Na nejvyšší vrchol východní části saských Krušných hor.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na hory

Hora Kahlberg / 904 m/ je nejvyšším vrcholem východní části Krušných hor na německé straně. V této oblasti je třetím nejvyšším vrcholem. Vyšší je Loučná / 955 m/ a Pramenáč /909 m/ . Kahleberg je v blízkosti naší státní hranice a je 2 km JZ od města Altenberg. Vrchol je velice vyhledávaným výletním místem. Na vrcholu je chata a je odtud nádherný výhled.

Raupennest
Raupennest  •  Foto: Hribal

Autobusem od nádraží v Teplicích jsem jel až na konečnou stanici u bývalé celnice na Cínovci. Přešel jsem do německého Zinnwaldu a po Hornické naučné stezce jsem šel podél Popelářského příkopu. Je to vykopaný vodní kanál, který přiváděl vodu z hřebene Krušných hor potřebnou pro provoz prádelen rudy a tavících pecí v Altenbergu při těžbě cínu. Stále po značení hornické stezky jsem došel ke sportovnímu areálu ve svahu Raupennestu. Zde jsem odbočil na modře značenou cestu, po které jsem vystoupal na 827 m vysoký vrchol k horské chatě a k vrcholové stanici lyžařského vleku. Vrchol je zalesněný a tak odtud není žádný výhled, ale zato se nabízí příjemné posezení.

Pohodlnou lesní cestou /modrá TZ/ jsem pokračoval směrem na Kahlberg. Cestu často křižují další cesty a lesní silničky. Každé křížení je velice dobře značeno. V blízkosti je tréninkové centrum biatlonu a tak okolí je protkáno množstvím cest. V zimě je zde ráj běžkařů, v létě zase cyklistů.

Pozvolným stoupáním jsem došel k chatě na vrcholu. V blízkosti chaty jsou na okraji kamenného svahu lavičky s nádherným výhledem na německou část Krušných hor, město Altenberg a jeho okolí. Pozornost upoutá areál rehabilitační kliniky a velké vodní nádrže Šibeničních rybníků.

Vrchol je snadno přístupný a tak sem zajíždí výletní autovláček z Altenbergu, který pokračuje dál na Komáří hůrku.

Modře značená cesta pokračuje po severozápadní vrcholové části hory nad prudkým kamenitým suťovým svahem a po lesních cestách schází do Rehefeldu. Odtud podél Hraničního potoka stoupá k hraničnímu přechodu na Moldavě. A pak je to již jen kousek na nádraží.

Vycházel jsem brzy ráno a tak horské chaty byly ještě zavřené. Tak pouze vlastní zásoby.

Snadno dostupný vrchol s nádherným výhledem. Perfektní značení na každém křížení lesních cest.

Vrchol je přístupný i pro vozíčkáře z Zinnwaldu.

Otevírací doba na Raupennestu : středa až neděle od 11 hodin.

Poslední aktualizace: 31.5.2012
Na nejvyšší vrchol východní části saských Krušných hor. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na nejvyšší vrchol východní části saských Krušných hor.

Kahleberg
Výrazný vrchol Krušných hor na německém území, protějšek českého Pramenáč…
Přes hraniční přechod Cínovec na vyhlídku Kahleberg do Altenbergu.      …
Zimní sporty mají v okolí Altenbergu a Cínovce dlouhodobou tradici.…
Mnohá místa sousedního Saska zdobí saské poštovní kameny. S rozmachem přepravy pošty a osob nechal v první polovině 18. století saský kurfiřt Fridrich August II. postavit v…
Jeden z vrcholů turistického projektu Saské 8000 /více …
Velký a malý Šibeniční rybník byly vybudovány v polovině 16. století. Voda…
Jeden z vrcholů turistického projektu Saské 8000 /více na www.turistika.cz/mista/saske-8-000/detail/ V nádherné zvlněné krajině Krušných hor, 5km severozápadně od Cínovce,…
Šibeniční rybníky na okraji Altenbergu slouží k zásobování pitnou vodou a…
Lidem, kteří v minulosti likvidovali uhynulá zvířata, nebo odchytávali toulavé kočky a psy se říkalo ras nebo také pohodný či antouš…
Na bývalém biatlonovém stadionu na okraji Altenbergu u Šibeničních rybníků je jedna z nejcennějších botanických oblastí východní čás…
Na okraji horského sportovního střediska Altenberg je zalesněný vrch…
Jeden z vrcholů turistického projektu Saské 8000 /více na www.turistika.cz/mista/saske-8-000/detail/ Skalnatý vrchol vysoký 8992 dm kousek od státní hranice s ČR. V blízkosti je…
Saský horolezec Frank Meutzer po svém výstupu na 8 163 m vysoký himálajský vrchol Manaslu přišel s projektem „Saské 8 000“ s cílem p…
Auto doporučuju zaparkovat na parkovišti vedle golfového hřiště n…
Socha lyžaře jako symbol střediska zimních sportů stojí na náměstíčku u vlakového nádraží v Altenbergu. Na kamenném podstavci je bro…
Jeden ze skalnatých vrcholů na německé straně východní části Krušných hor,…
V okolí hotelu Lugsteinhof v Zinnwaldu – Georgefeldu vede stezka o…
Jeden z vrcholů turistického projektu Saské 8000 /více …
Vydáme se po slavné silnici E55 s Teplic směrem na Dubí a dále na Cínovec…
Z Teplic jedeme přes Dubí do kopce až na samé hranice ČR/Německo, kde…