Na návštěvu švédského Malmö nezapomenete (vezměte i děti)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Putování (více dnů) Na kole

Ještě nikdy jsme nebyli na Skandinávském poloostrově a pro naši první návštěvu jsme si vybrali třetí největší švédské město Malmö. Letěli jsme z mezinárodního letiště v Katovicích, které je pro nás Moraváky velmi dobře dostupné. Ne drahé parkoviště je ihned u letiště. Hodinku na letišti, hodinku v letadle a byli jsme ve Švédsku. Pro nás v jiném světě a to doslova. Brzy jsme zjistili, že nezbytností ve Švédsku je chytrý telefon. Ti, co mají tlačítkový bez možností připojení na internet, mají návštěvu tohoto severského státu o dost složitější.
Z letiště do města Malmö jezdí autobusy nebo taxíky. Lístek na autobus jsem si koupili přes internet - byl levnější a našli jsme na stránkách více informací než v automatu. Na letišti nedoporučujeme měnit peníze ve směnárně. Kurz je dobrý, ale naúčtují vám vysoký poplatek.

Foto: kalamity

Malmö jsme si vybrali z důvodu blízkého Öresundského mostu, který spojuje Švédsko s hlavním městem Dánska - Kodaní, které jsme měli v úmyslu navštívit.
Samotné Malmö nás velmi mile překvapilo. Už při jízdě z letiště jsme si všimli, že místo aut na parkovištích stojí stovky kol. Žádné nejnovější modely, za to téměř všechny s košíky. Hned druhý den jsme si půjčili kola a vyrazili po všudypřítomných cyklostezkách objevovat město. Mimochodem na půjčení kola potřebujete také mobil. Stáhnete si aplikaci, zaplatíte, dostanete kód a pin, které pak použijete při každém půjčení. Stojany s koly jsou všude ve městě. My jsme museli kola do hodiny vrátit do některého ze stojanů. Po zadání pin jsme si půjčili jiné a mohli jsme pokračovat. Menší děti vozí rodiče ve vozíku před kolem. Některé vozíky uvezou i tři děti.
V centru u parku je hrad, ve kterém je muzeum. Tam se líbilo hlavně dětem. Jak malým, tak velkým:) Od hradu jsme pokračovali směrem k moři. Byl krásný teplý letní den. Cestou jsme potkali samozřejmě spoustu cyklistů i běžců. Ostatní Švédové si užívali na plážích u moře. Někteří se dokonce i koupali. Musím napsat, že mě ta neskutečná pohoda a prostředí u moře úplně dostaly. Sedíte v trávě nebo v písku u moře, v dálce Öresundského most a mrakodrap Turning Torso, lidé kolem vás si povídají na piknikové dece..... Vrátili jsme se k moři ještě večer, nedaleko Turnig Torsa jsme se dívali na západ slunce , a bylo to ještě krásnější.
Podél moře jsme jeli na kole směrem k Öresundskému mostu až do přístavu menších lodí a pak zpět do centra k fotbalovému stadionu světoznámého fotbalového klubu. Po odpočinku v parku Pildammsparken jsme jeli na náměstí Triangeln. Staví tam i vlak a tak velké "parkoviště" kol jsme ještě neviděli:). Je to také jedno z několika velkých nákupních center ve městě.

Ubytování jsme měli přes booking přímo v centru města nedaleko hlavního nádraží. Na terase v átriu hotelu jsme si krásně odpočívali při kávičce nebo čaji, které hotel poskytoval po celou dobu pobytu zdarma.

Pohoda, málo aut, spousta parků, moře, moderní město.  Kolo si můžete půjčit buď v hotelu nebo přímo na ulici v některém ze stojanů. Na 24 hodin vyjde půjčovné asi na 200 Kč, na celý rok jen o trochu více. Všude po městě jsou i elektrické koloběžky. Stačí mít mobil, "pípnout" na QR kód a můžete jet, kam chcete. Po vybití koloběžku necháte na místě a vezmete si jinou.

Ve Švédsku je alkohol v restauracích stejně drahý jako hlavní jídlo. Např. Aperol stojí 135 švédských korun, stejně tak třeba pizza nebo těstoviny. To může být pro někoho nepříjemné.

Foto: kalamity

půjčení kola na 24 hodin 80SEK, vstupné do muzea děti do 19 let zdarma, studenti 20 SEK, dospělí 40 SEK, autobusy jsou levnější než vlaky, zálohují se plastové láhve.....

Poslední aktualizace: 1.9.2019
Na návštěvu švédského Malmö nezapomenete (vezměte i děti) na mapě
Autor: kalamity

Příspěvky z okolí Na návštěvu švédského Malmö nezapomenete (vezměte i děti)

Švédsko - Malmö - park Pildammsparken
Pildammsparken park sa nachádza v centre mesta Malmö. Slúži hlavne k…
Farský kostol v meste Malmö patriaci pod diecézu Lund, ktorý je pomenovaný…
Kráľovský park a zámocký park sa nachádza priamo v centre mesta Malmö Je…
Z polského letiště Katovice je to jen necelá hodina a půl letu do asi třetího největšího města Švédska - Malmö. Jedná se o město na jihu Švédska na pobřeží Baltského moře. Naším…
Námestie Gustav Adolf Torg sa nachádza priamo v centre prístavneho mesta …
pátek 30.6. Ve 13:15 jsme se sešli na olomouckém vlakovém nádraží, abych…
Stortorget- Veľké námestie bolo dostavané v roku 1530 starostom Jorgenom…
Kostol St.Petri -  Sv. Petra stojí blízko Veľkého námestia. Patrí do…
Dominantou mesta Malmö je určite obytná mrakodrapová budova, ktorá sa nachádza v jeho severnej časti blízko prístavu u ulice Lilla…
Pri návšteve švedského mesta Malmö ma počas prechádzky starým prístavom…