Na soutok Lomnice a Skalice

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole

Soutok Lomnice a Skalice

Na toto putování jsme se připravovali také hezkých pár týdnů a nakonec jsme vyrazili 25.10.2014. Počasí nám právě nepřálo. Byly totiž 4 stupně nad nulou a tak trochu mlha, která měla kolem poledne zmizet a sluníčko si mělo vybojovat svoji pozici a zasvítit. Za start vycházky byl určen Karlov u Ostrovce. Dobře tedy, dorazili jsme na místo startu autíčkem. Z počátku jsme uviděli skutečně zámeček tak trochu sešlý, ale po pravé straně areál, o kterém jsme netušili. Vzápětí nám bylo vysvětleno, že jde o terapeutickou léčebnu LAURA pro lidi, kteří jsou závislí na alkoholu a psychotropních látkách. Vyrazili jsme po modré turistické značce na Trebušov a pak dále modré k lávce přes Lomnici. Cesta byla chvílemi náročnější vzhledem k dešťům, které celkem solidně naplnily koryto řeky. Podél řeky jsme se dostali do Dolního Ostrovce, kde bychom se rádi občerstvili. Nakonec se nám to podařilo z vlastních zásob před restaurací, která na ceduli hlásila otevírací dobu v 15 hodin, což nám časově nevyhovovalo. A proto dále směrem k lávce na Lomnici. Od lávky asi půl kilometru vpravo je již soutok obou řek Lomnice a Skalice. Chvíli odpočinku u soutoku a naše cesty pěších a cyklistů je rozdělují. My pěší jsme nasadili orientační smysl, protože zpět stejnou cestou se nám jít nechtělo. Dobře tedy půjdeme do strmého kopce a nahoře uvidíme. I viděli jsme krásnou trampskou boudičku. Kolem vzorný pořádek, ale zatím žádná přístupová cesta. Po chvíli hledání jsme objevili zřejmě tu pravou. Po ní se nám podařilo dojít do Horního Ostrovce. Dál na Karlov jsme museli po silnici, protože nám nebyla známa jiná cesta. Tu také na jaře propátráme a oznámíme. A tak zatím po silnici, ale u Smetanovy Lhoty pak doleva po žluté TZ a jsme zachráněni. Došli jsme k autíčku a pak rovnou do pěkné hospody s vymalovaným štítem a názvem U chmele. Velmi milé přijetí majitelky, pěkné prostředí uvnitř ve stylu retro a kouzelné jídlo, pro nás bramboračka a domácí tlačenka. Chvíli jsme pohovořili a pak se dohodli, že na jaře přijdeme znovu. Poděkování a nashledanou. Jak už jsem předeslal, až propátráme jinou cestu na Karlov, přiřadím k tomuto příspěvku. Ale přesto i na tuto trasu srdečně zveme všechny milovníky krásné KRAJINY kolem Lomnice a Skalice. TK BLAMIŠ.

K soutoku řek Lomnice a Skalice, chceme vidět zámeček Karlov, nově postavenou lávku před soutokem.

Občerstvení jsme museli z vlastních zásob, protože vše co by nám mohlo poskytnout občerstvení bylo zavřeno, tedy obchod i obě restaurace.

Krásná krajina kolem řeky Lomnice, hezky provedená lávka přes Lomnici, pěkný památník padlým v I. světové válce na rozhraní Horního a Dolního Ostrovce, hezká trampská osada na soutokem.

Pokud podniknete tento výlet, pak nespoléhejte ani kolem poledne na občerstvení v restauracích v Ostrovci. Bohatě vám to vynahradí hospoda U chmele v cíli ve Smetanově Lhotě.

Poslední aktualizace: 19.11.2014
Na soutok Lomnice a Skalice na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Na soutok Lomnice a Skalice

Skalice - řeka
Říčka je levostranným přítokem Lomnice těsně před jejím ústím do Orlické přehradní nádrže. V těsném sousedství soutoku je rezervace Dědovické stráně. …
Přírodní památka Kopáčovská se nachází přibližně 1,5 kilometru od…
Přijměte pozvání na krátkou procházku od nádraží v Čimelicích k opuštěném…
Zámek stojí na severozápadním okraji obce Čimelice na Písecku v Jihočeské…
Městečko Čimelice leží na silnici R4 (Praha – Strakonice).…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu do Mirotic, kde…
Městečko Čimelice leží asi 20 km severně od okresního Města Písku na…
Z jihočeského městečka Mirotic, kde se narodil Mikoláš Aleš (je zde jeho…
Těšíte se na 16. ročník rodinného festivalu „Mirotické setkání lo…
Kilometráž:Čimelice - Rakovice        1,5 kmRakovice - U Nováka    3 kmU…
Mirotice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
Naše republika patří spíše k menším státům. Přesto je na jejím území stále…
Na poslední z výletů naší letošní písecké dovolené jsme si zajeli po…
Památník Mikoláše Alše a Matěje Kopeckého se nachází v rodném domku malíře…
Obec Varvažov leží v okrese Písek asi 6 km jihovýchodně od Čimelic…
Na dva měsíce jsme přerušili putování Po stopách Ladislava…
Severně od jihočeského města Písek se nachází obec Vráž s novogotickým…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy…
Památník se nachází asi 1 km východně od vsi Lety asi 500 m vlevo od silnice směrem k Orlíku nad Vltavou. Památník byl vystavěn v místě bývalého v…