Obří sud Javorník, Rašovský hřbet, Pláně pod Ještědem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na hory

Z Liberce se svezeme autobusem na okraj města, na zastávku Dlouhý most Javorník. Přímo před námi je stanice lanové dráhy a také bobová dráha. Nabízí se zde občerstvení a možnost vyjet na Javorník dvousedačkovou lanovkou. My jsme se vydali nahoru pěšky přímo pod lanovkou, protože bylo ještě brzo a lanovka nebyla v provozu. Cestou do kopce se nabízí krásný výhled dolů na Liberec. Nahoře se dáme po silničce vlevo a po pár krocích je před námi restaurace Obří sud. Ten původní zde stával od roku 1899, v roce 1974 ale celý shořel. Nově postavený je zde právě rok. Venku na terase v podzimním sluníčku se příjemně sedí a mají výbornou česnečku.

Foto: Holly

Po modré značce se vracíme k lanovce a k Javornické kapli. Odtud doporučuji pokračovat rovně po hřebeni a nescházet po modré k bobové dráze. Stejně se na značku po chvíli zase napojíme. Po chvíli se nám otevírá krásný výhled do kraje a před námi už vidíme věžičku Rašovky. Je tam rozhledna a restaurace V Trnčí. My jsme si tam dali výborný kančí guláš s domácími bramboráčky.

Odsud stále po modré stoupáme po Rašovském hřbetu a nepřestávají nás udivovat krásné výhledy na obě strany. Cesta nás dovede k hospůdce u Šámalů, která má svoji dlouhou historii,kouzelný starý interiér a příjemné majitele. Je od ní asi ten nejhezčí výhled z celé cesty, od Kozákova přes Trosky, Bezděz, po Ralsko.....

Opět lehce stoupáme lesem a vyjdeme na Pláních pod Ještědem. Horská chata Pláně nabízí občerstvení. Od ní pak scházíme po žluté značce dolů lesem, kolem bývalého lomu až na železniční stanici Pilínkov.

Foto: Holly

Tento výlet je nenáročná hřebenovka s nádhernými výhledy a možností občerstvení, celá je dlouhá asi 12 km. Komu by se zdála krátká, může pokračovat na Ještěd, nebo jít opačně a pokračovat na Černou studnici - více zde: https://www.turistika.cz/vylety/cernostudnicnim-hrebenem-do-tanvaldu

Po cestě potkáme 4 restaurace, všechny příjemné k občerstvení

Nádherné výhledy do kraje, podzimní barevná příroda.....

Restaurace Obří sud otevřena 9 - 23 hod.

Rašovka - Otevírací doba je stejná jako otevírací doba přilehlé restaurace (pondělí zavřeno, od úterý do soboty od 11.00 do 20.00 hodin, v neděli od 11.00 do 19.00 hodin)

Hospůdka U Šámalů nabízí víkendový provoz.

Chata Pláně:

pondělí - čtvrtek zavřeno
pátek - sobota 10.00 - 20.00 hod.
neděle 10.00 - 17.00 hod.
Poslední aktualizace: 9.10.2012
Obří sud Javorník, Rašovský hřbet, Pláně pod Ještědem na mapě
Autor: Holly

Příspěvky z okolí Obří sud Javorník, Rašovský hřbet, Pláně pod Ještědem

Rozhledna Rašovka
Rozhledna Rašovka je součástí restaurace "V Trnčí", kterou nalezneme u…
Naše dovolená se nám skutečně už krátí. Opustili jsme Jizerské hory, stále se však nacházíme v nádherné krajině, tentokrát na Ještěd…
Rozcestím Rašovský hřbet na hřebenu Rašovky prochází dvě značené turistické stezky. Modrá vedoucí z Pilínkova přes Pláně pod…
Rozcestník U Šámalů stojí před stejnojmennou hospodou, vybudovanou…
Všesportovní areál Obří Sud je určen především rodinám s dětmi, které v n…
První turistická místa v Liberci se otevírají! Konečně jsme se do…
z Liberce autobusem,na kole nebo vozem k parkovišti na…
V obci Dlouhé Mosty na zdi obecního úřadu, najdeme pamětní desku,…
Ve východní části Ještědského hřbetu (Kopaninský hřbet). Do roku 1973 tu…
Město Liberec vám může nabídnout největší aquapark v České repu…
Na podzim loňského roku se na Císařském kameni u Vratislavic nad Nisou začala stavět nová dřevěná rozhledna. Oficiálně se bude…
Ať už v Liberci bydlíte nebo jste v tomto kraji na dovolené, neměli byste vynechat návštěvu některé z místních rozhleden. Plánujete…
Obydlí z počátku 19. století o dvou místnostech vytesané ve skále, na SV…
Za tímto krásný výletem se vypravíme do Libereckého kraje u obce Jeřmanice.konkrétně obec Milíře.Dostupnos po silnici R10 Liberec -…
Hodkovice nad Mohelkou je historické městečko ležící v libereckém kraji…
Ještěd
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severn…
Český Dub najdeme v Libereckém kraji, jižně od města Liberec.…
Kam a jak jedeme Cílem cesty je jedno z nejnavštěvovanějších míst v ČR,…
Ještěd, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, je výraznou dominantou a orientačním bodem. V dřívějších dobách byl i přirozenou hranicí…
Jedeme za zábavou a relaxací do Centra Babylon v Liberci. Jedeme autem,…