Oderskými vrchy přes Uhřínov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Tento nenáročný výlet je nejvhodnější začít u hrádku Kunzov, odkud se vychází po modrém značení chatovou osadou a s následným krátkým výstupem na náhorní parovinu. Z obce Uhřínov je zacházka k výhledovému místu či odlovení keše (Za Humna 550m n.m. u borového háje), odkud bývá za dobré viditelnosti dobrý rozhled po Moravské bráně a dalekých Beskydech. Za Uhřínovem se pokračuje stále po modré ke zřícenině hradu Drahotuš a sestoupí do obce Podhoří.

Hrádek Kunzov je neobvyklé soukromé stavení, které by zde nikdo nečekal Surprise. Z paroviny se naskýtají daleké výhledy na Beskydy a do Moravské brány. Zřícenina hradu Drahotuš stojí za návštěvu plain. Obec Uhřínov je skromě malebnáfoot, nachází se v ní vzácný a chráněný strom - tis, stojící na soukromém pozemku (nevadí, já ho vidím wink). A loví se keše confused!

Po celé trase nenarazíme na restauraci či hospodu crying. Ovšem kdo má sváču a pití sebou, je Smile.

Atraktivity a doporučení na trase: hrádek Kunzov, daleké výhledy, borové hájky, rozhledy po lučinách, kultura - obec Uhřínov a zřícenina hradu Drahotuš, čerstvý vzduch...

Ke hrádku Kunzov se nejlépe dostaneme taxíkem od žst. Hranice. Pěší cesta není záživná. Autobusem se dá dostat do obce Hrabůvka (cca 1 km od startu). Zpět autobusem do Hranic z obce Podhoří.

Poslední aktualizace: 12.3.2014
Oderskými vrchy přes Uhřínov na mapě
Autor: PavelMaPa

Příspěvky z okolí Oderskými vrchy přes Uhřínov

Golf klub Radíkov
Devítijamkové golfové hřiště se nachází v obci Radíkov u Hranic. Golfové…
  Středolesí je menší, ale velice půvabnou vesničkou, ležící poblíž Uhřín…
  Jak už název vesničky napovídá, vybojovala si svůj životní prostor vyklučením lesa na náhorní planině dnešních Oderských vrchů. St…
  Vodopády jsme zvyklí vídat v daleko vyšších pohořích, takže pro mnohé…
  U Žabnických vodopádků vesele si pobublávajících v hlubokém údolíčku na samotném okraji Oderských vrchů se hned za mostkem nachází…
  My, turisté, bohužel nemáme křídla, abychom před návštěvou lokality nejprve mohli letem provést rekognoskaci terénu a potěšili se …
   Jednoho krásného Jarního dne se konečně po dlouhých 6 týdnech rekonvalescence - ( operace ledviny) - vydávám na cesty. Dneska to bude putování o…
  Zřícenina tohoto hradu se nenachází poblíž stejnojmenného bývalého městečka (dnes součást Hranic), ale na okraji Oderských vrchů n…
 Od Čertových kazatelen jsem se po silničce vedoucí podél toku Jezernice…
  Ačkoliv se v naší republičce vyskytuje různých přírodních jevů…
V naší malé kouzelné zemičce se ještě pořád najdou místa, kde moc lidí…
Hrad Drahotuš je zřícenina středověkého hradu ležící nad obcí Pod…
Kostel sv. Havla v obci Podhoří stojí pod hradem Drahotuš, z něho…
  Návštěvníci Hradu Drahotuše nad obcí Podhoří asi budou zklamáni při pohledu na zachovalost zříceniny: z …
  Asi 5 km severovýchodně od Lipníka nad Bečvou leží na rozhraní Moravsk…
Zámek Kunzov se nachází na Přerovsku v Olomouckém kraji. Zámek nevelkých …
Nízký Jeseník i jeho krajinné podcelky jsou velmi často tvořeny…
  Karbon, kulm, perm... tahle slova nejsou cizojazyčnými nadávkami, ale…
  Zajímavé útvary Potštátského skalního města je nemožno představit si bez romantické zříceniny hradu Puchartu. Několik set metrů př…
Zajímavá a docela rozsáhlá zřícenina hradu, která je uváděna poprvé v roce 1269, na rozkaz Jana Lucemburského byl hrad pobořen, jako pustý je uváděn…
  18.4.2020. Venku je hezky a tak teplo, že můžu celý dnešní výšlap absolvovat jen v tričku. A kam že jsem tuhle prosluněnou dubnovo…
Pondělí 12. 9. 2022 - odpoledne Cestou z Lipníka nad Bečvou, kde jsme si dopol…
  Všechny cesty prý vedou do Říma a na opačnou stranu zase, dle zákona logiky, do pekla. Dost možná, že jedna z nich bude i ta moje…
Obec Klokočí se rozkládá západním směrem od města Hranice a pod jižními v…
Zatopený starý břidlicový lom s Krásnou a čistou vodou. Vlétě bývá běžně …
  Jste romantiky a máte rádi poněkud zvláštní a mnohdy tajemnou tvář…
Jedná se bývalý tunel Ferdinandovy severní dráhy. Tunel je 250 m …
Helfštýn
Hrad Helfštýn leží na úpatí Moravské brány. Nachází se nedaleko m…
Lipník nad Bečvou leží na Severní Moravě, východním směrem od Olomouce.…