Návštěva zříceniny hradu Vrabinec.

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější

Vyrazil jsem na zříceninu hradu Vrabinec nacházející se nad obcí Těchlovice. Obec se nachází 15 km od Města Ústí nad Labem směrem na Děčín. Lze se sem dostat po hlavní silnici spojující již zmíněné města. Na samotnou zříceninu hradu je to z Těchlovic přibližně 1 km po cestě značené červenou turistickou značkou. U silnice Ústí nad Labem -Děčín je směrová tabule k hradu.

Nad již zmíněnou obcí se nachází výrazný čedičový útvar, tvořený z několika sopouchů. Na tento skalnatý vrch je úžasný pohled už z dálky a právě na něm koncem 14. století páni z Těchlovic vystavěli hrad. Skalnatý vrch není zrovna lehce přístupný, proto se pánové z Těchlovic rozhodli zde hrad vystavět, tak aby to neměl eventuelní nepřítel při dobývání jednoduché. V roce 1415 získal hrad Zikmund z Vartemberka. Předpokládá se, že hrad během válek Vartemberků z Lužickým Šestiměstím utrpěl škody, bylo to nejspíše v letech 1442 až 1444. Jak se později ukázalo, tak hůře dostupný vrchol, kde se hrad nachází, začal být problémem pro jeho majitele, což vedlo k brzkému zániku hradu. V roce 1515 už je uváděn jako pustý.

Na tuto památku jsem vyrazil na kole s tím, že na ní nebude nějak těžký přístup. Jak se ale ukázalo, tak jsem se šeredně spletl. Cesta na hrad je opravdu velmi strmá, tak mě nezbývalo, než kolo nahoru vystrkat. Byla to slušná zkouška nejen svalů na mých horních končetinách, ale fyzičky celkově. Ale zvládnul jsem to, stálo to za tu námahu. Ze zříceniny se naskýtají krásné pohledy na Labské údolí. Je odtud vidět i blízká Buková hora.

Poobědval jsem v jedné restauraci u pivovaru ve Velkém Březně, ale její název si nevybavuji.

Nejvíce se mi líbily výhledy na Labské údolí a kouzlo tohoto trochu tajuplného místa.

Na hrad je vstup zcela zadarmo, zaplatil jsem akorát za dřevěnou turistickou známku zakoupenou na obecním úřadě v Těchlovicích a za oběd v restauraci u pivovaru ve Velkém Březně.

Poslední aktualizace: 30.7.2013
Návštěva zříceniny hradu Vrabinec. na mapě

Příspěvky z okolí Návštěva zříceniny hradu Vrabinec.

Romantický Vrabinec
Při cestě z Děčína do Ústí nad Labem si na pravém břehu můžeme povšimnou…
Hrad Vrabinec byl postaven na příkré rozeklané skále nedaleko osa…
Nepatrné zříceniny hradu Vrabinec leží na čedičové skále nad sout…
Zříceninu Vrabince najdete na vysokém návrší nad údolím Rychnovského poto…
Nově značenou turistickou trasou z Dobkovic na vrch Bradlo. Od nádraží v…
Zřícenina romantického hrádku v labském údolí,lidmi zapomenutá ves na…
Přírodní památku Nebočadský luh tvoří slepé rameno řeky Labe před Děčínem, poloostrov se zbytky původního lužního lesa a bahnité štěrkopískové náplavy. Nebočadský luh je…
Dnes bezejmenný čedičový vrch mezi zříceninou hradu Vra…
Nedaleko děčínské městské části Nebočady se nad řekou L…
Zapomenutý zámeček Skrytín se ukrývá vysoko ve svahu na…
Zřícenina zámku která má tajemnou minulost. První…
Dobrý tip pro turisty na super turistiku na pomezí Čech a Německa je v…
Pátek 21. 6. 2019 V noci bouřilo, pršelo, ale nebylo to nic tak hrozného.…
Nejen v Krušných horách, ale i v Českém středohoří se dolovaly polymetalické rudy. Velkým těžebním revírem byly svahy Vysoké hory na levém břehu Labe v Roztokách mezi Ústím nad…
Ve svahu Bukové hory nad Malým Březnem, vysoko nad poklidnou hladinou Labe…
Vysílač Buková hora. Televizní vysílač Buková hora je…
Nad levým břehem Labe před Děčínem se vypíná zalesněný hřbet se sedmi…
Vyrazil jsem na Bukovou horu a Humboldtovu vyhlídku. Ke své Dopravě jsem…
Jedeme autem z Teplice do Zubrnic. Parkujeme na kraji obce na vyhrazeném parkovišti. Železniční muzeum: natáčeli se zde Páni kluci a…
Turisté a milovníci přírody budou mít od soboty 16. dubna o důvod navíc navštívit půvabná Zákoutí Ústeckého kraje. Lesy ČR totiž úspěšně dokon…