Na rozhlednu Weifberg.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Výlet do Česko Saského Švýcarska, do romantického údolí a za pěkným rozhledem z rozhledny Weifberg.

Vycházím z vlakové zastávky Brtníky. Po modrém turistickém značení procházím osadou Kopec, míjím krásné roubené chalupy, pozůstatky starého mlýna, opravené drobné sakrální památky a sloupová muka se sochou sv. Antonína Peduánského. Sloup byl postaven v roce 1707 na památku mlynáře Zimmera, který tragicky zahynul při lámání kamene na mlýnská kola. Rod Zimmerů vlastnil léta mlýny a pily v osadě Kopec.

osada Kopec
osada Kopec  •  Foto: Hribal

Scházím do krásného údolí Brtnického potoka. Lesní cesta kopírující tok potoka je lemována prudkými zalesněnými svahy s četnými pískovcovými skalami. Asi v polovině údolí, v místě nazvaném Piket, kde ústí boční rokle, je na skále pověšen obrázek připomínající tragické úmrtí Marie Zimmerové, která zde v roce 1812 zahynula.

Údolí je dlouhé 3 km a končí při soutoku Brtnického potoka s Křinicí u Brtnického mostu. Od Brtnického mostu vede cesta místy, kde stávala osada Zadní Doubice. Po vysídlení po II. světové válce obec zanikla. Připomínají ji jen zarostlé zbytky základů domů.

V roce 1996 zde byl obnoven turistický hraniční přechod. Kousek za hraničním mostem stával vyhlášený hotel Český mlýn, který byl také v roce 1950 zbourán. Nedaleko od zbytků hotelu se cesta prudce stáčí k velkému skalnímu převisu, pod kterým je příjemné odpočinkové místo. Na skále je pamětní deska připomínající oběti pochodu smrti, který tudy na konci války procházel.

Značená cesta pokračuje okolo penzionu Horní mlýn /Obere Mühle/ a stoupá k nevýraznému vrcholu poblíž Hinterhermsdorfu. Na zalesněném vrcholu stojí 37 metrů vysoká osmiboká rozhledna, na kterou vede 173 schodů. Rozhledna byla postavena v roce 2000. Je z ní nádherný výhled skoro na celé Česko Saské Švýcarsko. Od Groβer Winterbergu přes pevnost Königstein, Lilienstein,Tanečnici Růžovský vrch, Děčínský Sněžník po Jedlovou a Studenec v Lužických horách.

Od rozhledny pokračuji po žlutém značení. Stará Mikulášovická cesta za hraničním přechodem stoupá na hřeben Hraničního vrchu. U cesty je upravená studánka Strouha, která je pramenem stejnojmenného potoka. U křižovatky se Zlodějskou cestou stojí pamětní kámen, který připomíná, že zde v roce 1885 byl bleskem zabit Franz Schneider z Mikulášovic.

Odtud již cesta klesá okolo koupaliště do Mikulášovic.

Cestou nejsou žádné možnosti občerstvení a tak vše s sebou.

Krásná krajina, romantické údolí, nádherný výhled z rozhledny.

Rozhledna je celoročně přístupná, neplatí se vstupné.

Poslední aktualizace: 3.10.2016
Na rozhlednu Weifberg. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na rozhlednu Weifberg.

Osada Kopec - U svatého Antonína
U svatého Antonína je místo na samém okraji Np České Švýcarsko, kde stojí sloup se sochou svatého Antonína Paduánského, připomínající tr…
Osada Kopec, správně náležící pod Staré Křečany, se nachází ve Šluknovské…
Malé pozůstatky skalního hradu Brtnický hrádek stojí na pískovcovém ostro…
Léto se tak nějak začalo chýlit, bylo pondělí, podvečer 26. srpna, a my se vraceli z rodinné večeře. Já měl včera narozeniny,…
Kaple Nejsvětější Trojice se nachází u silnice z Brtníků do Mikulášovic, asi 400 metrů za odbočkou na Velký Šenov, po levé straně na místě zvaném U…
Cílem dnešního výletu je oblast Českého Švýcarska, která nabízí spoustu…
Zkrátka jsme vyrazili v kalném ránu, ještě zvýrazněném změnou času, do Kopce. Tedy ono to bylo spíš z kopce, ale ta osada se tak…
Zimní výlet od rozhledny Dymník přes Zahrady a Dlouhý Důl do Krásné Lípy…
Jak se na konci II. světové války blížila válečná fronta, byli zajatci pobočného koncentračního tábora Sachsenhausenu nuceni jít…
Za ledopády se vydáme do Českého Švýcarska do údolí říčky Křinice, Vlčího…
Parádní výlet pro celou rodinu, zejména pak v lednu - březnu, kdy je celý…
Brtníky jsou vesnice v severních Čechách. Díky své poloze na rozhraní…
Modrý Brtnický okruh neboli zimní cesta ledopádů není nikterak náročná trasa  ( kopiruje z části zelenou turistickou značku a z část…
Čtvrtek 23. 7. 2020 Večer to vypadalo opět na studenou noc, ale bylo…
Brtníky - brtnické Ledopády, šluknovský výběžek, částečně CHKO Lužické hory částečně národní park České Švýcarsko - záleží jakou…
  Výlet do zimních pískovcových skal za krásou ledopádů. Podle toho jaká…
Další typ na Váš turistický výlet bude opět, jak jinak mé oblíbené České…
Z osady Kopec(dostaneme se od Brtníků po cestě 2km vede sem modrá turistická značka) se vydáme podél Vlčího potoka až k brtnickému…
Tato trasa, nacházející se v Českém Švýcarsku, je velmi příjemnou…
Další trasa která nás provede krásných Česko – Saským  Švýcarskem. Vydáme…