Na Makytu - nejvyšší horu západních Javorníků

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody

Tak tentokrát jdeme na Makytu. Nejvyšší a nejmasivnější horu západních Javorníků. Na první pohled není na Makytě nic zvláštního, prostě jen zalesněná hora, ale když se trochu ponoříte do jejích tajů a tichých zákoutí, určitě se stane jedním z vašich oblíbených míst. Někdy tam za celý výlet nepotkáte ani živáčka. Klikaté lesní cestičky, vinoucí se zdánlivě do neznáma, pralesovitý charakter zdějšího lesa, tvořeného původní jedlí a bukem a zkazky o tom, že tu žijí rysy, medvědi a vlci...to vše dodává makytským lesům na divokosti, nespoutanosti, ale také na kouzelnosti. Mimochodem ten vlk, medvěd a rys tam prý sice žijí, ale člověka se spíše bojí, takže je asi nepotkáte. Taky jsem se dozvěděla, že medvěd je z 90 procent býložravec, a maso, co sežere jsou většinou zdechliny...takže šelem už se bát nemusíme, a můžeme si vycházku v klidu vychutnat. Na Makytu se dostaneme po modré turistické značce. My jsme celý týden bydleli na Horské chatě Antarik, a odtud je to na Makytu nejblíže, asi jen 4 km. Cesta nejdříve vede po silničce s pěknými výhledy, brzy ale odbočuje na lesní cestu za závorou (modrá vás povede celou cestu), a odtud už je to jen lesem, s občasnými průhledy do KRAJINY. Cesta je jen mírně do kopce, a dost často může být bahnitá, tak se radši vybavte. Určitě nedoporučuju lodičky ani semišový kabátek :) Poslední půl kilometr vede poměrně strmě do kopce. Na vrcholu Makyty dříve prý stávala rozhledna, ale dnes už je pokrytý lesem a je zde dřevěné posezení. Taky je tu jedna keška od vasse (to jen pro kačery)- našla jsem jí i bez GPSky. Z Makyty se můžete vydat na hřebeny- buď po červené na Kohútku, nebo na druhou stranu přes Šerklavu Na Pulčínské skály. To je cool pokračování túry, i když je to dost dlouhé.

Za krásnými lesy, za čistým vzduchem, za tajemnou horou Makytou.

Celý týden jsme bydleli na horské chatě Antarik. Nejdříve dojedete do obce Valašská Senice a odtud je to po silnici asi 5 km. Prý se dá vyškrábat i podél vleku a to je podstatně kratší, ale my jsme radši zvolili tu silnici. Celou cestu to vede lesem, mírně do kopce, a je to fakt hezká procházka. Jdete kolem obory s nějakými daňky (myslím) a kolem jezírka a studánky. Ubytko je pěkný, jídlo super, dezerty super. Kamarád byl sice pryč z toho, že mají jen nealko, ale pak si oblíbil švestkového nealko bernarda, a byl spokojený.

Líbili se nám osamělé lesy Makyty, super počasí, bahno na cestách nám nevadilo, jsme už zběhlí hikeři :) Taky se nám líbily ty výše zmíněné dezerty na chatě Antarik.

Za výlet se nic neplatí. Ubytování stojí asi kolem 300-400 Kč za noc, závisí na sezóně, a taky jestli chcete být v apartmánu nebo v pokoji. My jsme byli v pokoji a líbilo se nám to.

Poslední aktualizace: 31.1.2011
Na Makytu - nejvyšší horu západních Javorníků na mapě
Autor: stoneater

Příspěvky z okolí Na Makytu - nejvyšší horu západních Javorníků

Hora Makyta - Javorníky
   Jakou atraktivitu může zvídavý turista spatřit na vrcholku hory, kde se…
Tato od hlavního hřebene oddělená hora je nejmohutnějším masívem západní…
Kdybych někomu položil otázku - kdo, nebo co je Makyta - a dal mu na vý…
Nejvyšší vrchol západní části Javorníků, ležící na česko-slovenské státní…
Už kus cesty za horskou chatou Antarikem mne silnička a modře značená trasa dovedla k lesu pod vrcholovým úbočím Kyčery (804 m), kde…
   Na poslední chvíli mi odpadá povinnost strávit tuto sobotu pracovně. Protože je hlášeno…
  Pohraniční hora Makyta, o jejíž hmotu se spravedlivě dělíme se…
 Závěrem putování po nádherném, ale málo známém okolí Valašské Senice a…
  Překrásné okolí Valašské Senice s horou Makytou, o kterou už se ale …
   V polovině února jedu v neděli vláčkem do H.Lidče a odtud busem na…
Na tohle ubytovací zařízení s restaurací narazíme na příhraničním hřebeni…
Délka a náročnost: Tahle trasa má kolem 31 km a protože většinou vede po hřebeni, není až tak náročná. Můžete ji začít v obci…
 Jedním z nejvýraznějších skalních výchozů v této oblasti je shluk obřích…
  Velmi osvěžující, studenou a lahodnou tekutinou, tolik potřebnou pro náš…
Pokud si odmyslím útvary Pulčínských skal, je pro mne nejpitoresknější skalní věží Javorníků tajuplná Větrná věž… a to i z toho pros…
   Tuto tak trochu tajemnou a v horách "ztracenou" skalní věž najdeme nedaleko ho…
Za sedmero horami a sedmero řekami… V dnešním přeneseném smyslu slova by se dalo říct: „Za jedinou státní hranicí, ve vzdálenosti pá…
  Butorky jsou "prostředním" vyšším vrcholem na hřebeni mezi Pulčínem a…
     V tomto článku popíši delší výlet, ale s o to zajímavějšími místy.…
  V Pulčínské hornatině nenalezneme jen rozsáhlou oblast překrásných Pulčí…