Od Míšova k Zlaté studánce

Z MÍŠOVA K ZLATÉ STUDÁNCE

Rozcestník
Rozcestník  •  Foto: vildt

Malá obec u silnice z Rožmitálu pod Třemšínem směrem na Borovno a Plzeň. První zmínka o obci je z roku 1349. Přímo u silnice jsme narazili na moc hezký bufet, kde panuje přátelská nálada mezi obsluhou a návštěvníky. Rychlost s jakou je připravováno jídlo je nebývalá. Nikdo si nemůže stěžovat na množství ani na kvalitu. V době kdy jsme tam byli to bylo tak a věříme, že tomu tak je stále. Vždyť množství návštěvníků stojí za vynaložené úsilí. Právě tady je místo odkud vycházejí pěšky nebo vyjíždějí na kole mnozí turisté do krásných brdských lesů, na Teslíny, Padrťské rybníky, k zámečku Tři Trubky, k Pilské nebo Lázecké vodní nádrži. Tady jsme se setkali v Václavem Vítovcem účastníkem mistrovství světa v triatlonu v roce 1988 viz Fotogalerie. V současné době hlavní organizátor Atomového muzea. www.atommuzeum.cz My jsme po počátečním občerstvení vyšli jihozápadním směrem přes obec do hlubokých lesů po zelené turistické značce na Míšov rozcestí a pak dále do místa, které se nazývá Pod Maráskem. Na křižovatce zelené a žluté dále vpravo po žluté směrem k Dívčí studánce, která je pěkně provedena a má výbornou vodu. Před studánkou je skutečně pravdivý nápis: Dívčí studánka zřízená na počest žen, které zde pracovaly, aby lesy vůbec byly. Odtud dále k místu Pod skalami a tam odbočkou na lesní cestu zpět na zelenou turistickou značku do Míšova a k výbornému občerstvení. Cesta nás vedla kolem nově postavených „ domků „ , jejichž střechy jsou pokryty štípanou břidlicí viz Fotogalerie. Naštěstí jsou tyto domky postaveny mimo oblast brdských lesů. Věřme, že to zůstane takto i nadále.Prošli jsme kolem Holubího Koutu a pokračovali do kopce zpět k občerstvovacímu bufetu, kde nás čekalo chutné jídlo. Dobře zaznamenat všechny zážitky i u bufetu při výborném jídle a odjezd. Kdo chce pěkné zážitky a dobrou náladu, ať se vypraví do Míšova. TK BLAMIŠ.

Do Míšova jedné ze vstupních bran do Brdských lesů a ke Zlaté studánce.

Najedli a napili jsme se v bufetu v Míšově a to výborně.

Přátelské ovzduší, rychlé, chutné a cenově přijatelné jídlo.

Kdo bude chtít absolvovat delší trasu, může po dobrém obědě vyrazit na druhou stranu na Teslíny.

Poslední aktualizace: 6.12.2013
Od Míšova k Zlaté studánce na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Od Míšova k Zlaté studánce

Míšov
Vesnička Míšov leží již v Brdech, přímo v lesích, je uváděno 620 m n. m. …
Rozcestí zelené a modré turistické značky. Zelená vede na jihovýchod po a…
Když už jsme si prošli Spálené Poříčí, rozhodli jsme se projít si i tuto trasu. Je zhruba 12 km dlouhá. Začíná a končí u zastávek au…
Rozcestí v Přírodním parku Brdy, jihozápadně od Míšova (Míšov BUS 2,5 km)…
Atom muzeum Javor 51 Muzeum se nachází mezi obcemi Míšov a Borovn…
Rozcestí žlutě a modře značené cesty. Modrá vede přez Rozcestí Pod Skala…
Rozcestí "Pod Maráskem" - někdy též uváděno jako "Pod Moráskem". Rozcest…
Vrch Nad Maráskem se nachází v Jižních Brdech - části Brdské vrchoviny a je nejvyšším bodem Brd, ležících na Plzeňsku. Přes tento vrch vede hlavní…
Neděle 10. 5. 2020 Vždycky jsem tvrdila, že v autě spím lépe než doma. Dnešní noc byla výjimka, která snad potvrzuje pravidlo. Spala…
Pece v hutích byly vytápěny dřevěným uhlím, které zajišťovali uhlíři káce…
Vesnice Číčov leží asi 10 km severovýchodně od Spáleného Poříčí, asi 560 …
Stručný popis místa: Když podrobněji prozkoumáte geomorfologii nejnižší…
Padrťské rybníky v jižní části Brd založil v polovině 16. století Florián Gryspek z Gryspachu, majitel…
                                            Za Padrťskými rybníky …
Určitě, až je uvidíte, prohlásíte či budete souhlasit s těmi, co je už…
Když plánujete výlet do jihozápadních Brd, jeďte přes Trokavec. Čeká vás…
Když jsme včera ráno vstávali, svítilo sluníčk…
Jedná se o známou lokalitu v Brdech. V širokém odlesněném údolí (dříve tu…
Palcíř je vrch v Brdech v Třemšínské vrchovině 2,5 km východně od obce…
Našim výchozím bodem budou Hořovice a celou jednodenní cyklojízdu zakončíme …