Na nejkrásnější rozhlednu Lužických hor – Klíč a na Havraní skály

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Do výchozího a zároveň cílového místa do Nového Boru je velmi slušné vlakové i autobusové spojení. Já jsem využil autobusu.

Za autobusovým nádražím narazíme na modrou turistickou značku, po které chvíli jdeme směrem z centra. Po chvíli se modrá uhýbá vlevo, my však pokračujeme přímo po místní komunikaci a po chvíli narazíme na červenou turistickou značku vedoucí z centra Nového Boru. Zatočíme vlevo a červená značka nás provede první částí výletu. Za Novým Borem vede přes silnici poměrně nedávno vybudovaná zajímavá dřevěná lávka patřící k Cestě k sousedům. Pokud se někomu nechce šplhat na vrchol Klíče, může touto značenou cestou jít do Svoru. My ostatní zůstaneme na červené a začínáme s pozvolným výstupem na Klíč. Míjíme Lesní i Kamzičí studánku až dojdeme ke směrové odbočce vedoucí na vrchol Klíče. Před sebou máme ještě cca 500 metrů závěrečného výstupu.

Jsme na vrcholu Klíče, vydýcháváme poslední metry a zároveň se již těšíme z krásného celokruhového výhledu do kraje. Že jde o nejkrásnější rozhlednu Lužických hor, dáváme textu z jednoho informačních panelů za pravdu. Já jsem až tak ideální podmínky pro daleké výhledy neměl, ale i tak jsem byl nadšený.

Po krátkém občerstvení se vracíme na rozcestí a po červené zahájíme sestup do Svoru. Projdeme Svorem s pěknými dřevěnými chalupami podél cesty. Za Svorem se značka vrací do terénu a dojdeme na rozcestí v Rousínově.

V Rousínově opustíme červenou značku a pokračujeme nyní po žluté, která nás dovede až do Cvikova. Projdeme kolem IC ve Cvikově až k centrálnímu rozcestí na pěkném náměstí. Od tohoto centrálního rozcestí pokračujeme po zelené značce, která nás provede zajímavým Údolím samoty. Při průchodu tímto údolím pod námi vpravo bublá potůček, po levé ruce pak máme pískovcové skály. Míjíme studánku Augenwasserquelle, skalní reliéf Krista po bičování a kousek za ním vpravo je Panenská skála se skalním okénkem. Přijdeme až na rozcestí Radvanec, kde je skryt mezi stromy křížek. Zelená uhýbá vpravo, míjíme další vyhlídkové místo a po chvíli již přijdeme ke směrové odbočce na Havraní skály.

Návštěvu tohoto místa můžu všem doporučit, nenechte si návštěvu místa ujít. Z počátku to vypadá jako by cesta nikam nevedla, ale najednou se ocitnete pod schody se zábradlím vedoucí na vyhlídku. Z vyhlídky nás čekají zase skvělé rozhledy do kraje. K orientaci co vidíme, nám slouží stejně jako na vrcholu Klíče informační panely.

Vrátíme se na rozcestí a pohodlně pokračujeme po zelené do Nového Boru. Čeká nás ještě jedna vyhlídka Jelení skok. Z ní máme Klíč před sebou jako na dlani. Zelená nás pohodlně dovede do centra Nového Boru, kde výlet s mnoha výhledy, zajímavými místy a cca 24 km v nohách můžeme zhodnotit v některé z místních restaurací.

Navštívíme a pokocháme se krásnými a dalekými výhledy do kraje z vrcholu Klíče. Neméně zajímavým místem jsou Havraní skály a výhledy z nich. Projdeme se pěknou přírodou Lužických hor.

Pokud chcete načerpat další informace o kraji, kterým procházíte, navštivte IC ve Cvikově nebo Novém Boru, kde vám milí a ochotní pracovníci poskytnou potřebné informace. Zejména v IC ve Cvikově jsem si s milou paní krásně popovídal. Smile

Základní občerstvení a pití přibalte do batohu, bude se hodit. Žízní na tomto výletě však rozhodně trpět nemusíte, neboť míjíme několik studánek. Možnost jídla je ve Cvikově nebo v Novém Boru. Nebudu doporučovat žádnou konkrétní restauraci, každý si jistě vybere podle své chuti.

Na trase je více míst, která vás zaujmou a budou se vám líbit. Výhledy z vrcholu Klíče jsou krásnou odměnou za celkem náročný výstup na jeho vrchol. Havraní skály, pískovcové skalní reliéfy, malebné studánky s pramenitou vodou, to vše přispívá k pěkným zážitkům z výletu.

Doporučuji navštívit IC ve Cvikově.

Poslední aktualizace: 29.6.2016
Na nejkrásnější rozhlednu Lužických hor – Klíč a na Havraní skály na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Na nejkrásnější rozhlednu Lužických hor – Klíč a na Havraní skály

turistické rozcestí Sedlo Pod Klíčem
Turistický rozcestník, který se nachází v Sedle Pod Klíčem, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Sedlo Pod…
Klíč (759 m) je výrazná znělcová hora, majestátně vyčnívající nad krajinou…
Za výchozí bod našeho putování použijeme městečko v podhůří Lužických hor,…
Středa 28. 6. 2023 V noci se mělo výrazně ochladit, ale tak zlé t…
0903 Cesta na Klíč Dnes plníme další odložený plán, výstup na vrch Klíč v…
Úterý 28. 7. 2020 V noci bylo docela teplo, i když večer to tak nevypadalo. Ko…
Nevim jak vy, ale já vyjel z Liberce vlakem do České Lípy, po si…
Výlet budiž určen těm, kteří nepohrdnou nabídkou k prožití ma…
Vydatné prameny vody jsou na úpatích hory Klíč známy již z pradávných dob.…
Turistický rozcestník, který se nachází v lokalitě Pod Klíčem, ukazuje…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy.…
Z vrcholové plošiny na vrcholu havraních skal ve výši 371 metrů se nám…
Havraní skály tvoří skupinu sedmi pískovcových skalních věží,…
Zajímavý skalní úkaz – Modlivý důl poblíž Nového Boru.               Modlivý důl se nachází poblíž Svojkova na Novoborsku. Blíže řečeno my jsme…
Nedaleko Nového Boru v jihozápadní části Lužických hor se nachází kopec,…
Rekreační obec se sklářskou tradicí, ležící na horním toku říčky Kamenice,…
Nový Bor leží v Libereckém kraji, západním směrem od města Liberec. Město se rozkládá v podhůří Lužických hor. Nový Bor je město,…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km…
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východní…