Na pískovcové skály v Bielatalu.

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Další výlet do údolí říčky Biela, do nádherné oblasti pískovcových skal.

Opět vycházím ze zastávky autobusu Sněžník – celnice. Lesní silničkou přecházím přes hraniční přechod Soví brána a pokračuji do vesničky Rosenthal.
Za vesničkou odbočuji tentokrát doprava. Žlutě značená cesta vede okrajem lesa, mění se v klikatící se pěšinu, která klesá a stoupá po starých vytesaných schodech mezi skalami z jedné vyhlídka na druhou. Od vyhlídky Wetterfahnenfels přes Rosengarten, Berthablick na Kleine Bastei. Z vyhlídek se otevírají hezké výhledy do údolí říčky Biela, na lesní kapličku, Švýcarský mlýn a na skalní věže v protilehlém svahu. Vyhlídky jsou zabezpečeny zábradlím.
Za poslední vyhlídkou schází pěšina dolů na silničku v údolí. U Švýcarského mlýna pak žlutě značená cesta odbočuje okolo rybníka do protějšího svahu a po starých dřevěných schodech stoupá nad údolní skály.
Z vrcholové cesty pak vede odbočka na vyhlídku Nachbar. další hezký výhled na Švýcarský mlýn a na vyhlídky na protějších vrcholech skalních bloků. Vracím se zpět na vrcholovou cestu a pokračuji směrem k Ottovu mlýnu.
Po chvilce opět odbočuji ke skalní vyhlídce. Pěšina klesá k patě velké skalní věže Sachsenstein. Na vrcholovou vyhlídku vede žebříková ferrata. Je to soustava několika téměř kolmých žebříků vedoucích na vrchol. Žebříky vedou částečně i vnitřkem skály velice úzkým komínem. Vynaložená námaha je odměněna nádherným výhledem na Herkulovy sloupy, na vyhlídku císaře Willéma a masiv Děčínského Sněžníku.
Ani sestup není jednoduchý. Krátký odpočinek na lavičce pod skálou a zpět na vrcholovou cestu a pokračuji k další odbočce na vyhlídku Johanniswacht.
Opět krátký sestup mezi skály. Po kamenných schodech a žebříku na vrchol skalní věže. Další z hezkých výhledů do údolí Bielé, na vyhlídku císaře Willéma a Herkulovy sloupy.
Zpět na žlutě značenou cestu. Ta pozvolna klesá k Ottovu mlýnu. Zasloužený odpočinek a doplnění tekutin.
Pokračuji po červené, ze které hned odbočuji pěšinou do svahu. Vycházím na lesní cestu, ukazatel mě nasměroval mezi rozeklané skály k Bennově jeskyni. Jeskyně je volně přístupná, je dlouhá 35 metrů a hluboká 13 metrů. Od jeskyně vedou znatelné cestičky, které kličkují mezi skalisky okolo dalších jeskyní. Ty jsou přístupné jen speleologům a horolezcům. Po krátkém bloudění náročným terénem mezi skalami se vracím zpět na lesní cestu.
Na ní se pak napojuje červeně značená cesta, která mírně stoupá na náhorní plošinu a po té vede až na vyhlídku Grenzplatte. Z vrcholu skalního bloku je nádherný výhled na Ostrov, Ostrovské skály a do údolí říčky Biela.
Z vyhlídky kousek po červené a pak po zelené Hraniční cestou na turistické rozcestí Nad Rájcem. Odtud je to jen kousek po žluté do Tiských stěn.

Občerstvení v Ottově mlýně a pak až v Tisé.

Nádherná krajina pískovcových skal, kouzelné výhledy.

Údolí Bielatalu je protkáno mnoha značenými i neznačenými cestami, které se dají různě kombinovat a tak výlet zkrátit nebo i prodloužit.

Poslední aktualizace: 18.8.2018
Na pískovcové skály v Bielatalu. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na pískovcové skály v Bielatalu.

Bennova jeskyně /Bennohöhle/
V pískovcových skalách Saského Švýcarska je okolo 300 j…
Dvě vyhlídkové plošiny nedaleko od sebe na vrcholech skalních bloků nad…
V západní části Saských pískovců je romantické údolí říčky Bělá s množstvím bizardních skalních útvarů vysokých desítky metrů…
Ottův mlýn je částí obce Rosenthal-Bielatal. Osada leží v romantické krajině údolí Bielatal, uprostřed lesů s bizardními…
Do romantického údolí říčky Biela v Saském Švýcarsku jsme již nakoukli při…
Výlet do nádherného údolí říčky Biela, které je ověnčeno pískovcovými věžemi a Jehlami, kterým dominují Herkulovy sloupy.   Vycházím…
Herkulovy sloupy /Herkulessäule/ jsou známou turistickou oblastí již od počátku 19. století. A stále přitahují turisty a hlavně…
Ve svazích údolí Bielatalu je mnoho skalních vyhlídek. …
V Saském Švýcarsku je více jak 400 známých jeskyní. Jeskyně v oblasti Bielatal se nachází na horním toku říčky Biela, na pravé…
Na severním svahu údolí Bielatalu, naproti zdejší domin…
Vyhlídka císaře Willéma, nebo také Bielablick je jedna z mnoha skalních…
Staré přírodní divadlo sevřené vysokými stěnami pískovc…
Okolí Švýcarského mlýna v Bielatalu nabízí romantické p…
Osada Švýcarský mlýn patřící k Rosenthalu-Bielatalu vznikla ze starého kladivového mlýna s připojeným mlýnem. Mlýn byl v počátcích 19. století využíván návštěvníky údolí říčky…
S rostoucí oblibou klimatických lázní v Bielatalu v 19.…
Další ze skalních vyhlídek nad Švýcarským mlýnem v údolí Bielatalu. Vyhlídka byla vybudována v 19. století při velkém rozvoji zdejších klimatických lázní. Vyhlídka na vrcholu…
Krásný okruh po žluté značce. Trasa nám začíná na malém parkovišti blízko…
Studánka se nachází u silničky vedoucí z Ottomühle k české hranici. Je jedním ze tří zdrojů říčky Biela v údolí Bielatal. Pramen…
Malebné údolí sevřené štíhlými pískovcovými věžemi a mohutnými skalními bloky, kterým vede pohodlná lesní silnička kopírující tok…
Severně od obce Tisá se tyčí výrazná skalní hradba, která je součástí chr…
Ostrovské skály se nacházejí v obci Ostrov nedaleko Tiských stěn. Nabízejí…
Nádherná oblast v Českém Švýcarsku - CHKO Labské pískovce. Zde se…
Zámek Kristin Hrádek stojí kousek od státní…
Pískovcové skály na západním okraji Saského Švýcarska, poblíž české hrani…
Děčínský Sněžník se řadí mezi jednu z nejkrásnějších rozhleden u nás. Při vystoupání na vrchol rozhledny se vám naskytne pohled na…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny,…
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena…
My jsme jeli z Chlumce rekreační linkou číslo 21 v 11:20h (jezdí jestě v 15:20, ale asi bude problém se dostat zpět, je to poslední spoj do Tisí) na místě jsme byli v 11:50h. Ce…
Děčínský Sněžník
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž …