Od rozhledny k vodopádu.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Skoro Jarní výlet za hezkými výhledy do údolí Labe a k Moravanskému vodopádu. Teplé počasí napovídalo, že Moravanským potokem bude protékat dost vody.

Vyjíždím vláčkem z Bíliny. Za okny vlaku se pomalu mění jedinečná podívaná. Údolí řeky Bíliny za chvíli vystřídaly vrcholky Českého středohoří, Milešovka a Kletečná. A je tu konečná stanice Radejčín.

Po loukách směřuji k rozhledně. Byl jsem zde již několikrát, ale z rozhledny se nabízejí stále nové a neopakovatelné pohledy. Po pokochání se krásou blízkého i vzdáleného okolí pokračuji po žluté TZ okolo vyhlídky Jaroslava Srby do Dubiček na vyhlídku u kostala sv. Barbory. Příjemné posezení s nádhernou vyhlídkou na Portu Bohemicu a na protější vrcholky s dominujícím Varhoštěm.

Pod vyhlídkou je vodopád na potoku Dubina. Chtěl jsem se na něj podívat. Nevede k němu žádná cesta. Velice strmý a kluzký svah úzké rokle mě po chvíli od dalšího sestupu odradil. Vrátil jsem se na zeleně značenou cestu, ze které jsem odbočil k vodárenské věži na vrcholu Dubického kopce. Výhled odtud je velice omezený a tak jsem sestoupil zpět na cestu. Za cestou , za holými stromy, byl vidět anténní stožár na skalním ostrohu. Jsou zde dvě chaty a u nich směrovka - Na vyhlídku. Obešel jsem ohrazený pozemek chaty a vyšel jsem na skalce u stožáru / na mapě kóta 333/. Další vyhlídka, zase s jiným výhledem. V létě, když je všechno zelené tak jsem si této vyhlídky nikdy nevšiml.

Pokračuji dál po značené cestě, z které vede značená odbočka na vyhlídku Mlynářův kámen.

Přes dvě železné lávky přicházím k velkému kovovému kříži na vrcholu skalního útesu. Opět další nádherný výhled.

Vracím se zpět na cestu, která klesá do dolních Zálezel. Asi po 600ti metrech odbočuji na pěšinu, která směřuje k Moravanskému potoku. Po chvíli přicházím na cestu s místním modrým značením, která vede k vodopádu. Za turistickým odpočívadlem cesta prudce stoupá po starých kamenných schodech, kousek po rovině a jsem u vodopádu. Dostatek Jarní vody spadá přes osmi metrový skalní práh. Nad vodopádem jsou ještě další menší vodopády a kaskády. Jsou odtud vidět již první domy Moravan.

Podle potoka, po nově upravené cestě scházím do Dolních Zálezel na vlak.

Dobré občerstvení a posezení s vyhlídkou je u penzionu sv. Barbory v Dubičkách.

Nádherné a neopakovatelné výhledy z vyhlídek, hezký vodopád

V zahradě domku v Dubičkách jsou vystaveny pěkné vytesané sochy. Vede okolo žlutá TZ.

Poslední aktualizace: 26.2.2014
Od rozhledny k vodopádu. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Od rozhledny k vodopádu.

Vyhlídka v Dubičkách
Jedeme na vyhlídku v Dubičkách. Dostaneme se sem lehce autem, na kole i…
Cílem naší trasy bylo navštívit vyhlídky na stráních labského kaňonu a…
Do Radejčína vlakem. Po žluté do Dubiček ke kostelu sv. Barbory. Nebo…
V Dubicích, situovaných do okresu Ústí nad Labem, mohou…
Původní název obce je Dupitz, později česky Dubice a část kolem…
Nedaleko kouzelné vyhlídky u Dubického kostelíka je další vyhlídkový bod…
 Pozvánka na výlet za krásnými výhledy na meandry Labe a na vrcholky…
Penzion u svaté Barbory Dubice. Penzion s vyhlídkovou…
Vyrážíme na rozhlednu Radejčín. Nacházíse asi 700 metrů od nádraží Radejčín. K rozhledně se vydáme po žluté turistické značce od…
Kovová rozhledna se nachází na bezejmenném vršku nedaleko Radejčí…
Opustili jsme Ústí nad Labem, je…
Na čedičové skále vyčnívající ze svahu Dubického kopce, vysoko nad údolím…
Kostel sv.Barbory Dubice Další cíl naší cesty byl kostelík…
Současný kostel v Církvicích byl postaven roku 1701, pravděpodobně na…
Náš dnešní výlet směřujeme do Obce Dolní Zálezly, kam se dostaneme autem…
Z Dolních Zálezel vede k vodopádu nově upravená cesta značená modrým místním značením. Za obcí vchází cesta do rokle Moravanského…
Cestu není nutné absolvovat celou, rodiny s dětmi se mohou rozhodnout…
Počasí se v poslední dny rozhodlo oklamat naší mysl, že už se blíží jaro,…
Vlakem z Lovosic nebo Teplic se dostaneme na zastávku Radejčín.Po žluté…
Rozhledna v Radejčíně. K rozhledně Radejčín se dostanete když pojedete z Teplic směr Lovosice a vystoupíte na…