Na vyhlídku Babka a k Jezírku uprostřed brdských lesů

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Navštívíme další výhledové místo ukryté uprostřed brdských lesů, které je navíc spjato s historií KČT, neboť na její vrchol vedla v roce 1892 první zimní výprava tohoto klubu. Podíváme se na bývalý lom nad Halouny, nazývaný Jezírko, okolo kterého stojí chaty trampské osady El Paso.

Celé putování zahájíme i ukončíme v Řevnicích. Od centrálního rozcestí, které je vzdálené půl kilometru od vlakového nádrží půjdeme nejdříve okrajem města po zeleně značené cestě směrem na Halouny. Stále stoupáme do kopce a za hřbitovem v zatáčce opustíme silnici a pokračujeme polní cestou. Před sebou a po levé ruce vidíme masiv Hřebenů, vpravo pak Český kras. Cesta příjemně ubíhá, občas je možnost pěkné vyhlídky do kraje. Po cca hodině chůze přijdeme na okraj Halounů. V Halounech je známá hospoda u Zrzavého paviána. Než však k ní dojdeme musíme jít ještě asi jeden kilometr po modré značce okrajem lesa nad Halouny.

Od hospody pak zeleně značená lesní cesta stoupá pěknými okolími lesy k turistickému rozcestí Na soudném, kde je možnost odpočinku a přečíst si pár informací o místě na kterém se nacházíme.

Další naše kroky pak směřují červeně značenou hřebenovou cestou k rozcestí Na rovinách. Před tímto rozcestím je další možnost občerstvení a posezení, které je známé svým názvem U čunčí huby.

Červeně značená cesta nás přivede přes rozcestí Na rovinách až k rozcestí Červený kříž. Uhýbáme vlevo a žlutě značenou cestou jdeme k Jezírku. Bezprostředně k Jezírku však dnes již turistické značky nevedou. Chcete-li se však na toto místo podívat, respektujte, prosím, i soukromí obyvatel této osady stojící v romantickém místě.

Od rozcestí Jezírko jdeme společně po modré a žluté značce vpravo, až narazíme na místo, kde stezka protíná kamennou zídku. Jdeme vlevo podél zídky až po pár krocích uvidíme pomníček a po dalších pár krocích se ocitneme na hraně lomu s jezírkem okolo kterého stojí chaty osady El Paso. Ještě jednou prosím, o respektování soukromí majitelů chat. Jistě se vám toto romantické místo bude líbit.

Vrátíme se na značku a poměrně prudce sestupujeme kamenitou pěšinou na další rozcestí. Žlutá uhýbá vlevo, my pokračujeme vpravo po modré značce. Po pravé straně vidíme kamennou zídku. Propleteme se lesním úsekem, chvíli stoupáme a zase klesáme, až se dostaneme ke směrové odbočce na vrchol Babky. Brdské lesy ukrývají místa které se svou krásou vymykají mnohému co kolem Prahy můžete najít. Jedním z takových míst je vrch Babka. Pod vrcholem je pak jeskyně, ve skutečnosti lom, který vytvořil velký převis. Z vlastního vrcholu je pak pěkný rozhled do okolí, na skaliskách roste spousta podivně pokroucených borovic.

Po návratu na modrou značku nás čeká již jen závěrečný sestup do centra Řevnic a na blízké vlakové nádraží.

Procházka pěknými brdskými lesy s možností návštěvy výhledového místa na vrcholu kopce Babka. Podíváme se na romantické místo v okolí bývalého lomu nad Halouny nazývaného Jezírko.

Základní občerstvení vzít do batohu. Dnešní vycházka pak nabízí dvě zajímavá místa k občerstvení. V Halounech je možné posedět u Zrzavého paviána. Nabízí zde poměrně široký sortiment jídla a pití za rozumné ceny.

Stejně pak je možné posedět v občerstvení U Dernerů neboli Na rovinách a asi nejznámější název pro jedno a to samé místo je U čunčí huby. Příjemné prostředí s dobrou nabídkou jídel a pití. Jako bonus možnost ochutnání domácích koláčů. Otevřeno od středy do neděle.

Zajímavá procházka brdskými lesy s možností rozhledu do kraje z vrcholu Babka. Romantické místo v okolí Jezírka.

Protože se jdeme projít přírodou neplatíme žádné vstupy.

Jen ještě jednou Vás chci požádat o respektování soukromí majitelů chat v okolí Jezírka.

Poslední aktualizace: 16.5.2010
Na vyhlídku Babka a k Jezírku uprostřed brdských lesů na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Na vyhlídku Babka a k Jezírku uprostřed brdských lesů

Babka u Řevnic
Skalní útvar Babka se nachází 4,5 kilometru od Řevnic. Od nádraží sem vede…
Poutní místo na ostrohu nad Míníškem pod Brdy.V současné době je zde k…
Tentokrát to bude výlet na kraj Brd. Rozhodli jsme se i přes varování…
Unikátní barokní areál Skalka je tvořen – jak se alespoň nejčastěji uvádí…
Tento kostel je zajímavý tím, jak byly vyspraveny trhliny na jeho zdech.…
12 km okruh přírodním parkem Hřebeny.Trasa začíná v Řevnicích od náměstí…
Město Řevnice leží u toku Berounky při svazích brdských Hřebenů, 9 km jih…
Do Řevnic dojedeme vlakem ze Smíchovského nádraží, jezdí každou hodinu, od nádraží v Řevnicích je to 0,5 km k hlavnímu rozcestníku,…
Tento tip na výlet nás zavede do šestitisícového města v okrese Praha –…
Zámek se nalézá 12km od Prahy. Již ve středověku na místě zámku stávala…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do okolí Mníšku…
(V sousedství Kejné rokle je Červená rokle, kterou rozhodně nemůžete vynec…
Naše společná cesta začíná na Exitu 10 rychlostní silnice R1 (nový Pražský okruh) odkud zamíříme na Dobříš/Příbram po R4. Na Exitu…
Středa 3. 6. 2020 V noci v Hostomicích bylo víc…
Brdy - vyrazil jsem kousek za Prahu, zjistit jaké jsou lesy v Brdech.…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem ze Smíchovského nádraží, cesta trvá 33…
Mníšek pod Brdy leží ve Středních Čechách, jižním směrem od Prahy. Město…
Prohlédneme si zámek se zajímavými interiéry v Mníšku pod Brdy. Podíváme…
Raně barokní zámek stojí na úpatí zalesněného pásma Hřebenů. Zámek se…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet do…