okolí Bilichova

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vyrazili jsme po Toulavé kameře 21.3.2010, počasí bylo střídavě oblačno, ale nám to nějak nevadilo. Zaparkovat v Bilichově byl trochu problém, ale zvládl jsem to. Potom už jen najít modrou značku, po které jsme vyráželi. I ta byla nalezena záhy. Zamířili jsme k jihozápadu. Cesta vedla kousek přes pole, potom jsme se vnořili do lesů. Bylo (ač tomu datum neodpovídá) časné předjaří, cestou k rezervaci Na Pilavě jsme občas dost brodili vodou z tajícího sněhu. Taky dřevaři se, jak je poslední dobou zvykem, na cestě podepsali. Až u rezervace začala být cesta příjemnější. Tam nesmějí. Ještě nic nerostlo, ale bučina je to pěkná.

Za rezervací cesta odbočila ostře k jihu, do kopce, i les se trochu změnil. I houby se v této časné době objevily. Na kopci jsme se zase stočili k západu a šli jsme po hřebeni výběžku pohoří Džbán. Začaly se zase honit mraky, potom se tu začali honit i nějací mladíci na terénních motorkách. Radši jsme opustili značenou cestu. Byla tam taková hezká propojka k severu, na cestu, která vede přímo nad Bilichovským údolím. Tudy jsme se vydali opět k západu a vyšli jsme k věci dnes už málo vídané, k chmelnici. Zatáhlo se zrovna pěkně, i nějaká kapka spadla.

Obraceli jsme zpět. Pořádnou mapu jsme neměli, odbočil jsem tedy na první cestu, která vedla Doprava. Chvíli byla rozježděná od dřevařů, potom se začala nenápadně vytrácet. Mrak odešel, my jsme zase vešli do bučiny.

Pěšina nakonec, po drobných obtížích, vyústila na lesní asfaltku vedoucí kolem potoka a čtyř rybníků. Začalo být trochu zaturistováno. Fujinku už jsem nevytáhl. Pavlínu rozbolela noha, tím pádem jsem dostal i vynadáno. Lesy nebyly dostatečně jehličnaté. To bučiny nebývají.

Kousek od auta jsem potkal i bývalého studentíka, který mě na tohle místo vlastně upozornil. Hlásil se ke mně. Opravdu to obvykle dělají.

Šli jsme tehdy na první „jarní“ výlet a já i konečně trochu víc vyzkoušet tehdy nový fotoaparát.

Je to jenom procházka, obědvali jsme doma, bydlení tu taky asi moc nebude. Nejbližší asi ve Slaném.

Procházka pěkná, jen následky „práce“ těžařů a výjezdy místní omladiny na motorkách po lesních cestách poněkud obtěžují.

Vstupné do lesa se v těchto zemích pořád ještě neplatí. Rezervace bude asi ještě zajímavější v opravdovém jaru, kdy to tu kvete.

Poslední aktualizace: 31.10.2011
okolí Bilichova na mapě

Příspěvky z okolí okolí Bilichova

Do míst s pozitivní energií.
Výlet do míst, kde se nacházejí megalitické památky, do tak zvaného…
Obec Zichovec leží 13 km severozápadně od města Slaný, v blízkosti…
Rozmach rozhleden v dnešní době má za následek skutečnost, že ty rostou i v místech, kde by to možná nikdo nečekal. Jedním z…
Už skutečně opouštíme severních část Krušných hor, opouštíme i Ústecký…
Rozhledna u obce Líský
Od roku 2009 stojí na mírném Návrší nad obcí Líský telekomunikační věž s rozhlednou. Vyhlídková plošina je ve výšce 25 metrů a vede…
Nevelké zříceniny gotického hradu Žerotín stojí na nízkém návrší nad stej…
Těsně u silnice z Prahy do Mostu (na pravé straně), asi jeden kilometr…
V lesní části nazvané U zabitých stojí téměř zapomenutý pomníček zastřeleného mysliveckého mládence. V roce 1865 se zde navzájem zastřelili myslivecký mládenec a pytlák. Původně…
V blízkosti silnice č. 7 (po levé straně) ze Slaného do Loun se nachází v…
Panenský Týnec   Sobota 7.2.2015 nás probudila nádherným slunečným…
Za tajemnem a energií do nedostavěného kláštera Klarisek v Panens…
Kostel sv.Jiří v Panenském Týnci.               Asi tak na poloviční cestě mezi Chomutovem a Prahou se nachází malé městečko Panenský Týnec.Toto…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem č. 389 z Nádraží Veleslavín, zastávka…
Do městyse Panenský Týnec zavítá většina lidí kvůli zdejšímu nedostavěnému…
Přírodní rezervace Milská stráň leží západně od severního okraje obce Milý…
Panenský Týnec - kaple sv.Jana Nepomuckého
Panenský Týnec-kaple sv.Jana Nepomuckého               Historie kaple sv.Jana Nepomuckého není až tak přesná a tudíž kdo ji postavil a kdy lze se…
V městyse Panenský Týnec se nachází v nedávné době nově rekonstruovaný…
Obec v dávných dobách ležela na tzv."Královské cestě" z Prahy do Lipska. Dnes je v obci k vidění Kostel sv. Jiří na návsi s…
Vozem nebo autobusem,vlak tam nejezdí.Nejbližší zastávka 4km…
Panenský Týnec - nedostavěný kostel kláštera Klarisek
Velmi oduševnělé místo, které by si neměl nechat ujít opravdu žádný…