. V některých okamžicích možná budete hůře lapat po dechu, ale věřte, že odměna v podobě nádherného výhledu za to rozhodně stojí. Odpočinout si můžete třeba u vodopádu na Černém potoce, ke kterému vede z hlavní cesty zhruba 250 metrů dlouhá odbočka (více o vodopádu na Černém potoce se dozvíte např. zde). Po dvou kilometrech dorazíme k rozcestí pod Frýdlantským cimbuřím, ze kterého nás čeká zhruba 500 metrů dlouhá zato velmi namáhavá cesta vzhůru do skal, která vede po žluté turistické značce.

Po cestě do skal nenarazíte na žádné občerstvení, proto doporučujeme zabalit na cestu drobnou svačinku. Následně je možné využít občerstvení v údolí říčky Smědé, tj. v Bílém Potoce, resp. v Hejnicích.

Skály samy o sobě jsou uchvacujícím přírodním útvarem. Pokud nám navíc dopomůžou k nádhernému výhledu do okolí, není proč váhat a nevyrazit na ně.

Nejste zde omezení žádným vstupným ani otevírací dobou.

Poslední aktualizace: 25.5.2011
Okouzlující Frýdlantské cimbuří na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Okouzlující Frýdlantské cimbuří

Jezírko u Černého potoka
Nedaleko cyklistické cesty 22 - Hřebenovka leží ve výšce 925 m. n. m…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Frýdlantské cimbuří dostalo svůj název kvůli údajné pod…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Frýdlantské cimbuří patří k nejvyhledávanějším turistickým cílům …
Frýdlantské cimbuří je skupina skalních útvarů ve …
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
Další hezké místo pro turistu je…
Nejslavnější a nejdelší vyznačenou hřebenovou cestou v Čechách je…
Stavby silnic v horském prostředí patří mezi náročná inženýrská díla. O to…
Jizerské hory jsou nejsevernějším českým pohořím. Jejich východní část…
Jako vhodné výchozí místo jsem zvolil Smědavu, ta je ideálním výchozím…
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Vodopády Velkého Štolpichu Severní strana Jizerských hor klesá prudce do údolí říčky Smědé. Tato skutečnost zapříčiňuje, že voda z…
Kdo má rád divoké horské potoky, pohled na dravou vodu v korytech…
Na potoce Velký (Černý) Štolpich, který protéká NPR Štoplichy, se nachází krásné vodopády. Je zde také jeden z největších vodopádů u nás. Odsud se…
ŠTOLPICHY-OŘEŠNÍK Z Hejnic se zajímavou prohlídkou františkánského…
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Ráno vyjedeme autobusem na smědavu. Odtamaď se vydáme po neznačené značce…
Holubník je rozhledovým bodem Hejnického hřebene. Dostanete se na něj…