Na návštěvu k baronce Ulrice von Levetzow a za výhledy z hrádku Oltářík

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Jako začátek i cíl vycházky je možné zvolit dvě místa a to podle způsobu Dopravy. Jedno z možných míst jsou Třebívlice, které jsou dostupné autobusem. Já jsem zvolil auto, které jsem zaparkoval nad obcí Děkovka, na malém parkovišti při odbočce na hradní zříceninu.

Od malého parkoviště se vydáte po modré turistické značce, která mírně stoupá lesním úsekem k rozcestníku turistických cest, od kterého pokračujete po směrové odbočce na hradní zříceninu hrádku Oltářík. O zříceninu je v posledním období pečováno místním sdružením, které se zasloužilo i o vybudování nového vstupu do jádra hrádku.

Po vystoupání na zříceninu hrádku se vám otevřou skvělé výhledy do KRAJINY Českého středohoří a jsou krásným pohlazením na duši. Ani se mi moc v krásném prosluněném dni nechtělo odcházet. Dlouho jsem si užíval skvělé výhledy do kraje. Přijďte se také pokochat výhledy do malebné KRAJINY.

Po návratu ze zříceniny na turistické rozcestí pokračujete po modré turistické značce do Třebívlic. Značka vede nejdříve lesním úsekem a před obcí Dřemčice vede po polní cestě volným terénem. Za obcí nás polní cesta dovede k silnici, kterou přejdete a krátkým lesním úsekem přijdete do Třebívlic k zahradnímu domku na okraji zámeckého parku, kde je muzejní expozice pojednávající o životě baronky Ulrika von Levetzow. Příjemná paní vám jistě ráda odpoví na vaše dotazy, je zde také možnost zakoupit upomínkové předměty.

K zámku, který je vystavěn ve strohém klasicistním slohu a dnes je využit pro školní účely, je jen pár kroků. V něm až do r. 1899 žila baronka Ulrika von Levetzow, pohřbená je na hřbitově nad kostelem, můžete si prohlédnout její hrobku.

Z Třebívlic se vydáte po červeně značené cestě, která vede po místní komunikaci a dovede vás do obce Leská. Tady na turistickém rozcestí změníte barvu značky na žlutou a jdete vpravo. Projdete obcí Staré, na jejím konci je křížek, kde je možno chvíli posedět a potěšit se pohledy do okolí. Po chvíli žlutá uhýbá ze silnice vlevo a jdete úbočím kopce Kuzov. Nacházíte se v oblasti přírodní památky. Na informační tabuli si můžete přečíst další informace o lokalitě. Je možnost také vystoupat na vrchol kopce, jak na to, popsal kolega Hříbal. Značka nás dovede opět do Dřemčic a vracíte se po modré značce již známou cestou. V místě, kde modrá značka na okraji lesa mění směr o 90 stupňů vpravo, pokračujte přímo nevýraznou pěšinou, která se změní v lesní cestu přímo vzhůru. Lesní cesta vás dovede na okraj orchidejové louky pod Solanskou horou. Pokračujete dál lesní cestou až na do míst, kde je odbočka o 90 stupňů, zabočíte vpravo a po cca 200 metrech chůze lesní cestou narazíte opět na modrou značku, po které se pohodlně dostanete zpět na parkoviště pod hradem.

České středohoří je zajímavé svou rozmanitostí vulkanického pohoří a vytváří unikátní tvářnost KRAJINY. Na mnoha vrcholcích se nacházejí pozůstatky hradů a hrádků. Na jeden z nich, na Hrádek nebo také Oltářík, tyčící se nad obcí Děkovka, nás zavede i tato vycházka.

Dalším cílem vycházky je poklidné městečko Třebívlice, kde můžete navštívit na místním hřbitově hrob pozdní lásky německého básníka Goetha, baronky Ulrika von Levetzow, jež zemřela ve věku 95 let.

V neposlední řadě se můžete podívat na orchidejovou louku pod Solanskou horou, která je mimo značené turistické trasy.

Jediným možným místem k občerstvení a ještě omezenému, jsou Třebívlice. Proto se vybavte na cestu dostatkem tekutin a nezapomeňte si přibalit i nějakou tu svačinku.

Procházka krajinou Českého středohoří je vždy pěkným zážitkem. Pokud k tomu přidáme daleké výhledy ze zříceniny Oltáříku, musí to potěšit každou romantickou duši.

Zámek je v Třebívlici je veřejnosti nepřístupný. Na zříceninu hrádku za skvělé výhledy také nic nezaplatíte.

Symbolické vstupné je do muzejní expozice o životě baronky Ulrika von Levetzow

Poslední aktualizace: 4.6.2015
Na návštěvu k baronce Ulrice von Levetzow a za výhledy z hrádku Oltářík na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Na návštěvu k baronce Ulrice von Levetzow a za výhledy z hrádku Oltářík

Z Třebívlic na Blešenský vrch.
Výlet do hezkého okolí Třebívlic s výstupem na dva vrchy Českého…
Třebívlice a jejich světový ohlas díky lásce básníka J.W.Göetha k…
V malebném městečku Třebívlice, které leží na okraji Českého středohoří,…
Ulričina stezka je hezká vycházka po značených turistických cestách v okolí Třebívlic. Třebívlice leží v CHKO České středohoří 13 km…
Popis lokality: Zámek v malé obci nedaleko Třebenic a Lovosic,na…
Na místě staré dřevěné synagogy z 18. století byla v roce 1860 postavena…
Jedeme do Třebívlic podívat se do muzea Urliky von Levetzow. Cest…
Švestková dráha je malebná lokálka mezi Lovosicemi a Mostem proch…
Konečně po delší odmlce mohu pokračovat ve svých zápisních z …
Necelou hodinu jízdy autem z Prahy a 15 km jihozápadně …