Na Herkulovy sloupy.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Výlet do nádherného údolí říčky Biela, které je ověnčeno pískovcovými věžemi a Jehlami, kterým dominují Herkulovy sloupy.

Vycházím ze zastávky autobusu Sněžník – Celnice. Po lesní silničce přes hraniční přechod Soví brána jdu do vesničky Rosenthal-Bielatal, odkud scházím do údolí říčky Biela. Kousek nad hlavní silnicí vedoucí údolím odbočuji na žlutě značenou cestu. Pěšina prudce stoupá do svahu mezi skály. Po levé straně jsem zahlédl zarostlé staré schodiště vytesané ve skále. Nedalo mi to a tak jsem se po něm vydal. Za ním pokračovala zarostlá pěšina, která se již delší dobu nepoužívá. Došel jsem ke skále, na kterou vedly schody. Ty končily na bývalé skalní vyhlídce, která ztratila svůj význam. Okolní stromy ji již dávno přerostly. Vyhlídka zchátrala, zábradlí se pomalu rozpadá. Pěšina pokračovala k další zapomenuté vyhlídce s rozpadajícím se kamenným altánem.

Vrátil jsem se zpět na značenou cestu, která vede nad pískovcovými stěnami. Z této vrcholové cesty je každou chvíli odbočka na okrajovou skálu, z které se nabízí výhled do romantického údolí, na protější stráně, kde mezi stromy vykukují skalní věže.

Vrcholová cesta se klikatí mezi skalami, po vytesaných schodech vede na vyhlídku císaře Willéma. Nádherná kamenná vyhlídka ve tvaru bastionu s výhledem na bizardní skalní věže Herkulových sloupů.

Z vrcholové cesty jsem pěšinou sestoupil k úchvatným skalním Jehlám Herkulových sloupů. Šipkou značená stezka kličkuje skalním labyrintem, obchází dokola Herkulovy sloupy. Vede na skalní plošinu s lavičkou, která je přímo proti věžím Velký a Malý Herkules. Kochám se výhledem na tyto úžasné nakloněné skalní Jehly a obdivuji zručnost horolezců, kteří na ně zrovna lezou.

Vystoupal jsem zpět na vrcholovou cestu, u které je lavička s nádherným výhledem na Herkulovy sloupy. Z cesty jsou další a další odbočky na okraj skal a na vyhlídku Kanzelstein, odkud je výhled do údolí na osadu Ottomühle.

Ještě než jsem sešel do údolí, tak jsem odbočil na vyhlídky Groβvaterstuhl. Vede tam krátká odbočka z červeně značené cesty vedoucí z Ottomühle do Rosenthalu. První vyhlídka s vytesanou lavicí nabízí příjemné posezení a hezký výhled do údolí Bielatal, na osadu Ottomühle a na protější svahy se skalními věžemi. Druhá vyhlídka je také zabezpečena zábradlím a otevírá se odtud výhled do horní části údolí směrem ke státní hranici.

Po krátkém odpočinku jsem sestoupil do Ottomühle. Je zde hotel, bufet a velké turistické rozcestí.

Po občerstvení pokračuji dál silničkou vedoucí ke státní hranici. Ze silničky je odbočka k jeskyním.  A tak opět vzhůru pod skalní stěny, kde jsou vedle sebe jeskyně Ledová díra /Eisloch/ a Švédská jeskyně /Schwedenhöhle/. Po prohlídce zpět na silničku a okolo studánky Singeborn  docházím na rozcestí s lavičkou a historickým ukazatelem cest. Vede odtud žlutě značená cesta do nádherného údolí Dürre Biela.

Lesní silnička pokračuje přes státní hranici do Ostrova. Pokračuji okolo kempu po červené směrem do Tiských stěn. Ve skalní oblasti Království nebeské bylo nedávno odhaleno pietní místo věnované památce tragicky zahynulým horolezců. Vede k němu odbočka ze značené cesty.

Okolo Turistické chaty, přes Tiské Stěny scházím do Tisé na autobus.

Cestou jsou možnosti občerstvení v Rosenthalu, Ottomühle, Ostrově a Tisé

Nádherná oblast Saského Švýcarska, plno vyhlídek, úžasné Herkulovy sloupy

Trasu výletu lze rozšířit o výstup na vyhlídku Grenzplatte u státní hranice, která nabízí nádherný výhled na Ostrov.

Poslední aktualizace: 16.9.2016
Na Herkulovy sloupy. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na Herkulovy sloupy.

Vyhlídka Kanzelstein.
V západní části Saských pískovců je romantické údolí říčky Bělá s množstvím bizardních skalních útvarů vysokých desítky metrů…
Ottův mlýn je částí obce Rosenthal-Bielatal. Osada leží v romantické krajině údolí Bielatal, uprostřed lesů s bizardními…
Herkulovy sloupy /Herkulessäule/ jsou známou turistickou oblastí již od počátku 19. století. A stále přitahují turisty a hlavně…
Do romantického údolí říčky Biela v Saském Švýcarsku jsme již nakoukli při…
Na severním svahu údolí Bielatalu, naproti zdejší domin…
Vyhlídka císaře Willéma, nebo také Bielablick je jedna z mnoha skalních…
Dvě vyhlídkové plošiny nedaleko od sebe na vrcholech skalních bloků nad…
Ve svazích údolí Bielatalu je mnoho skalních vyhlídek. …
Výstup na vyhlídku na vrcholu Sachsensteinu vede po téměř kolmých žebřících a částečně i úzkým komínem uvnitř skály. Výstup je popisován jako ferrata obtížnosti A, s převýšením…
Další výlet do údolí říčky Biela, do nádherné oblasti pískovcových skal. Opět vycházím ze zastávky autobusu Sněžník – celnice. Lesní silničkou přecházím přes hraniční přechod…
Osada Švýcarský mlýn patřící k Rosenthalu-Bielatalu vznikla ze starého kladivového mlýna s připojeným mlýnem. Mlýn byl v počátcích 19. století využíván návštěvníky údolí říčky…
V pískovcových skalách Saského Švýcarska je okolo 300 j…
S rostoucí oblibou klimatických lázní v Bielatalu v 19.…
Další ze skalních vyhlídek nad Švýcarským mlýnem v údolí Bielatalu. Vyhlídka byla vybudována v 19. století při velkém rozvoji zdejších klimatických lázní. Vyhlídka na vrcholu…
Krásný okruh po žluté značce. Trasa nám začíná na malém parkovišti blízko…
V Saském Švýcarsku je více jak 400 známých jeskyní. Jeskyně v oblasti Bielatal se nachází na horním toku říčky Biela, na pravé…
Staré přírodní divadlo sevřené vysokými stěnami pískovc…
Okolí Švýcarského mlýna v Bielatalu nabízí romantické p…
Studánka se nachází u silničky vedoucí z Ottomühle k české hranici. Je jedním ze tří zdrojů říčky Biela v údolí Bielatal. Pramen…
Ostrovské skály se nacházejí v obci Ostrov nedaleko Tiských stěn. Nabízejí…
Nádherná oblast v Českém Švýcarsku - CHKO Labské pískovce. Zde se…
Pískovcové skály na západním okraji Saského Švýcarska, poblíž české hrani…
Ráno vstáváme Pod Rájcem ze spacáků v pohodě, všechna vlhkost z první noci…
Zámek Kristin Hrádek stojí kousek od státní…
Děčínský Sněžník se řadí mezi jednu z nejkrásnějších rozhleden u nás. Při vystoupání na vrchol rozhledny se vám naskytne pohled na…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny,…
My jsme jeli z Chlumce rekreační linkou číslo 21 v 11:20h (jezdí jestě v 15:20, ale asi bude problém se dostat zpět, je to poslední spoj do Tisí) na místě jsme byli v 11:50h. Ce…
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena…
Děčínský Sněžník
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž …