Nechranická přehrada

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole Se psem

Nechranická přehrada je mezi milovníky vodních sportů pověstná svými větrnými podmínkami a s tím souvisejícími vlnami, které se dají využít k windsurfingu a kitingu. Přehrada se nachází zhruba 100 km od Prahy mezi Kadaní a Žatcem a byla na řece Ohři vybudována v letech 1961-1968 jako zásobárna vody pro blízkou elektrárnu v Tušimicích. Celkem se jedná o 1338 ha vodní plochy, čímž se přehrada svou rozlohou zařazuje na páté místo mezi českými vodními nádržemi. K vodní nádrži se samozřejmě dá přijet autem a zaparkovat v přilehlých obcích, ale krásná je i procházka ze Žatce, třeba od vlakové zastávky, kde například zastavují i autobusy z pražského Zličína. Odsud podél řeky Ohře vede modrá turistická stezka, která je zároveň i cyklostezkou, až k přehradní hrázi. Jedinou překážkou je v současné době (leden 2023) uzavírka jejího kratšího úseku pro pěší a cyklisty u železničního mostu na 91. km. Ta se dá obejít po silnici anebo opatrnými překonáním železniční tratě. Modrá turistická stezka je schůdná bez problémů pro pěší a cyklisty na trekových nebo horských kolech. Asfalt tvoří jen malá část z ní. Cesta vede přes chatové osady, koloritní vesničku Přívlaky, vinařské obce Stranná a Vičice až k sypané přehradní hrázi nádrže, která je mimochodem se svou délkou 3280 m nejdelší ze sypaných hrází ve střední Evropě. Z hráze byl na začátku roku 2023 díky opravě jedné z propustí a s tím souvisejícímu upuštění vody vidět betonový vlnolam, který je obvykle zrakům veřejnosti zkryt. Po prohlídce vlnolamu a hráze lze pokračovat po modré a uhnout na Vikletice, kde je možnost občersvení, následně podél vody pokračovat do Poláků kolem rekonstruovaného zámku (viz Zámek Poláky - probouzející se barokní perla - Tipy na výlet | Turistika.cz), místní hospůdky až na autobusovou zastávku Chbany-Poláky, odkud pravidelně jezdí autobus zpět do Žatce. Celá trasa z Žatce na zastávku by měla mít do 30 km.

Nechranická přehrada vybízí k vodním sportům, pomalým procházkám, relaxaci nebo třeba magnet fishingu.

Možnost občerstvení je například v Žatci v restauraci U Orloje, kde točí výborné místní pivo a dobře vaří. Dále po cestě pak ve Vikleticích a Polácích-Chbanech, kde se ale jedná spíše o hospůdky bez teplé kuchyně.

Díky tomu, že na konci roku 2022 a začátkem roku 2023 byla upuštěna voda z přehrady z důvodu opravy jedné z propustí, lze hned u hráze spatřit velkolepý betonový vlnolam, který je obvykle pod vodou.

V galerii se nachází mapka výletu.

Poslední aktualizace: 10.5.2023
Nechranická přehrada na mapě
Autor: Akva1

Příspěvky z okolí Nechranická přehrada

Výlet na vodní nádrž Nechranice
Jedeme na kolech z Mostu na Nechranickou přehradu. Jedeme přes Vysoké …
Vodné dielo Nechranice je najväčšou nádržou v povodí Ohře a leží približne…
Zámek Vičice
Na místě původní tvrze byl na začátku 17. století postaven barokní zámek.…
Železniční most u Nechranic fungoval v rámci úseku…
Všemi správnými surfaři známá vodní nádrž Nechranice leží mezi …
Jedním ze zajímavých míst Žatecka je zcela jistě Nechranická přeh…
Pondělí 19. 6. 2023 - dopoledne V noci sprchlo, k ránu jsme zasle…
Vikletice Obec Vikletice sa nachádza na pravom brehu Ohře Nechranického…
Obec Březno u Chomutova, kam jsme vyrazili autem, ale v pohodě se sem dá…
Březenský drak je unikátní velkorýpadlo KU 800, které pracovalo na Dolech Nástup Tušimice a symbolizuje, že se …
Vypravil jsem se za menhiry v blízkosti Chomutova. Cestu jsem spojil s…
Pomník Napoleonské války stojí na východním okraji Března u cyklostezky 3080. Má tvar sloupu. Původně stával v obci Donětice. Překážel při stavbě nadjezdu přes železnici a tak…
Přírodní památka Střezovská rokle je 6 km jižně od Chomutova, v blízkosti…
V dubnu 1945 projížděly Březnem u Chomutova dva transporty vězňů z koncentračního tábora Buchenwald. Oba transporty zde stály šest dnů, protože němci se nemohli rozhodnout kam…
Poláky - obec nachádzajúca sa v severozápadnýchˇČechách, asi 8 km od…
Obec a zámek Libočany leží 2 km západně od Žatce. Nejstarší zmínka o l…
Obec Škrle leží na říčce Chomutovce v nadmořské výšce 255 metrů,…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny.…
Chomutov - mestská vežaBola postavená na začiatku 16.storočia. Pôvodne…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát, bych Vás rád pozval k prohlídce Podkrušnohorského zooparku v Chomutově.Dostanete se…