Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory Na kole

Nejen obyvatelé Šumperka, ale i návštěvníci tohoto krásného města v podhůří Jeseníků, si v poslední době velice oblíbili jednu výletní trasu. Přesto, že se od samotného města zase až tak moc nevzdálíme, budeme se stále pohybovat v lůně Matky Přírody a navštívíme mj. také lom i krásnou, volně přístupnou, rozhlednu. Výškově se budeme v průměru pohybovat mezi 350 a 620 nadmořskými metry, celá cesta je značená a náročností přijatelná i pro rodiny s dětmi. Celou výletní trasu, která se nabízí v několika variantách, lze navíc absolvovat nejen pěšky, ale také na horském kole. My jsme na počátku letošního května zvolili pěší variantu s kombinací žluté a modré TZ. A protože jsme domácí, jednalo se pro nás o výlet pouze půldenní ...

Ze Šumperka jsme nejprve dojeli do Rapotína (zastávka U hřiště). Odsud jsme se vydali ke kulturnímu domu, známému jako Kamion, kde se nachází nejen výchozí rozcestník, ale také zdejší informační centrum. Poté již nás čekala žlutá TZ, NS Bukovka a cesta kolem zahrádkářské kolonie i Švédské kapličky k dalšímu rozcestníku. Ten nás nasměruje k bývalému lomu se slepou jeskyní, zvanou Skalní krčma. Vápencová stěna, očouzená od táborových ohňů, ani rozcestník s infotabulí nás nijak nezdrží a pokračujeme dál, vzhůru, k rozcestníku Pěticestí, kde se objevují i další barvy TZ, konkrétně modrá i zelená. My se vydáme po souběhu žluté a modré a „serpentinovým systémem“ vystoupáme až k dalšímu rozcestníku. Již název Přední Bukový – Pod rozhlednou nám napoví, kde jsme. Takže opět opustíme modrou a po žluté vystoupáme závěrečný úsek k rozhledně.

Rozhledna Bukovka je novostavbou, kterou otevřeli teprve v závěrečném čtvrtletí roku 2016. A hned se stala oblíbenou atrakcí turistů nejen ze Šumperka a nejbližšího okolí. Koneckonců toto místo bývalo oblíbenou vyhlídkou už dávno (tedy v době, kdy to okolní porost ještě dovoloval a kterou si ještě bez problémů pamatuje i autor tohoto článku). Dřevěná rozhledna na betonové základně, nacházející se v nadmořské výšce 624 metrů, je vysoká 21 m. Díky ní a její zastřešené vyhlídkové plošině ve 18 výšce metrů si dnes můžeme vychutnat opravdu nádherný panoramatický výhled nejen na Jeseníky (Červená hora, Červenohorské sedlo, Dlouhé Stráně, Praděd nebo Vysokou Holi), ale také na město Šumperk i lázeňské Velké Losiny.

Po patřičném pokochání se, během kterého bychom neměli zapomenout otisknout si někam pěkné vrcholové razítko, které najdeme na vyhlídkové plošině, rozhlednu Bukovka opustíme a vydáme se na další cestu, která teď už bude převážně klesat. Žlutá nebo modrá, většinou však barvy obě, nás poté doprovodí až na Samotu. Tam „uděláme žluťáskovi pá pá“ a po modré pokračujeme přes Rejchartice k Šumperku. Cestou nás čeká ještě několik oblíbených míst a úseků, např. Andělská stezka, Čarovný les, Tulinka … A potom už jen rodné město a tradiční pivo na Koupáku.

My jako domácí až doma a cestou jsme se spokojili s malou svačinou. Pro ostatní se v současné době nabízí pouze dvě varianty. Buď se nasytit hned při startu v Rapotíně (nebo okolních obcích Velké Losiny či Petrov nad Desnou) anebo až v cíli šumperském. V každém případě „možnosti tu jsou" ...

Asi samotná rozhledna, kde jsme byli poprvé. Slyšeli jsme o ní jen samá pozitiva a tentokrát nikdo nelhal ani nepřeháněl. Kromě ní nás potěšilo zejména počasí, které skutečně vyšlo. Celá - v tomto článku popisovaná - výletní trasa je však záležitostí veskrze příjemnou a přitažlivou.

Video vzniklo díky projektu Jesenickénávraty.cz.

Jak je zřejmé již z předchozích řádků, veškeré náklady v tomto případě tvoří doprava a stravné. V našem případě tedy pouze autobus na trase Šumperk - Rapotín a závěrečná útrata v osvěžovně, která je každému výletníkovi zaslouženou odměnou.

Poslední aktualizace: 30.5.2019
Na rozhlednu Bukovka (Rapotín, Skalní krčma, Přední Bukový, Rejchartice, Šumperk) na mapě
Autor: markyz63

Příspěvky z okolí Na rozhlednu Bukovka (Rapotín, Skalní krčma, Přední Bukový, Rejchartice, Šumperk)

Skalní krčma
Ačkoliv slibný název lokality naznačuje přítomnost nějaké…
Cílem je katastr obce Rapotín, ale k hlavnímu bodu zájmu musíme částečně po svých. Ale zmíněná obec se jeví jako nejbližší výchozí bod. Vzhledem k to…
Tento cestopisně - výletní článek i…
Přední Bukový – rozhledna Bukovka
Když už jsem před léty napsal článek o Předním Bukovém kopci, vcelku…
První den v roce se ve velké části naší země konají různé novoroční výšlapy, vástupy a podobné výlety, jejichž hlavním účelem je…
V aktuálně uplynulým víkendem byl značný rozdíl v tom, co…
  Výrazný vrchol mezi Rapotínem a Velkými Losinami. Přístupný…
Pátek 11. 9. 2020 V noci byl úžasný klid, nikdo nás z parkoviště…
Vlakem jsem se vydal do obce Rapotín. Potřeboval jsem totiž natočit tip na výlet v Olomouckém kraji. Jisté bylo jen to, že je tady r…
Náš přibližně třináctikilometrový výlet začíná na vlakové zastávce Velké…