Ocásek a Buchlovský kámen - Chřiby

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Chřiby najdete na pomezí Zlínského a Jihomoravského kraje. Jde o pohoří dlouhé necelých 35 km a největší šířka je max. 10 km a občas se setkáte s názvem Buchlovské kopce. Pokud máte rádi lesy, stromy a zelesněné pahorky a taky poměrně málo lidí na lesních cestách, jste tady správně. Skalní útvary vystupují docela osaměle z ničeho nic v lesním porostu. Při výletech narazíte na zajímavá místní jména: Smrďavka, Ocásek a Kazatelna. Kopce tu nejsou nikterak vysoké, nejvyšší vrchol Brdo má 585 m n.m.

My jsme se jednoho letního dne vypravili na tři místa a vzali jsme si ku pomoci auto. Ocásek, Buchlovský kámen a zříceninu hradu Cimburk. Už názvy v nás vyvolávaly bujné fantazie. A kdo by neznal písničku ….od Buchlova vítr věje……

Pokud jedete ze severu Moravy, my konkrétně z Olomouce, máte na výběr dvě přístupové cesty. Buď přes Přerov a Otrokovice nebo po dálnici na Brno do Rousínova, Slavkov a Bučovice. My jsme volili cestu po dálnici na Brno, která nám sice vyšla trochu delší, ale zase rychlejší.

Vycházku jsme začali v obci Staré Hutě. Jde o malou dědinu, která v 19. století proslula sklářskou výrobou. Ta zde byla ukončena v roce 1876 a ještě chvíli zde pokračovala výroba perleťových knoflíků. V obci nás zaujala solární elektrárna na totálně zchátralé budově. Podívejte se na fotky. Novodobá historie se svými důsledky JDále jsme se vydali po žluté značce na Buchlovský kámen. Je zde „Malý“ i „Velký“. Skalní útvary roztodivných tvarů a stupně zvětrávání. Výmluvnější jsou fotografie, podívejte se.

Při přejezdu autem k dalšímu našemu cíli Ocásek jsme projížděli obcí Jankovice a zastavili se na kozí farmě. Sýry byly mňam J

Nedaleko hradu (zříceniny) Cimburk pak najdete přírodní památku Kozel, Kazatelnu a Ocásek. Vše lze zvládnout během jednoho dne pohodlně a s úsměvem.

Chřiby patří ke klidným lokalitám, kde „domorodci“ žijí svým vlastním životem. Oblast je využívána k rekreaci brněnských obyvatel a chalupaření. Je dostupná, milá a přívětivá pro všechny věkové kategorie.

Pokud byste k poznávání oblasti ještě chtěli „přihodit“ něco ze současnosti, tak nedaleké Koryčany jsou domovským sídlem známých kuchyňských linek Koryna. Nábytkářská firma se však dostala do insolvenčního řízení v roce 2013 , byl vyhlášen konkurz a výroba kuchyní tak nabrala jiný směr.

Místní občerstvení nenabízela po cestě nikterak lákavou nabídku, byla určena spíše pro místní "štamgasty". Hlad jsem uspokojili na kozí farmě a jinak jsou možnosti jídla v Koryčanech.

Božský klid, romantika, pohoda i dobrosrdeční místní lidé. Určitě se tam ještě podíváme.

Platila se vstup na Cimburk, v době naší návštěvy 50 Kč (2014). Probíhala zde nějaká kulturní akce, pobíhali tu dobově oblečení zbrojnoši.

Poslední aktualizace: 22.12.2014
Ocásek a Buchlovský kámen - Chřiby na mapě

Příspěvky z okolí Ocásek a Buchlovský kámen - Chřiby

Chřiby - vrch Hroby
Je to velmi zvláštní místo. Pokud se zde ocitnete ve chvíli, kdy je slunce…
Skalní srdce Maršavy - tak zněl popisek k obrázku bizarní skály z přírod…
I když je tohle místo opředeno pořádným klubkem báchorek a pověstí,…
  Začátkem listopadu se udělalo natolik krásné počasí, že jsme se s…
Ve Chřibech nenajdeme jen nádherné (převážně bukové lesy), desítky…
  Před polovinou měsíce září ten „jaderný reaktor“, dočasně umístěný přes…
Hned se přiznám, že budu psát o vzpomínce, víc než deset let už…
    Jedním ze skalních seskupení v moravských Chřibech, které s lehkým…
  Rozlohou nevelké, zato ale překrásné "pohoří" Chřiby - ležící v samém…
Chřiby - skála Malý Kozel
Krásnou skalní věž Kozel, nacházející se spolu se sousední skalní…
Kazatelna - přírodní památka
Přírodní památku Kazatelna tvoří vypreparované skalisko (vrcholov…
  Vypíná se poblíž jižního chřibského hřebene nad srázným svahem jako bizarní kamenný strážce a příchozímu nejprve nabídne pohled na s…
  Ó vy maličké a malebné Chřiby: kolik vy ve svých hvozdech dosud skrýváte…
Buchlov
Hrad Buchlov stojí na vysokém návrší v zalesněném pásmu Chřibů, …
Skal, nazvaných podle rohatých bytostí, vyslaných na povrch zemský…
O tom, že  " od Buchlova větor věje " se zpívá ve známé lidové písničce…
I když se projekt Baťovy dálnice nakonec neuskutečnil, přesto Chřiby prot…
Chřiby - zřícenina hradu Cimburka
   Už jenom rozsáhlá zřícenina - (a navíc v současnosti "přizdobena"…
  Začátkem listopadu se udělalo tak parádní počasí, že jsme se s…
Chřiby - Srdíčková skalka
Jedná se o malou, ale hezky modelovanou pískovcovou skalku, která se nach…