Novoroční výšlap na Studený vrch

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Tradiční Novoroční výšlap na Studený vrch (660m) v Brdech na Hřebenech.

Jako už tradičně se na Nový rok koná výšlap na nejvyšší vrchol brdských Hřebenů, Studený vrch (660m) (vrch Písky,690m, už podle geomorfologů na Hřebenech neleží, ale ve vlastních Brdech). Doporučit můžeme trasu z Hostomic pod Brdy (od nádraží ČD je to tam a zpět cca 15km), z náměstí o 1,5 km méně. Z Hostomického náměstí jdeme po zelené TZ až na rozcestí u Hájovny Jelení palouky. Tady změníme barvu na červenou (směr Kuchyňka), kterou opustíme až v sedle Dobříšská Baba. Odtud pokračujeme po vlastním značení (dřevěné ukazatele) ještě necelý kilometr místy ostřejšího stoupání na vrchol, kde je v tento den také otevřena rozhledna s občerstvením. Je možno si zde zakoupit i turistickou známku Studený vrch.

Akce je velmi oblíbená a hojně navštěvovaná. Za dobrých sněhových podmínek ji lze absolvovat na běžkách.

Mnoho účastníků také volí trasu z Dobříše (o něco lepší dopravní spojení). Ta je včetně cesty zpět dlouhá 23 km. Z náměstí v Dobříši jdeme po zelené a následně po žluté TZ přes Trnovou k partyzánskému památníku pod Kuchyňkou. V sedle pod Kuchyňkou pak přejdeme na červenou TZ (směr Stožec) a po ní dojdeme opět na Dobříšskou Babu, odkud pokračujeme vlastním značením k vrcholu.

Na Nový rok to bývá s občerstvením složitější, ale na vrcholu Vás čeká bohatě zásobený bufet s fantastickými grilovanými domácími klobásami a všemožnými nápoji, včetně piva, svařáku, grogu, kávy čaje, limonád atd. Sdružení TSSB se o návštěvníky tradičně perfektně stará.

Ubytování je možné v Hostomicích nebo na Dobříši, případně ve vzdálenější Příbrami.

Perfektní péče o návštěvníky na vrcholu, výhledy z rozhledny, krásná příroda. Vlastně to nemá chybu.Smile

Varování pro motoristy: Nespoléhejte na parkoviště v sedle pod Hradcem a na počátku "vojenské" silničky na Dobříšskou Babu od Malého Chlumce! Jejich kapacita v zimě je minimální a jsou vždy plná.

Vstupné na rozhlednu je dobrovolné, ceny občerstvení jsou velmi lidové.

Při orientaci dobře poslouží mapa KČT č. 38 (Hřebeny a Slapská přehrada) v měřítku 1:50 000.

Poslední aktualizace: 2.1.2011
Novoroční výšlap na Studený vrch na mapě

Příspěvky z okolí Novoroční výšlap na Studený vrch

Studený vrch - rozhledna
Rozhledna Studený vrch u Dobříše. Původně zeměměřičská kamenná šestipatrová věž postavená v r. 1942. Vysoká 17,5 m. Od r. 2004 využívaná jako…
Naším cílem je Studený vrch u Dobříše s nádhernou kamennou věží, která byla za nacistické okupace postavena původně k zeměměřickým…
Trasa pro pěší a zdatnější cyklisty na rozhlednu (dříve zeměměřičskou věž) na nejvyšším vrcholu brdských Hřebenů, Studeném vrchu …
Studený vrch je se svou výškou 660,3m nejvyšší horou Hřebenů, podcelku Brdské vrchoviny. Leží 3,3 km jihovýchodbě od Hostomic p.Brdy…
Vracíme se domů z našeho třídenního putování převážně po Sedlčanském kraji, při kterém jsme navštívili 6 rozhleden a jeden minipivov…
Z Osova po červené truristické značce,dále po žluté na rozhlednu Studený…
Toulání po Brdech, za Babou a Fabiánem. Sedíme s Karlem ve vlaku na Zdice…
Brdy - přírodní rezervace Kuchyňka. Kdo se občas toulá po Brdech poblíž…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na túru brdskou přírodou.Na začátek trasy  do Osova se dostanete vlakem s…
Výlet zahájíme v městečku Hostomice pod Brdy (361 m) na Berounsku. …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, pozvu vás na krásný výlet do krásné přírody Brd. Vycházíte z Lštěně, který se nachází nedaleko…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na vycházku k…
Výlet zahájíme na nádraží ČD v Jincích (418m), kde se můžeme občerstvit v…
Po výletech na Blovicku, Nepomucku a Sušicku jsme doma dlouho nepobyli. Stačila jsem snad jen potěšit se s vnoučaty,…
Trasa začíná na nádraží ČD v Hostomicích p.Brdy (350m), které leží na tra…
Toulání po Brdech přes vrch Hradec. Chodím po Brdech poměrně často ale…
Z Rejkovic na Plešivec, přes Plešivecké jezírko a dále zpět do Rejkovic.…
Plešivec, samotář, vystupující z táhlých hřbetů Brdské vrchoviny. Tato…
Jedeme navštívit Mekku českých trempů, posvátnou horu na severu…
Zámek Dobříš leží jižně od Prahy ve Středočeském kraji. Zámek v r…