Na ferratu do pískovcových skal

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Pozvánka na úžasný zážitek ze zajištěné cesty v kouzelné krajině Českosaského Švýcarska

Kuhstall
Kuhstall  •  Foto: Hribal

Vlakem z Děčína jsme jeli do Bad Schandau. Při cestě do centra městečka jsme využili přívozu přes Labe. Procházeli jsme mezi hezkými opravenými domy a jen značky na některých domech, ve čtyř metrové výši, nás upozorňovali kam až sahala voda při povodni v roce 2002. Pro další část naší cesty jsme využili Křinickou tramvaj, kterou jsme projeli údolím říčky Křinice až do stanice Bauthenfall. Poslední úsek trati není ještě po povodni opravení a tak jsme pokračovali  do konečné stanice Lichtenhainer Wasserfall po silnici. Došli jsme k restauraci a vodopádu odkud vycházejí značené cesty do skal. Přešli jsme Křinici a po červeném značení jsme začali stoupat lesem. Asi po jednom kilometru  jsme došli k výletní restauraci a skalnímu masivu Kuhstall /Kravín/, ve kterém je pod skalním převisem průchozí tunel 24 metrů dlouhý, 17 metrů široký a 11 metrů vysoký. Za 30ti leté války sloužil jako úkryt pro dobytek.  Na vrcholovou vyhlídku s pozůstatky středověkého hradu Wildenstein vedou úzkou průrvou železné schody. Cesta je zde jednosměrná. Otevírá se zde nádherný výhled, zvláště na rozeklané skály Affensteine a Schrammsteine. Dolů se schází druhou stranou snadnější cestou ze které vedou odbočky na další vyhlídky do skalní stěny a skalního okna. Výstup do skalního okna je trochu náročnější, nejprve se po čtyřech prolézá nízkým průchodem a pak následuje krátký výstup po ramlích   na vyhlídku do skalního okna.

Od výletní restaurace jsme po žluté prudce sestupovali po schodech na rozcestí pod skalní stěnou. Kousek po červené a pak neznačenou cestou Räumicht weg jsme se vraceli k zastávce tramvaje Bauthenfall. Před zastávkou jsme odbočili na pěšinku vedoucí souběžně s červeně značenou cestou. Obě cesty se scházejí pod severní stěnou masivu Affensteine. Zde je odbočka na zajištěnou cestu. Po dřevěných žebřících se dostáváme na začátek ferraty. Natažené jistící lano a železné stupně nám pomáhají vylézt na severní věž s vyhlídkovou plošinou. Odtud pak pokračuje náročnější cesta skalním komínem a stěnami na rozeklaný vrchol Häntzschelstiege. Odměnou za námahu je nádherný rozhled na blízké skalní věže zdolávané horolezci, na skupinu Schrammsteine, Kuhstall a vzdálenější stolové hory Lilienstein a Königstein. / více  Turistika.cz/cíle/ Ferrata na Häntzschelstiege/

Kuhstall
Kuhstall  •  Foto: Hribal

Po vrcholu skalní skupiny jsme pokračovali na další nádhernou skalní vyhlídku Carola felsen. Velice hojně navštěvovaná vyhlídka s nádherným a neopakovatelným výhledem. Úzkým žlebem jsme sestoupili na cestu Affenstein promenede a po ní na křižovatku značených cest. Kousek po žluté a před prudkým sestupem po schodech do údolí jsme odbočili na značenou horolezeckou stezku, která vede po římsách nad skalními stěnami. Pěšina je na nebezpečných a exponovaných místech zajištěna železnými držadly. Obešli jsme několik skalních věží a pak prudce sestoupili do údolí, kde jsme se napojili na žlutě značenou cestu po které jsme sešli do Schmilky. Krátké občerstvení a rychle přívozem na druhou stranu Labe na vlak do Děčína.

Možnost občerstvení ve výletní restauraci Kuhstall a pak až ve Schmilce. Jinak spoléhat na vlastní zásoby, hlavně pití.

Velké množství přístupových cest, pěkný zážitek z ferraty, nádherné rozhledy

Doporučuji podrobnou mapu oblasti v měřítku 1 : 10000. Ferrata je jednosměrná.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Na ferratu do pískovcových skal na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na ferratu do pískovcových skal

Ferrata na Häntzschelstiege
Jde o jednu z nejnáročnějších zajištěných cest v Českosaském Švýcarsku. Je…
Hlásili poslední letní den, dobrý důvod pro slezení Hänziegelstiege. Cestu…
Jedna z nádherných skalních vyhlídek v NP Saské Švýcarsko, uprostřed…
Výlet do pískovcových skal národního parku Saské Švýcarsko, přes Svaté…
Výlet do Saského Švýcarska do oblasti Schrammsteine. Vycházím z nádraží v Bad Schandau. Procházím lázeňským městečkem, pokračuji okolo aguaparku Taskana, historického 50 metrů…
Je to část Staré cesty, po které procházeli poutníci ze Schmilky do kostela v Lichtenhainu. Dnes tudy vede žlutě značená cesta ze…
Necelé 3 km severně od Schmilky v NP Saské Švýcarsko je osamělý, 130 m vysoký, skalní blok Frienstein.  Na jeho vrcholu ve 13.…
Výlet na jednu z nejnavštěvovanějších tras a vyhlídek v Saském Švýcarsku.…
Kuhstall (Kravín) je pískovcová skála nedaleko Lichtenhainského vodopádu,…
Zážitková přeshraniční „Lesní stezka Labské pískovce" je společný…
Jedna z nejvyhledávanějších vyhlídek v Saském Švýcarsku. Je na…
Další kouzelná Vyhlídka na pravém břehu Labe v Saském Švýcarsku.…
Trasa zacina na vyhlidce Grosstein,  po zelene se vrati…
náročnější trasa , především na počáteční stoupání, vedoucí z okraje obce Schmilka po zelené značce na vyhlídku zvanou Kleine Bastei…
Naše putování bylo na Šrámové skály. Je to bezpochyby nejkrásnější trasa v Saském Švýcarsku. Východisko Šrámové cesty je na lesním…
Info o trase: (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)K absolvování je potřeba trochu lepší fyzická kondice, na trase vás totiž čeká značné…
Výlet do nádherné krajiny Saského Švýcarska. Jako první cíl svého výletu…
  Tato trasa je náročnější jen svojí délkou, jinak je to pohodová cesta po lesních stezkách. Ano převýšení tu je, ale výhledy pak…
Výlet z Hřenska za krásnými Rozhledy na vrcholky Saského Švýcarska na…
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v…