Ochutnávka Alpe Adria Trail (AAT) Korutany – Itálie – Slovinsko

Tipy na výlet Do přírody Na hory Za gastronomií

Jedeme autem na pomezí Rakouska, Slovinska a Itálie. Cesta z Prahy měří necelých 600 km a trvá asi 7 hodin.

750 km dlouhá dálková trasa Alpe Adria Trail (AAT) byla představena v roce 2011. Spojila stávající turistické trasy a stezky v Rakousku, Slovinsku a Itálii do jednoho celku a nabídla tak turistům možnost projít od úpatí nejvyšší hory Rakouska Grossglockneru (3798 m n. m.) až k Jaderskému moři. AAT je rozdělen do 43 etap s průměrnou délkou 17 km.  Veškeré informace pro plánování tras vč. jejich představení, o možnostech ubytování nebo o zajímavostech podél trasy najdete na: https://alpe-adria-trail.com

Foto: Bekmen

My jsme vyrazili na prodloužený víkend, proto jsme vybrali jen části etap, které se nachází na relativně malém prostoru všech tří států. Začínáme v jihorakouských Korutanech u jezera Faaker See. Jedním z 1280 korutanských jezer, které svojí krásou, průzračnou a často i pitnou vodou jistě okouzlí každého návštěvníka. V letních měsících dosahuje teplota vody v jezerech až 29°C, proto jsou Korutany ideálním cílem pro letní rodinnou dovolenou spojenou s koupáním! Termín naší cesty však spadal již do začínajícího podzimu, tak jsme koupání v jezeře vynechali a vydali se od jezera do kopce po značení AAT ke zřícenině hradu Finkenstein. Součástí zříceniny je pódium s hledištěm pro 1.000 diváků, kde jsou pořádány koncerty s úžasnou přírodní atmosférou při zapadajícím slunci. Hlavně je odtud ale krásný výhled na jezero Faaker See a značnou část Korutan. Od hradu je to už jen kousek podél obory s vysokou zvěří k Baumgartnerhöhe, kde si dáme výborný oběd a načerpáme energii z několika druhů piva!

Po obědě volíme raději volnější program s přejezdem do Itálie k jezerům Laghi di Fusine. Dolní jezero je usazeno v náruči lesa a začínající podzim a nádherné slunečné počasí dělá z krátké procházky kolem jezera úžasný zážitek spojený s nekončícím cvakáním spouští fotoaparátů. Klesající slunce a hrozba, že k nedalekému Hornímu jezeru dojdeme za špatných světelných podmínek, nás přinutí vyrazit. Horní jezero není tak těsně obklopené lesem, ale je blíž k horským štítům, které se odrážejí v jeho hladině. Obava ze zhoršených světelných podmínek se částečně naplnila, ale krásu zdejší přírody nám nezkazila.

Rakouskou i italskou část naší cesty máme za sebou a vyrážíme do primárního cíle našeho výletu - do Slovinska. Cesta přes průsmyk Vršič je otevřená, tak si těch cca 50 zatáček a hlavně pohled na okolní hory užijeme. Během chvilky vyjedeme až do nejvyššího bodu (1.611 m n.m.). Vystupujeme, oblékáme bundy a čepice (stojíme vlastně pár metrů nad Sněžkou) a kocháme se výhledy na skály a do údolí.

Foto: Bekmen

Hlavu složíme v nám již dobře známém kempu Koren v Kobaridu přímo na břehu řeky Soča. Odtud pak ráno vyrážíme proti proudu řeky po trase AAT do Trnova. Tento úsek kopíruje slovinskou trasu Juliana, která turisty provází kolem Julských Alp. Ostatně následující den po ní vyrazíme od Bohinjského jezera do Bohinjské Bistrice. Část etapy do Trnova kopíruje řeku Soča a vzdaluje se od ní jen minimálně. Jednou z výjímek je odbočka k vodopádu Kozjak, který určitě stojí za vidění! Vítaným zpestřením dopolední vycházky jsou lávky přes řeku. Houpou se jen trochu a ocelová lana v jejich konstrukci nenechají nikoho na pochybách, že se jedná o naprosto bezpečný způsob pro přechod řeky suchou nohou. 15. října sice končí vodácká sezóna, ale vody je v Soče dost. Potkáváme pár vodáků na kajaku, které právě z lávky nad řekou pozorujeme.

Poobědváme v Bovci a pokračujeme v cestě podél řeky v úseku, který jsme na jaře sjížděli na raftu. Jdeme podzimním lesem, pod námi hučí řeka, sluníčko svítí a proti modré obloze obdivujeme okolní vrcholky Julských Alp – prostě nádherné odpoledne na nenáročné odpočinkové části AAT.

Jak jsem již naznačil výše, dopoledne následujícího dne se odchýlíme od trasy AAT a vyrážíme k Bohinjskému jezeru, odkud máme namířeno po „Juliáně“ do Bohinjské Bistrice. Z této trasy by měl být za jasného počasí vidět nejvyšší vrchol Julských Alp a celého Slovinska Triglav (2 864 m n.m.). Podtrhuji to za jasného počasí, protože osobně jsem byl u Bohinjského jezera již několikrát a Triglav jsem viděl pouze jednou a to ještě jen chvilku, mezi mraky. Po příjezdu k jezeru zahaleného do ranní mlhy to na velký úspěch nevypadalo. Naštěstí se během dopoledne mlha rozplynula, tak jsme se i na ten Triglav vynadívali do sytosti. Protože nám vyhládlo a před námi byla ještě cesta domů, zastavili jsme se v sice nenápadné, ale vyhlášené restauraci Resje na oběd a několik druhů místního piva. A to byla taková hezká tečka za celým naším výletem…

Něco jsem zmínil již výše v článku, Hotel Špik lze jistě také doporučit už jen pro krásný výhled na hory, případně je možné se ubytovat i v sousedním kempu.

Foto: Bekmen

Z celkových 750 km Alpe Adria Trailu jsme za 3 dny ušli cca 45 km, což je pochopitelně málo vzhledem k celku, ale i na těch pár kilometrech jsme poznali, že se jedná o skutečný turistický skvost. Především procházíte krásnou čistou přírodou – hory, jezera, řeky. Úžasně nám navíc vyšlo počasí. A protože je zbytečné něco sáhodlouze popisovat, sami se podívejte na fotky a krátká videa z naší cesty a obrázek si udělejte sami.

#alpeadriatrail #visitcarinthia #ifeelsLOVEnia #myway

Poslední aktualizace: 10.10.2019
Ochutnávka Alpe Adria Trail (AAT) Korutany – Itálie – Slovinsko na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Ochutnávka Alpe Adria Trail (AAT) Korutany – Itálie – Slovinsko

Slovinsko - Bovec - Kanin
     Kdo miluje Hory, tak semnou bude určitě souhlasit , že Slovinské Alpy…
 Cestu do Slovinska můžete uskutečnit letecky, přímou…
CANYONING jsme šli po potoku Sušci. Nejprve jsme absolovali asi půl…
 Cesta autem z Prahy do Bovce, kde začíná naše letošní …
Na okraji slovinského podhorského městečka Bovec, ve kterém žije …
Slovinsko - Triglavský národní park + moře Itálie – Bibione 29. 7. 2019 –…
   Triglavski Narodni Park ve Slovinsku byl naším turistickým cílem koncem letošních prázdnin. Konkrétně jsme zamířili do Bovce k…
Výpravu do Slovinska jsme naplánovali v termínu 4.5. -…
Ruská pravoslavná kaple se dvěma věžemi byla postavena na paměť utrpení…
Klužská pevnost bývá nejčastěji označována jako nejvýznamnější pa…
Julské Alpy (3): Dolina Krnica a sedlo Prevala v masívu Kanin (07…
Julské Alpy (1): Seznámení s Julskými Alpami (07/2014) Julské Alpy…
Údolí Lepena Kde ho najdeme? Ve Slovinsku, kousek za hranicemi s Rakouskem. Jméno získalo podle jím protékající říčky Lepenjica…
Krasij vrchse nachází mezi Bovcem a Kobaridem na horském hřebenu…
Krásné horské jezero Lago del Predil najdeme v italské provincii Udine a v…
V samém srdci italských Julských Alp se nachází Jezero Lago del Predil. …
Pevnost Bateria Sella Predil, postavená v letech 1897 až 1899 a n…
Řeka Soča je určitě nejkrásnější řekou Slovinska. Její zeleno-modré vody…
Raftování na Soči Tato řeka patří mezi nejkrásnější řeky ve Slovinsku (národní park Triglav) v Julských Alpách. Pramení nedaleko…
Horské Městečko Bovec leží v blízkosti řeka Soči. Na náměstí najdete všechno, co k životu potřebujete-banku, směnárnu, supermarket…