Na Praděd údolím Bílé Opavy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Autem přijíždíme do Karlovy Studánky, malebné horské lázeňské obce. Lázně zde byly založeny na konci 18. století na místě původní osady Hubertov. Auto necháváme na parkovišti u obytného komplexu HUbertus a vyrážíme na cestu, jejímž hlavním cílem je zdolání nejvyššího moravského vrcholu, Pradědu.

Přímo prostorem parkoviště prochází i žlutá turistická značka, které se budeme v první části výletu držet. Hned jak sejdeme z parkoviště k Bílé Opavě uvidíme jednu ze zdejších turistických atrakcí. Je to umělý vodopád, který byl vytvořen pro lázeňské účely na konci 19. století částečným odkloněním toku Bílé Opavy.

Cesta pak chvíli vede po silnici, ale asi po 300 metrech už vcházíme do hlubokého údolí, kterým si razí cestu i Bílá Opava. Až k rozcestí Na paloučku se řeka jeví jako klidná s několika pěknými peřejemi. Na rozcestí si pak návštěvník této lokality může vybrat, zda zvolí méně náročnou modrou trasu, která vede po horní hraně údolí a odkud jsou krásné výhledy do krajiny, a nebo zda pokračuje dále po žluté, fyzicky náročnější trase, která ho zavede na samé dno kaňonu.

Volíme trasu žlutou a nelitujeme. Čeká nás pravá divočina, umocněná spoustou kaskád a vodopádů, které zde Bílá Opava vytváří. K překonávání mnoha přírodních nástrah v údolí slouží vybudované lávky a žebříky. Chvíli jsme přímo u toku řeky, pak se díky žebříkům dostaneme vysoko nad její koryto a můžeme tuto přírodní krásu obdivovat i z výšky. Cesta údolím je dlouhá sice jen 2 kilometry, ale díky své náročnosti a díky tomu, že je neustále na co se dívat ji procházíme skoro hodinu. Na konci cesty údolím nás pak čeká nejvyšší zdejší vodopád, 8 metrů vysoký Velký vodopád.

Kousek nad Velkým vodopádem opouštíme divočinu údolí Bílé Opavy a již méně náročnou cestou dojdeme po modré značce k turistické chatě Barborka. Odtud je to již jen kousek na rozcestí U Barborky, kde přecházíme na červenou a následně na modrou značku směřující na nejvyšší moravský vrchol, horu Praděd.

Cesta Na Praděd není náročná. Vede sem asfaltová silnička a tak v pohodě dosahujeme nadmořské výšky 1491 metrů a tím je Praděd dobyt. Z vrcholu, na němž je od roku 1983 postaven vysílač s restaurací a rozhlednou se nám naskytnou krásné výhledy do kraje. Jediné, co nás při naší návštěvě trápilo byly černé mraky, které se nad pohořím Hrubého Jeseníku začaly válet. Proto rychle po stejné cestě sestupujeme k Ovčárně, ale ani tak jsme pořádnému horskému lijáku neunikli.

Jelikož déšť nepřestával, ustupujeme od našeho původního plánu dojít do Karlovy Studánky z Ovčárny po zelené značce a odjíždíme odsud autobusem, který pravidelně jezdí na trase Karlova Studánka - Ovčárna.

Krásné přírodní scenérie v údolí Bílé Opavy a následně pak výhled z Pradědu, to je ten hlavní důvod proč se na tento výlet vydat.

Příjemně jsme se občerstvili na chatě Barborka.

Největším zážitkem byla divočina a krása údolí Bílé Opavy, k nezapomenutelnému zážitku určitě přispěje i adrenalinová cesta údolím.

Parkovné v Karlově Studánce 80,- Kč na celý den, autobus z Ovčárny 25,- Kč na osobu.

Poslední aktualizace: 19.2.2017
Na Praděd údolím Bílé Opavy na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Na Praděd údolím Bílé Opavy

Bílá Opava
Bílá Opava je říčka pramenící pod vrcholkem Praděd a tvoří přítok Střední…
K vodopádům Bílé Opavy se chodí z Karlovy Studánky. Podél jejího toku vede žlutá značka. Je lepší jít tuto cestu nahoru kvůli…
Rezervace Bílé Opavy je rozcestí modré a žluté turistické značky a nachází…
Ráno na autobus směr Rýmařov, přestup na linku Přerov-Jeseník, vý…
Pro dospělé tak půldenní výlet kombinovaný - auto, pěšky, koloběžka, bus,…
Turistický rozcestník, který se nachází ve spodní části údolí Bílé Opavy,…
Turistický rozcestník, který se nachází nad vodopády v údolí Bílé Opavy, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve…
SPR Bílá Opava (rozloha 279,52ha-vyhlášena roku 1963) se nachází na jiho…
Nad vodopády je rozcestí modré a žluté turistické trasy a nachází se…
Turistické zančení: Trasa vede mimo značené turistické trasy. Ze…
Jedeme autem na týdenní dovolenou do Jeseníků     Tento tip na výlet je…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází v sedle Kóta při silnici mezi Karlovou Studánkou a Vidly ukazuje cyklistům cestu po…
Kóta 1003 by se spíš měla jmenovat 1004 podle pomníčku, který zde najdeme. Jedná se o sedlo mezi vrchem Lyra (1092) a Ostrým vrchem (1229) což je…
Jedeme za poznáním malebné přírody Jeseníků. Auto jsme zaparkovali v obci…
Pod Ovčárnou je rozcestí modré a žluté turistické značky a nachází se…
Umělý vodopád, který je jednou ze zajímavostí Karlovy Studánky, byl…
Ovčárna je známé turistické středisko v Jeseníkách. Je zde křižovatka…
Rozcestí je umístěno u křižovatky hlavních cest na okraji lázeňské obce…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky.…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na…