Na Čertovy skály v Lidečku

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Autobusem ze Zlína jsme za 3/4 hodiny ve valašské obci - Lidečko.  Obec leží jižně od Vsetína směrem na Valašské Klobouky, v údolí tvořeném řekou Senice. Vystoupíme na zastávce u motorestu, na konci obce a přejdeme silnici. Míříme k Čertovým skalám, které jsou vidět od hlavní silnice. Projdeme kolem iformačních tabulí a vydáme se směrem vpravo, pěšinou kolem skalního útvaru tvaru hradby.

Stoupáme těsně kolem skalní stěny, ze zadní strany mezi stromy jsou zajímavé spletité kořeny stromů, vyčnívají zde několik metrů vysoké skalní věžičky. Zde lze  místy vystoupat k plošinám a na vrchol skalní stěny, odkud se otevírají výhledy do údolí Senice. Pak se stejnou pěšinou vracíme zpět a obcházíme skalní hradbu ze přední strany. Skalní útvar ve tvaru hradby vystupuje ze svahu nad levým břehem Senice, při severním okraji valašské obce Lidečko. Tvoří jej blok odolného pískovce, který vystoupil díky její erozní činnosti vody, která odplavila okolní měkčí sedimenty jílovce. Pískovcová lavice je asi 150 metrů dlouhá, 4 metry široká, až 25 metrů vysoká. Je tu více než 90 zajištěných lezeckých tras, a tak je horolezci přední strana využívána jako cvičný terén. Pukliny dělí stěnu na mohutné stupňovité uspořádané kvádry - připomínající obří sochy. Údajně má vznik zdejší skalní hradby na svědomí čert. Mlynář z Lidečka mu kdysi upsal duši, aby ji definitivně získal, musel čert za noc obrátit tok říčky Senice, džív, než ráno zakokrhá kohout. Čert s pomocníky s pekla začali stavět z velkých kvádrů hráz, a před tím pochytali všechny kohouty. Jednoho mlynář schoval, protože v tom tušil čertovinu. A tak si zachránil duši, kohout zakokrhal včas a údolí zde od té doby zkrášluje zbytek nedostavěné hradby.

Svačinu a pití jsme měli sebou.

Čertovy skály jsou velmi působivé, vyhlídky zatraktivňují dojem a zajímavé spletité kořeny stromů také.

Čertovy skály jsou chráněnou přírodní památkou od roku 1966, o rozloze 0,15 ha v severní  části obce Lidečko. Povrch pískovce je zvrásněn výraznými pseudoškrapy, skalními výklenky, voštinami. Tento pískovcový útvar s oblibou vyhledávají horolezci i turisti. Skály jsou celoročně přístupné, parkovat se dá na parkovišti naproti skal u motorestu.

Poslední aktualizace: 7.10.2018
Na Čertovy skály v Lidečku na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Na Čertovy skály v Lidečku

Čertovy skály-Vařákovy paseky-Pozděchov
Výchozím místem pro tuto trasu jsou Čertovy skály. Jedná se o 25 m vysokou…
  Možná, že si teď říkáte, že o soutěsce tohoto jména jste nikdy…
Autobusem nebo vlakem do obce Valašská Polanka a odtud pěšky po…
Čertovy skály - přírodní památka
Přírodní památku Čertovy skály (0,15 ha) najdeme na zádním okraji Vizovi…
 V názvu článku není chyba - je logické, že se se stopami po sesuvech set…
Středa 15. 6. 2022 V noci se ochlazovalo hrozně rychle. Ve dvě mne v…
  Při pohledu na úvodní obrázek mého článečku, který znázorňuje celou tu…
Mírně náročná trasa po Vizovických vrších se stoupáním na začátku, kdy…
Opakování je – jak všeobecně známo – matkou moudrosti. Toto známé rčení…
  Málokterý z návštěvníků, který se kochá výhledem z úžasného cimbuří …
Nádherný prírodný skalný útvar Čertovy skály sa nachádza v severnej časti…
  Nejhezčí pohled na známé Čertovy skály není z asfaltu hlavní dopravní t…
Středně náročná, 14 km dlouhá trasa, z větší části vedoucí po NS Vařákovy…
   Za velmi hezké zářijové soboty jedu vlakem do Lidečka vsi. Vý…
 Každé pohádkové království bývá na svých hranicích chráněno proti…
 Nyní se spolu podíváme na místo na první pohled málo atraktivní, na…
    Přibližně 150 metrů pod vrcholem zalesněného vrcholu Kopců (699 m) a…
 O tajemném vrcholu Kopce nad Čertovými skálami u Lidečko jsem tady již p…
   Velmi hezká a překvapivá vyhlídka na Čertovy skály, vrch Ko…
     Nyní jde spíš o velmi zvláštní atmosféru místa. Pokud si někde čteme…