Národní park Krka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

Do národního parku Krka se nejlépe dostanete autem, nebo možná aurobusem s nějakým organizovaným výletem. Auto se musí zaparkovat na parkovišti Lozovac u vstupu do parku a dále se pokračuje autobusem, který turisty zaveze až k řece.

Do parku vede údajně pět vchodů, ale vždy jsme tam přišli jen tím jedním z Lozovace. Druhý nejpoužívanější je Skradin, kdy se turisté přepravují k vodopádům lodí.

Řeka Krka si svou cestou v travertinových skalach vyhloubila pozoruhodné vodopády a kaskády, mnohem krásnější, než turisticky oblíbené Plitvické vodopády. V Krce žije několik endemických druhů ryb.

Pokud jdete z parkoviště Lozovac, autobus vás vysadí v blízkosti vodního mlýna a vodní pračky. Budova z devatenáctého století je uspořádaná jako takový malý skanzen, kde ukazují, jak se dříve mlelo obilí, pralo, hospodařilo a mají zde i živého oslíka. A nezbytnou předraženou restauraci i krámek se suvenýry.

Cestou dál se dostanete ke Skradinskému vodopádu, kde se natáčely scény z filmu Vinetou a občas tam nějaký zaměstnanec parku předvádí, jak do vodopádu skákala Nšo -či - to ale běžní turisté nesmějí.

Ubytovaní jsme byli ve Vodici, ale vodopády jsou určitě jednou z největších atrakcí celé šibenické županije.

Co se týká stravování - v parku je již zmíněná restaurace u vodního mlýna. Podávají se zde čersví pstruzi vylovení přímo z náhonu.

Stezku ovšem lemují všelijaké stánky a babky prodávající cokoli, co je turista ochotný zaplatit. Sušené fíky, levanduli, oříšky a mandle v kornoutku a také příšerné barevné pálenky (orahovica, travarica, lozovača) ve skleničkách od kečupu a jiných lahvích. Jen nevím, jestli jim tento kolorit EU nezatrhne.

Jednznačně největší atrakce je koupání pod Skradinským vodopádem, člověk si aspoň řeku vyzkouší na vlastní kůži a také je to v chorvatském vedru vítané ochlazení.

Dětem se možná bude líbit oslík, ale pozor - kouše.

Ceník z roku 2013 ze stránek Chorvatsko.cz

Parkoviště Lozovac bylo zdarma, v ceně vstupenky je přeprava lodí Skradin - Skradinský vodopád a zpět, nebo Doprava autobusem Lozovac - Skradinský vodopád a zpět.

Z přístaviště nad Skradinskými vodopády jezdí výletní lodě na dvouhodinovou plavbu k ostrůvku Visovac a odtud dále jinou lodí k Rošskému vodopádu.

Na recepcích lze koupit Výlety lodí, nebo mikrobusem, které se platí zvlášť.

Vstupné do NP Krka (ceny v kunách)

červen - září březen
Autor: Asteria

Příspěvky z okolí Národní park Krka

Roški slap - NP Krka
Vodopád Roški slap se nachází v chorvatském národním parku Krka, asi…
Národní park Krka jsme absolvovali ve stejný den jako Trogir. I tady jsou…
S blížícím se létem bych ráda všem cestovatelům i "plážovým povalečům "…
Chorvatsko: Národní park Krka a město Knin (05/2019) Chorvatský…
V pondělí 12. září máme opět celý den velmi zajímavý poznávací…
Při hledání vhodného místa pobytu pro svoji letošní dovolenou v chorvatsku…
Šibenický záliv (Šibenski zaljev) je rozsáhlá vodní plocha propojená úzkým…
O existenci římské cisterny a archeologických nalezištích u městečka…
Archeologické naleziště Velké Mrdakovice ukrývá bohaté pozůstatky z římské…
Krásné dalmácké město Šibenik nenabízí svým návštěvníkům jen "une…
Čtyřicetitisícové chorvatské město Šibenik nabízí svým návštěvník…
Více než čtyřicetitisícové chorvatské město Šibenik nabízí svým n…
Katedrála sv. Jakuba, nacházející se na náměstí Chorvatské republ…
Každý návštěvník více než čtyřicetitisícového města Šibenik, jedné z perel Dalmácie, se jistě dříve nebo později vydá do úzkých uliček s(S)t…
Šibeník - jedno z nejkrásnějších měst, které jsem viděla. Město,…
Jednou z prvních památek, která se běžnému návštěvníkovi chorvats…
Naleziště se nachází u obce Srima (lokalita Gornja Srima) mezi městečkem…
Tvrz sv. Nikoli (Mikuláše) z roku 1052.Tvrz je postavená na…
Dominantou náměstí i celého desetitisícového chorvatského města V…
Vodice je město ležící 11 km severozápadně od Šibeniku. Počet obyvatel…