Naučná stezka Hruboskalsko

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody

Při vyslovení názvu Hruboskalsko snad ani není nutno připomínat do jaké oblasti se vydáváme. O malebném centru českého ráje bylo již napsáno dost a zřejmě i napsáno bude. Ale o Naučné stezce Hruboskalsko téměř ani zmínky….

Jak název napovídá NS je vedena v oblasti mezi zámkem Hrubá Skála, Lázněmi Sedmihorky a Valdštejnem. NS kopíruje 3 základní značení turistických tras, po modré značce ze Sedmihorek k rozcestí u Kavčin, kde se NS napojuje na červeně značenou Zlatou stezku Českého ráje, která nás spolehlivě, kolem krásných vyhlídek na skalní města, dovede k Arboretu Bukovina a k Adamovu loži. Zde Zlatou stezku Českého ráje opouštíme a krátkou spojnicí dojdeme k zelené značce pod Myší díru do zámecké rokle pod zámkem Hrubá Skála. Déle již mírně klesáme až do Lázní Sedmihorek. Délka NS je cca 7 km, NS míjí lokality jako je Valdštejn a zámek Hrubá Skála, ale je jasné, že „zacházku“ k těmto památkám si udělá zřejmě každý. Délka NS je 7 km, připraveno je pro nás 16 zastávek doplněných informačními tabulemi, které nás seznamují s geologií skal, florou, faunou, prameny, ale i historií oblasti.

Zastávky NS jsou umístěny v těchto lokalitách: Lázně Sedmihorky, Prameny, Kapelník, Pod Sfingou, Čertova ruka, Janova vyhlídka, Cestník, rozcestí na Radeč, U Lvíčka, Vyhlídka, Vyhlídka na Kapelu, Arboretum Bukovina, Adamovo lože, Zámecká rokle, Osudová a Bučiny. NS je i samostatně značena známým logem NS, tedy šikmým zeleným pruhem na bílém podkladu. Nikdo tedy určitě nezabloudí...wink

Trasa NS Hruboskalsko je i s převýšením vyznačena zde:https://www.turistika.cz/trasy/trasa-naucna-stezka-hruboskalsko

Příjemné ubytování jsme nalezli v Penzionu Jana u pana Drahoňovského, viz: http://www.pension-jana.cz/

Dlabanec se nabízí na prostranství přímo před hradem Valdštejn v Hospůdce U Hradu. Klobáska, zmrzlina, nebo malinové pivko se k ochutnání přímo nabízí. Viz: http://www.hrad-valdstejn.cz/cs/hospudka-u-hradu.html

I když budeme v lokalitě Hruboskalska po sté, nebo i víckrát, myslím, že vždy budeme nadšení krásou zdejší přírody….. Jen někteří návštěvníci by se mohli chovat slušněji a neházet vajgly po lese a rýpat do skal…

Pro cyklisty úsek ze Sedmihorek k rozcestí U Kavčin vhodný není, zkušení bikeři horské kolo po schodech kolem Čertovy ruky a k Janově vyhlídce určitě vynesou, ale dámské polovičky by partnera zcela jistě „proklely“.Smile Při cestě ze Sedmihorek je proto lepší u Smíchousova rybníku kopírovat žlutou značku a k hradu Valdštejn dojet po lesní asfaltové silnici.

Poslední aktualizace: 23.8.2012
Naučná stezka Hruboskalsko na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Naučná stezka Hruboskalsko

Hruboskalsko
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní …
Vyhlídka na Kapelu
Vyhlídku Na Kapelu najdeme, při červeně značené Zlaté stezce Českého ráje,…
Turistický rozcestník, který se nachází u hájovny v blízkosti Arboreta…
   Vybaveni téměř jako na cestu kolem Světa - každý kufr,batoh a pl…
Vyhlídka U Lvíčka - vyhlídka na Zlaté stezce Českého ráje. Najdeme ji cca…
Arboretum najdete na první stezce v CHKO Český ráj, která byla otevřena 1.6.…
Kapelník, osamocená skalní věž, která se nalézá při Angrově stezce v Hruboboskalské plošině. Nejkrásnější výhledy na Kapelníka, s…
 Bude tomu  skoro 5 let, kdy jsme Český  Ráj,  nejstarší chráněnou…
Jedná se o jedno z nejstarších arboret v severních Čechách, založeno 1861, zaměřeno na severoamerické dřeviny, …
V letech 1839 až 1841 pod sedmi hůrkami neboli horkami založil turnovský…
Naším cílem je zřejmě nejkrásnější vyhlídka českého ráje - Mariánská…
Mariánská vyhlídka
Mariánská vyhlídka je považována za nejkrásnější vyhlídku v Hruboskalském…
Přesouváme se do staňáku v Sedmihorkách. Volíme bus, stavějící před kempem…
Lázně Sedmihorky, nejstarší vodoléčebný ústav v Čechách byly založeny roku…
Tentokráte je naším cílem oblast Hruboskalsko. Auto necháváme na parkovišti v Sedmihorkách, kde zároveň kupujeme turistickou známku. Za krásným…
Hrubá Skála
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí…
Za počátek putování zvolíme parkoviště u zámku na Hrubé Skále (odbočka ze silnice I/35 v Radvánovicích). Odsud se vydáme po Zlaté…
Kopicův statek je jednou z místních památek lidové architektury, ležící…
Na území Českého ráje byla roku 1955 vyhlášena první chráněná krajinná ob…