Na smutný zámkohrad Hartenberk

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu Na výlet vlakem na smutný zámkohrad Hartenberk.Obec Hřebeny,kde se nachází,je 6,5 km od Sokolova.Dostanete se sem vlakem ze Sokolova,který jezdí každou hodinu a pak 2 km pěšky.Výstupní stanice je Hřebeny

Foto: správce

Zámkohrad Hartenberk,je smutný svědek minulosti.Byl založen kolem roku 1200 jako hrada později byl přeměněn na zámek.V letech 1348-1362,byl v majetku Hartenberků a ještě to s ním vypadalo dobře.Dalším majitelem byl také Karel IV.Jeho syn Václav IV, ho však zastavil a už to šlo z kopce.Šel z ruky do ruky,byl dobýván pobořen,dostavován,po roce 1945 opuštěn a rabován a v roce 1985 dokonce úmyslně zapálen.Další zkázu už zařídil pán tvorstva a povětrnostní vlivy.Teď,mu ale svitla malá naděje,protože se ruin ujala parta mladých lidí a pořádají zde různé akce a pracovní kempy.Nejbližší akce je Hradohraní,která se koná tento a poslední víkend a vystoupí na ní legendy folku a country.věřím,že se podaří získat dost peněz a tato památka bude alespoň částečně pozvednuta z prachu dějin.

jelikož se jedná o jednodenní výlet,ubytování netřeba,ale spousta možností,je v nedalekém Sokolově,stejně jako možností stravování.My měli svačinu s sebou.

Pokud toto místo navštívíte,dýchne na Vás duch starého zámku,který můžete po lávkách skoro celý prolézt.Ovšem na vlastní nebezpečí.Na druhou stranu,na Vás padne smutek nad tím,kam je možné nechat dojít stav jedné z nejstarších památek v kraji,ale věřím,že bude líp.

Do areálu se neplatí.Buďte opatrní ,abyste nezaplatili vlastním zdravím.

Poslední aktualizace: 14.8.2009
Na smutný zámkohrad Hartenberk na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Na smutný zámkohrad Hartenberk

Hřebeny - Hartenberk
Zříceniny barokně přestavěného gotického hradu Hartenbe…
Původně ministeriální hrad z přelomu 12-13 století nedaleko Sokol…
Pomalu opouštíme tu nejzápadnější část naší republiky a jižní částí Krušných hor směřujeme k Sokolovu. Kousek od cesty j…
Rozhledna Cibulka - Oloví
Rozhledna Cibulka vyrostla na Šibeničním vrchu (666 metrů nad mořem) v Oloví.  Je z ní možnost rozhlédnout se na vrcholky Krušných…
V neděli 31.8.2014 v 10:00hod dojde k slavnostnímu otevření Rozhledny Cibulka, která vyrůstá na Šibeničním vrchu (666 metrů nad mořem) v Olo…
Výlet na nově postavenou rozhlednu v Krušných horách. Od vlakového nádraží…
Naší slabou stránkou jsou rozhledny. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se vydali do nejzápadnější části naší republiky. Z domova…
Pomník Obětem 1. světové války se nachází v Oloví před hřbitovní zdí .…
V Oloví naleznete nově opravenou Kamennou kašnu z roku 1865. Tato kašna…
V obci Krajková stojí za pozornost prohlídka Věžního hodinového stroje v kostele sv. Petra a Pavla   Tento hodinový stroj byl…
V obci Krajková stojí za pozornost prohlídka kostela sv. Petra a Pavla  …
V říjnu 1943 byl ve Svatavě u Sokolova vybudován ženský…
V četnickém muzeu Habartov je k vidění stálá expozice k dobovým událostem…
Kam a jak jedeme? Autem ze Sokolova do Habartova, kde se nachází Muzeum bezpečnostních sborů.  V muzeu lze zakoupit turistickou…
V obci Svatava u Sokolova se nachází kostel Neposkvrněného početí Panny…
Fotografie parní lokomotivy 475.111 z roku 1947, zvaná Šlechtična.Byla…
V kostele svatého Antonína Paduánského v Sokolově je výstava Václav Fiala - Stopy zmizelého - Sokolov      Výstava obsahuje aut…
V kostele svatého Antonína Paduánského v Sokolově je výstava Milan Nápravník - Dno Obrazu  Milan Nápravník patřil již od dob svých s…
Hrobka Nosticů se nachází v Sokolově v areálu Kapucínského kláštera s kostelem sv. Antonína Paduánského. Její rekonstrukce byla zaháje…
V kostele svatého Antonína Paduánského v Sokolově je výstava Výstava Petr Sirotek - Okamžiky uplynulých let  Výstava představuje fas…
Autem do Muzea Sokolov, kde probíhá výstava: Sokolov 1279…
Výstava Má vlast cestami proměn je neustále v pohybu. Prostřednictvím fotografií a příběhů prezentujeme stav před rekonstrukcí a po …
Hornický dům v Sokolově byl postaven v letech 1923 - 1924 na náměstí…
Podzemí Sokolovského zámku bylo slavnostně otevřeno dne 7.9.19 v rámci EHDV sobotu 7.9.2019 proběhlo v rámci Dnů evropského kulturní…
Zámek je významným kulturním centrem města Sokolov v Karlovarském kraji. Zámek je velká patrová čtyřkřídlá budova se čtyřmi nárožními věžemi. V nádvo…
Sokolov leží v Západních Čechách, jihozápadním směrem od Karlových Varů. Město se…
Sokolov leží západně cca 25 km od Karlových Varů, ve výšce 401 m.n.m. Město je spojené především s těžbou hnědého uhlí a chemickými…
Loket
Soutěž 2 body
Gotický hrad Loket se vypíná na skále nad řekou Ohří. Pod hradem…
Poblíž osady Hájek nedaleko Františkových lázní najdete národní přírod…