Na bývalý hrad Zvěřinec

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky,  tentokrát bych vás rád pozval na tajemné místo, na zříceninu hradu Zvěřinec. Vycházíme z náměstí v obci Jesenice okr. Příbram a jdeme po zelené značce, společně s cyklotrasou  0074 a dojdeme až do obce Nedrahovice a odtud po cyklotrase 0074 do obce Nové Dvory. Bohužel až sem jdeme po silnici, ale není moc frenkventovaná, tak se to dá zvládnout. Z Nových Dvorů, jdeme po žluté značce a dojdeme po ní k odbočce po červené na vrchol kopce, kde se nacházejí zbytky hradu Zvěřinec. Z informační tabule, se dozvíme, že tu prý byl ukryt Jan Hus a prý sem chodíval za inspirací i Karel Hynek Mácha, který měl nedaleko příbuzné. Kdyby nic jiného, tak je odtud krásný výhled do kraje. Z hradu, jsou tu již jen kameny a znatelný příkop. Po rozhlédnutí a odpočinku, sejdeme k odbočce a jdeme dále po žluté, společně s červenou do obce Zadní Boudy, odkud pokračujeme po červené značce do obce Martinice, kde na návsi najdeme ve vitríně historickou hasičskou stříkačku. Z Martinic pokračujeme po červené značce do Jesenice, kde je cíl výletu. V nohách máme 11 kilometrů a krásný pocit z výletu krásnou přírodou a z krásných výhledů z vrcholu Zvěřince

Jedeme především do přírody, za výhledy a trochou historie.

Jídlo a pití pokud možno s sebou, otevřená restaurace, je jen v Jesenici.

Líbily se nám výhledy z vrchlu Zvěřince, nelíbila se nám příliš cesta po silnici, ale značku není možno jinudy vést.

Do přírody se stále ještě neplatí.

Poslední aktualizace: 24.4.2023
Na bývalý hrad Zvěřinec na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Na bývalý hrad Zvěřinec

Novoroční čtyřlístek 2024
Tak opět je tu Novoroční výšlap za kouzelnou nálepkou. Pomůžeme druhým a zároveň shodíme trochu toho vánočního tuku. Volně pojatý vý…
Tak je tu znovu počátek roku, jak to jen letí. Nu což, je to vítaná…
Před Hulínem, v Hulíně i za Hulínem. Letošnímu prvnímu výšlapu docela přálo počasí, bylo spíše jarně. Vybral jsem si trasu pokud mož…
Dnešní putování po místech spojených s pobytem významných osobností našich…
Předvánoční výšlap lesy ze Sedlčan do Sedlce Počasí připomínalo spíše…
Dnes jsou na vrchu v lese u Lovčic na Sedlčansku již jen nepatrné stopy,…
Lehounký sněhový poprašek milosrdně pokryl krajinu i s blátem a navodil…
Z hradu Zvěřince, nalézajícího se se v lesích Českého Meránu, zbyly již je…
V letošním roce jsem se rozhodl rozjet novou sérii výšlapů po památných…
V letošním roce jsem se rozhodl rozjet novou sérii výšlapů po památných nebo i jen zajímavých kamenech v Českém Meránu a okolí. Vzhl…
Toulání zapomenutou krajinou ve vnitřním pohraničí. Mrazivé ráno se postupně přehouplo do krásného slunečného dne, jako stvořeného p…
V letošním roce jsem se rozhodl rozjet novou sérii výšlapů po památných nebo i jen zajímavých kamenech v Českém Meránu a okolí. Krás…
Po hřebenech Českého Meránu až do země nikoho, tak to byla oblast mého…
Potulování krásnou krajinou plnou obdivuhodných zajímavostí. Zrána sněhová…
Poměrně fyzický náročný výšlap po kopcích kolem kamenů. Javorová skála…
Hřbitov je situován ve svahu blízko Kramšovenského potoka, asi 300 metrů…
Na procházku jsme vyrazili až před desátou. V plánu jsem měl okruh přes hrad Zvěřinec. Kamarádi se projevili jako lumpové. Čekal…
Sportrelax centrum Monínec najdete na Javorové skále…
Obec Vojkov se nachází v okrese Benešov, kraj Středočeský. Ke dni …
Po stopách pochodu, jenž má již půlstoletí. Vzhledem k situaci, jež panuje…