Od vlků k Vydře

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Při tomto putování tímto koutem Šumavy se podíváme do ekologického infocentra s výběhem pro vlky, které se nachází nedaleko Srní a pak se projdeme kolem řeky Vydry, která je v době Jarního tání, kdy jsme zde byli, neobyčejně kouzelná.

Do Srní, k návštěvnickému centru přijíždíme autem a jdeme se podívat do vnitřní expozice infocentra, která je celá věnovaná vlkům. Tento predátor patřil odjakživa k stálým obyvatelům šumavských hvozdů, avšak díky člověku zde byl téměř vyhuben. Po načerpání dostatku informací o vlcích se pak venku vydáváme po vlčí stezce k výběhu, kde v součastnosti žije smečka vlků v pro ně alespoň trochu přirozeném prostředí. Vyhlídková lávka ve výběhu je asi 4 metry nad terénem výběhu a je 300 metrů dlouhá, doplněná přístřešky pro návštěvníky a infotabulemi o životě vlků. Výběh, který má rozlohu 3 ha má hodně členitý terén a tak aby člověk vlka zahlédl musí se chovat tiše a neustále mít oči ve střehu. Nám se podařilo vlky vidět až když jsme z lávky odcházeli a měli jsme i to štěstí, že se smečka přesunula do dolní části výběhu, kam je pěkně vidět z cesty, kterou se návštěvník vrací k infocentru.

Po tomto pěkném zážitku jsme se pak po žluté značce, která prochází poblíž návštěvnického centa, vydali směrem ke Klostermannově mostu k řece Vydře. Řeka Vydra vzniká soutokem několika potoků, pramenících na svazích Šumavy, hlavní zásobárnou vody pro tuto řeku je pak Modravský potok. Od soutoku Vydry s řekou Křemelnou u Čeňkovy pily pak nese tok název Otava. Úsek řeky, který při tomto výletě navštívíme patří mezi nejkrásnější. Velké žulové balvany, které se nacházejí v řečišti řeky vytvářejí krásné peřeje a je-li síla řeky umocněna Jarním táním, je se opravdu na co dívat a co obdivovat.

Od Klostermannova mostu jsme se vydali proti proudu řeky po červené značce směrem na Antýgl a po cestě, která jde po okraji toku jsme se kochali pohledy na řeku, která se s neuvěřitelnou silou a za mohutného hukotu valí do níže položených míst Šumavy.

Přicházíme na Antýgl, místo, které je v písemných pramenech popsáno již začátkem 16. století. Je to soubor několika dřevěných staveb na břehu řeky Vydry. Dříve zde fungovala sklářská huť, v součastnosti zde můžeme obdivovat dřevěnou architekturu Pošumaví.

U Antýglu jsme opustili tok řeky Vydry a přes Rokytu po Klostermannově NS jsme se vrátili zpět k návštěvnickému centru u vlčího výběhu.

Vystačili jsme si s vlastními zásobami v baťůžku.

Krásné peřeje na toku řeky Vydry a místy až ohlušující hukot toku, to byl asi největší zážitek z tohoto výletu.

Vstup na vyhlídkovou plošinu nad vlčím výběhem je bezplatný, platí se akorát parkovné u návštěvnického centra.

Poslední aktualizace: 12.12.2016
Od vlků k Vydře na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Od vlků k Vydře

Hrádky.
Zaniklá vesnice,kde se na jednom ze statků,který bohužel už neexistuje…
Kaňonovité údolí Vydry s peřejnatým řečištěm, obřími hrnci vymletými v…
V tomto příspěvku zavzpomínám na jeden krásný výlet ze šumavské části…
Návštěvnické centrum Srní najdete na Šumavě mezi obcemi Srní a Ro…
Šumavská řeka Vydra vzniká nedaleko Modravy soutokem Roklanského …
Nově otevřené centrum nedaleko Srní, které je věnováno vlkům. Žije zde smečka vlků a návštěvníci zde mohou vidě…
Autem dojedete na parkovitě u kempu Antýgl a odtud již pěšky po…
 Srní - to je skutečná brána do srdce Šumavy. Když vystoupáte několikerými…
Kostelík Nejsvětější Trojice na Srní.
Někdy v 18. století vznikla v místech nedaleko dnešní obce Srní d…
cesta ze Srní na rozhlednu Polednik může být brána též jako turistická…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na putování…
Turistický rozcestník najdeme přímo u informačního centra na návsi v Srní. Prochází tudy modře značená trasa z Čeňkovy pily u Vydry k Vchynicko-tet…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA TÚRU KRÁSAMI…
Dost jsem se podivil, když jsem tady neobjevil trasu vedoucí podél…
Trasa podél historicko-technické památky Vchynicko-tetovského kanálu je…
Turistická trasa vedoucí od rozcestníku v Srní u info centra , která vás vyvede podel silnice, nejprve klesáním a par zatáčkami k…
Hledat pramen Vydry je zbytečné, ale poznat, kde její voda poprvé…
Rozcestí leží u mostu přes říčku Vydru na vstupu na Naučnou stezku Povydří. Vycházejí odtud tyto turisticky značené trasy: červená S…
  Autobus ze Sušice pozvolna projíždí údolím řeky Otavy, aby se od ní u…