Na hrad Džbán a ke Kounovským kamenným řadám

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Na tomto výletu se podíváme na zříceninu hradu Džbán a navštívíme i Kounovské kamenné řady nad obcí Kounov. Na výchozí místo se můžeme dopravit vlakem, jelikož náš výchozí bod, nádraží Mutějovice leží na trati Rakovník-Most.

Foto: neratovak

Z nádraží v Mutějovicích se vydáme po žluté značce ke zřícenině hradu Džbán, která je vzdálena asi 500 metrů od nádraží. Po výšlapu na kopec uvidíme zbytky hradu ze 13. století, z kterého zbyly hlavně obvodové zdi a hluboký hradní příkop. Pak se po stejné cestě vrátíme k mutěnickému nádraží, odkud jdeme po žluté značce, která kopíruje naučnou stezku ke kamenným řadám. Kameny jsou na plošině nad obcí Kounov a o jejich tajúplném tajemství, které do dneška nebylo vysvětleno nás informují tabule naučné stezky. Při návštěvě tohoto místa určitě navštivte dva nejznámější kameny tohoto místa. Jmenují se Gibon a Pegas a zavedou nás k nim odbočky ze značených cest. Nazpět k mutějovickému nádraží se můžeme dostat stejnou cestou, kterou jsme ke kamenům přišli, a nebo okolo kaple sv. Vojtěcha. Všechny tyto cesty jsou v terénu dobře značeny. V Kounově můžeme navštívit i nově otevřenou expozici kamenných řad, která je ale otevřena jen o turistické sezoně. Pro letošek končí 30. října.

Možnost občerstvení je v Kounově ve stejné budově jako je expozice ke kamenným řadám je i hospoda.

Určitě nejvíc nás okouzlila podzimní příroda a tajemno, které je s kamennými řadami spojeno.

Kounovské kamenné řady i zřícenina hradu Džbám jsou volně přístupné. V expozice kamenných řad v Kounově, která končí turistickou sezonu 30. října jsme zaplatili vstupné 20,-Kč.

Na výlet vlakem

Kounov, kde je expozice kamenných řad a i nádraží Mutějovice, které je nejlepším výchozím bodem k návštěvě obou zajímavých míst se nachází na trati Rakovník-Most.

Poslední aktualizace: 25.10.2009
Na hrad Džbán a ke Kounovským kamenným řadám na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Na hrad Džbán a ke Kounovským kamenným řadám

Mutějovice - kostel sv. Václava
Mutějovice jsou obec v severní části okresu Rakovník. Pokud pojedete z Prahy do Karlových Varů, tak jsou asi 4 km od této hlavní silnice. V okolí obce uvi…
Poddžbánský pivovar a restaurace se nachází 50 km od Prahy, směrem na …
Svou cestu ke kamenným řadám začněte na nádraží (zastávce) Mutějovice - ale pozor, nádraží nehledejte v Mutějovicích, musíte pár kilometrů pokračova…
Blížíme se do cíle našeho dnešního putování. Tam někde bychom rádi přespali a druhý den vyrazili na výlet podívat se na kamenné řad…
Mutějovice je obec s přibližně osmi stovkami obyvatel, nacházejíc…
Mutějovice jsou obec v severní části okresu Rakovník. Pokud pojed…
Nesuchyně je menší obec v severní části okresu Rakovník. První zmínka o…
Nesuchyně je menší obec v severní části okresu Rakovník asi 1,5 km od…
Obec Krupá leží ve Středočeském kraji v okrese Rakovník, asi dva kilometr…
Kostel v Krupé nenajdeme tak, jak je zvykem v okolí, např. v Řevn…
Hředle je vesnice s necelými šesti sty obyvatel v oblasti Podžbánska. Najdeme ji zhruba 60 km od Prahy po karlovarské silnici, ve vesnici Krupá na v…
Kamenné řady u Kounova, resp. u železničního nádraží Mutějovice, jsou jedinou památkou tohoto druhu ve střední a východní Evropě a již proto stojí z…
Historie:Písemné prameny o hradu mlčí, ale téměř jistě se jedná o…
Pohoří Džbán tvoří křídová tabulová plošina vyzdvižená tektonickými pohyb…
Na vrcholu Rovina, severně od Kounova, byly v roce 1934 objeveny podivné…
  Kamenné řady u Kounova objevil v roce 1934 mladý Kounovský učit…
Obec Povlčín se nalézá asi patnáct kilometrů severozápadně od města Rakov…
Vracíme se ze severní části Krušných hor a směřujeme do Kostelíka na…
Já jsem si pro tento výlet vybral jako výchozí i cílový bod železniční…