Na kole z Chvalšin do Boletic

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole

Autem jsme dojeli do vesnice Chvalšiny, která leží na silnici asi 12km od Českého Krumlova ve směru do Prachatic.Zaparkujeme na návsi a dál pokračujeme na kolech po cyklistické trase č.1253 do Boletic. Asi po 2,5km vjíždíme do prostoru vojenského újezdu Boletice. Projíždíme vojáky střeženou bránou a jedeme dál do údolí, kde jsou vidět vojenské pozorovatelny(neznám přesný název. viz.foto.) V Boleticích, které jsou od Chvalšin vzdáleny 4km, se rozhodneme pokračovat do Kájova (cyklostezka č.1254). V Kájově odbočíme na stezku č.1047, která vede do kopce okolo kostela. Z původní asfaltové silničky se asi po kilometru stává rozbitá kamenitá lesní cesta, která se nám vůbec nelíbí. Když se dostaneme na vršek, cesta z kopce není vůbec o nic lepší. Kola musíme dolů vést, abychom si nenabourali. Takto se dostaneme na okraj Kladenského Rovného, kde jedeme po silnici směr Černá v Pošumaví. Po pár metrech přijedeme k odbočce č.1256, která nás přivádí mezi pastviny a úvozem opět stoupáme po zarostlé a rozmočené cyklostezce. Je to nejhorší část naší cesty. Délka je asi jenom 3km, ale nám to i s dětmi trvá skoro hodinu. Když se konečně dostaneme znovu do vojenského prostoru, přijedeme na asfaltovou silničku v lese, odkud už cesta docela ubíhá. Po zvládnutí posledního stoupání jsme odměněni krásným výhledem na výcvikový prostor, kostel v Boleticích,Chvalšiny a Blanský les s Kletí. Máme před sebou asi 2km dlouhý sjezd po trase č.1254 zpět do Boletic. Zpět do Chvalšin jsme jeli po stezce č.1253.

Chtěli jsme si prohlédnout bývalou vesnici a současný vojenský újezd v prostoru Boletice.

Svačinu jsme měli s sebou. Jíst se určitě dá i v Kájově.

Ubytování jsme žádné nehledali, protože nebydlíme moc daleko odtud.

Líbili se nám krásné výhledy a příroda.

Nelíbila se neudržovaná cyklostezka.

Za parkování jsme neplatili nic.

Celý okruh byl dlouhý asi 20km.

Vstup do VÚ Boletice je možný pouze o sobotách, nedělích a státem uznaných svátcích. Je možné se zde pohybovat pouze po vyznačených turistických nebo cyklistických trasách.

Více informací na   https://www.turistika.cz/mista/boletice Smile

Poslední aktualizace: 27.11.2010
Na kole z Chvalšin do Boletic na mapě
Autor: pehaz

Příspěvky z okolí Na kole z Chvalšin do Boletic

Boletice – kostel sv. Mikuláše
Nedaleko Českého Krumlova se v minulosti nacházela obec Boletice, pojmenovaná snad dle někdejšího slovanského kmene. Obec se v roce 1947 stala…
Boletice vesnice mezi Chvalšinami a Kájovem, která měla v roce 19…
Kájov, jedno z nejstarších mariánských poutních míst v Čechách, leží v půvabné krajině nad údolím potoka Polečnice 4 km západně od Českého…
Poutní areál krásného pozdně gotického kostela Nanebevzetí Panny …
Jihočeská obec Kájov se nachází nedaleko „unescového“ Českého…
Chvalšiny leží v Chráněné krajinné oblasti Blanský les. Mezi významné památky patří kostel svaté Máří Magdalény…
V malém jihočeském městečku Chvalšiny, ležícím v českokrumlovském okrese, dnes žije nějakých dvanáct stovek obyvatel. Chvalšiny, písemně poprvé zmi…
Chvalšiny leží v Jižních Čechách, severozápadně od města Český…
Ptačí hrádek též také lidově "Ptačák" je militantní nedostavěný památník oslavující vítěství bitvy u Lipska roku 1813 kdy spojenecké…
Nejvyšší vrchol Blanského lesa (1.084 m) se vypíná 7 km severozápadně od Českého Krumlova. Nejbližší hora Českých Budějovic je z…