NAUČNÁ STEZKA BŘEZINA

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

NAUČNÁ STEZKA BŘEZINA NA HUMPOLECKU

Naučnou stezku můžete navštívit na jaře, kdy jsou lesy nejkrásnější, v letní turistické sezóně je přístupný hrad, houby ve zdejších lesích rostou hlavně na podzim a důlní díla pro rýžování zlata a lomy si nejlépe prohlédnete v pozdním podzimu, kdy už není na stromech listí. Záleží tedy jenom na vás, které roční období si vyberete k návštěvě této naučné stezky. 26.03.2007 Glet Jiří

Humpolec
Humpolec  •  Foto: sedlak

Naučná stezka je okružní o délce 9 km se 16 zastávkami, na nichž se seznámíte s geologií, historií a ekologií Humpolecka a rovněž se zříceninou středověkého hradu Orlíku u Humpolce. Naučná stezka v okolí Humpolce byla nazvána podle pana Otakara Březiny, prvního ředitele rolnicko-sklářské školy v Humpolci. K naučné stezce se snadno dostanete z Horního náměstí v Humpolci, když půjdete k lesoparku u základní školy Podhrad, kde naučná stezka začíná a po 9 km taky končí. Naučná stezka je určená pro pěší turisty a vede převážně po vzorně upravených a udržovaných lesních cestách v okolí hradu Orlíka u Humpolce a na její prohlídku si vyhraďte 3 až 4 hodiny. Stezka je značena orientačními tabulemi a značkami. Na stezce je vybudováno odpočinkové místo pro návštěvníky a k osvěžení lze využít dvě lesní studánky. Z lesoparku se postupně dostanete do nádherných lesů a na informačních tabulích se seznámíte nejenom se stromy, ale i se zvířaty a ptáky, kteří zde žijí. Na 6. a 7. zastávce budete informováni o Březince – rýžovišti zlata a o andalusitu u Čejkova. Nedělejte si však marné naděje, zlato zde již nenajdete, neboť důlní díla jsou zavalená a hromady zlatonosného psíku důkladně přebrané. Pro sběratele hornin a nerostů je však na naučné stezce připravena specialita, unikátní naleziště andalusitu, který při troše štěstí objevíte. Můžete zde najít krystaly záhnědy nebo růženín, v každém případě si však můžete nasbírat křemen a živec. Nenechejte se omámit třpytem „drahých kamenů“, nechte něco pro ty, co přijdou po vás a vzhůru na zříceninu hradu Orlíku u Humpolce. Hrad byl postaven v 15. století a dominantou jeho současné zříceniny je zbytek hranolové věže, ale najdeme zde i bránu a zbytky obytných budov. Zřícenina hradu je zakonzervována přístupná v turistické sezóně. Na této naučné stezce je poslední zastávkou židovský hřbitov.

Svačinu sebou.

Příroda, zajímavosti na stezce

Poslední aktualizace: 19.8.2021
NAUČNÁ STEZKA BŘEZINA na mapě

Příspěvky z okolí NAUČNÁ STEZKA BŘEZINA

hrad Orlík
Hrad Orlík stojí přibližně 2km severně od Humpolce směrem na Havlíčkův Brod. Přijeli jsme zde autem a zaparkovali na parkovišti v…
Starobylé sídlo proslulých Trčků z Lípy či pánů z Říčan dnes láká…
Když už jsme cestou na Moravu zastavili v Humpolci, musíme samozřejmě…
Rozcestí Orlík (zřícenina)
Rozcestí žluté turistické značky pod hradem Orlíkem u Humpolce. Jedná se o klasickou spojku, jak byla žlutá značka původně plánována - začíná Na…
Hrad Orlík, původně nazývaný Humpolec, byl vystavěn ve 14. stolet…
Humpolec – hrad Orlík
Hrad se nalézá na Českomoravské vrchovině asi dva kilometry severně od…
Židovský hřbitov, který se nachází nad městem Humpolec – nebo pod…
Vedle hřbitova na kopci nad Humpolcem stojí tak zvaný Toleranční…
Zichpil - místní skanzen v Humpolci
Na svahu nad Humpolcem v 19. a 20. stolení vyrostla chudinská…
Vyjíždíme z Humpolce po modré turistické prudkým stoupáním směrem na hrad…
Na tento výlet vyjíždíme z Humpolce po červené turistické značce směrem na…
Tradiční otvírání silnic jsme letos nechali až na konec března. Ten nejvážnější důvod byl, že někteří z nás prodělali vážné choroby /kašílek a rýmička/. Tím dalším bylo, že jsm…
Na Vysočině je mnoho krásných cyklistických tras. Tentokrát jsem …
  Památná věta „Hliník se odstěhoval do Humpolce!“ zlidověla a díky tomu…
Hliník je fiktivní postava zmiňovaná v komedii "Marečku, podejte mi pero!"…
Humpolec - kostel Sv. Mikuláše
Byl založen v 70. letech 13. století. Výrazně byl přebudován a rozšířen J.…
Výlet zahajujeme na náměstí v Humpolci. Jedeme po zelené turistické značce…
Další jarní cyklovýlet začíná v Humpolci. Odsud se vydáváme po cy…
Dnešní vycházka byla zajímavá především z důvodů inverzního počasí.…
Březnové sluníčko láká k výletům do přírody. Sníh roztál a tak je…